Problem z PS3

arturroj

New member
witam
dzisiaj w niedziele miałem ochote zagrać sobie w GTA 4 wkładam płytke i nic:eek:
więc włożyłem drugą płytke z COD'em 4 i także nic próbowałem kilka płyt dvd z filmami i nawet nie drgnie. Moje pytanie to: czy to już jest pewne że laser siadł i czy naprawią mi to na gwarancji:(
pzd
 

Bambolo82

Banned
Sprawdzałeś jak czyta DVD albo CD?

Niestety awarie lasera się zdarzają od kiedy konsole przeszły z tzw. cartridge na nośniki optyczne (CD, DVD, Bluray) od czasów PSX.

Oczywiście że gwara to obejmuje, a przede wszystkim ustawowa odpowiedzialność sprzedawcy za zgodność towaru z umową.
 

pete1

New member
jezeli nie rzucales konsola o sciane i nie ma zadnych "fizycznych" uszkodzen swiadczacych o tym ze awaria powstala z winy uzytkownika to nie ma bata zeby ci jej nie naprawili-wymienili. ich zasrany obowiazek. chociaz znajac podejscie sony poland do klientow to radzilbym ci sie uzbroic w cierpliwosc;) . jakby ci problemy robili to przeszukaj forum. byly tu porady telefony etc w razie gdy sony klopoty sprawia.
 

Ogr

New member
Bez reklam
W mojej pierwszej ps3 padł laser identyczne obiawy!
Obawiałem siE serwisu z powodu opini jaka ma sony,lecz mile mnie zaskoczyli :) Konsole dostałem po jakims tygodniu od dostarczenia do serwisu,nówke sztuke .Niestety ta miała problem z update zawieszki itp.Więc znowu oddałem ,czekałem jakies 2 tygodnie.Teraz mam trzecia ;) nówke która w dziwny sposób resetuje sie do ustawien poczatkowych ,czyli ustawienia jezyka zegar itp robi tak raz na tydzien moze dwa heheh czy bedę miał czwarta:roll: .Polecam serwis w Bielsko Biała:eek:k:
 
Ostatnia edycja:

arturroj

New member
konsole kupiłem używaną na allegro i nie mam teraz pojęcia czy konsole odesłać do sprzedawcy czy w okolicy rzeszowa jest jakiś serwis sony. może ktoś mi coś powiedzieć na ten temat:hmm:
 

pejotpe

New member
Bez reklam
Jeśli sprzedawcą nie była firma

to nie obowiązuje go ustawa konsumencka. Zawsze pozostaje serwis Sony, o ile masz podbitą (i ważną) gwarancję.
 

mietek099

New member
Niech ten topic będzie przestrogą dla przyszłych posiadaczy PS3 (i nie tylko). Nie kupuje się używanego sprzętu. Pod żadnym pozorem. Tym bardziej konsoli i innych sprzętów z laserami.
 

arturroj

New member
mam fakture razem z rachunkiem, konsola była kupiona w lutym 2008 a z tego co mi się wydaje to w Polsce gwarancji można dokonywać na dowód zakupu, moge się mylić
 

pejotpe

New member
Bez reklam
Na dowód zakupu możesz występować tylko w przypadku roszczeń do sprzedawcy (z ustawy konsumenckiej). Większość producentów daje gwarancję, ale żąda też podpisanego (podbitego pieczątką sklepu) papierka zawierającego warunki gwarancji.
 

Bambolo82

Banned
Znacznie korzystniej reklamować zepsuty towar u sprzedawcy na "paragon" niż u sprzedawcy albo w serwisie na "podbitą gwarancję".

Polecam lekturę ustawy konsumenckiej na temat uprawnień jakie przysługują konsumentowi z tytułu odpowiedzialności sprzedawcy za zgodność towaru z umową (w skrócie: sprzedawca ma obowiązek albo wymienić na nowy taki sam egzemplarz, albo naprawić, albo zwrócić pieniadze, przy czym sprzedawca ma tylko 1 próbę naprawy i jeśli mu się nie uda w terminie to bezwzględnie musi zwrócić pieniądze).

Z gwarancji nie wynika prawo do zwrotu pieniędzy, gwarancja jest często limitowana do niektórych usterek, no i w przypadku PS3 jest ona o 1 rok krótsza niż odpowiedzialność sprzedawcy z mocy ustawy konsumenckiej.

WAŻNE: SPRZEDAWCA NIE MA PRAWA NAM DYKTOWAĆ Z CZEGO MAMY SKORZYSTAĆ: CZY Z UDZIELONEJ NAM GWARANCJI, CZY Z OBOWIĄZUJĄCEJ USTAWY KONSUMENCKIEJ.

Piszę o tym, bo pamiętam jak mojemu koledze w Saturnie odmówiono skorzystania z uprawnień z ustawy konsumenckiej i powiedziano że może tylko skorzystać z naprawy gwarancyjnej, pod pretekstem że już podbito kartę gwarancyjną. Taka odmowa jest absolutnie bezprawna w Unii Europejskiej!!!
 
Ostatnia edycja:

pejotpe

New member
Bez reklam
Podbita gwarancja nie może wykluczać odpowiedzialnościu z tytułu ustawy konsumenckiej, ale korzystanie z tej ostatniej ma też pewne wady:
1) sprzedawca ma 14 dni by się USTOSUNKOWAĆ do roszczeń klienta (a nie na naprawę) - jeśli nie odpowie, wtedy klient ma pełne prawo rządać zwrotu pieniędy, lub wymiany sprzętu na nowy, jeśli odpowie, to patrz punkt drugi
2) termin naprawy niestety nie jest wymieniony w ustawie (przynajmniej tak było, jak jej treść przeglądałem ostatnim razem), zatem teoretycznie czas, w którym nie obejrzymy naszego sprzętu może być dłuuugi...

Przerabiałem to z pralką LG - dwa dni przed urodzeniem dziecka nowa pralka (1 dzień od kupna) stwierdziła iż nie będzie prała, miałem do wyboru czekać minimum 14 dni na rozwiązanie sprawy, albo skorzystać z gwarancji - na szczęście wybrałem to drugie rozwiązanie, bo wizyta serwisanta trwała 10 minut, a "naprawa" polegała na wciśnięciu czujnika poziomu wody na miejsce...
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
Korzystając z gwarancji też nie ma żadnych gwarancji terminów.

Zawsze może wystąpić jakiś szczególny przypadek i całość może się przedłużyć a Ciebie tylko o tym muszą poinformować i tyle.

Pozdrawiam,
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
Niestety.
W szczególnych przypadkach (zwykle również jest to opisane w warunkach gwarancji) np. konieczność sprowadzenia części zza granicy termin może się wydłużyć tak samo o nie wiadomo ile.

Pozdrawiam,
 

Ostaf79

New member
A jak wygląda sprawa w przypadku zakupu w sklepie internetowym? Przymierzam się do zakupu PS3 przez internet właśnie. Przez pierwszy rok można skorzystać z gwarancji i nie ma problemu. Obawiam się jednak co potem? Jak to się odbywa u sprzedawcy internetowego? Chyba może być ciężko? Wiem, że najlepiej kupić w "zwykłym" sklepie, ale u mnie w Media Markcie PS3 40gb kosztuje 1499 zł, a w sklepach internetowych ceny PS3 80gb zaczynają się od 1330 zł. Rozbieżność jest więc spora...
 
Do góry