Problem z matrycą w SONY KDL-40W4500

szadoky

New member
Witam od niedawna w moim telewizorze występuję pewien problem z matrycą przynajmniej tak mi się wydaje , prosiłbym o potwierdzenie moich przeposzczeń . Po włączeniu telewizora po lewej stronie ekranu występuje rozmazanie obrazu , na jednolitym tle widać 4 poziome pasy
dsc00071large.jpg


dsc00078large.jpg


Na obrazie kontrolnym widać jak lewa strona jest rozmazana

dsc00074large.jpg


dsc00072large.jpg



Na telegazecie wygląda to tak

dsc00085large.jpg


dsc00083large.jpg


Znika to samoistnie po jakiś 10 15 minutach .
Prosił bym o pomoc w zdiagnozowaniu usterki
 

CinAss81

New member
Podczepiam się do tematu, mam ten sam problem na początku pojawienia się tych pasków wyłączyłem tv po włączeniu było już ok, ale teraz problem się lekko nasilił tz. dziś musiałem odczekać jakieś 10 min i było ok - na szczęście mam jeszcze gwarancję ale poczekam może ktoś będzie wiedział co może być nie tak.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Panowie na 100% macie padnięte matryce. Niestety okazuje się że niegdysiejsza jakość Sony to obecnie mit. Poczytajcie sobie moje przygody w temacie Wymiany gwarancyjnej Sony 52Z5500. Miałem te same objawy. Mój pracował prawidłowo całe półtora roku. Co ciekawe i chyba trochę bulwersujące po zgłoszeniu usterki serwis wydał mi ekspertyzę o nie naprawialności mojego egzemplarza na podstawie zdjęcia ekranu jakie im wysłałem. Stwierdzili ze nie mają części zamiennych. Miałem te same objawy co Wy. Oddali mi kwotę zakupu mimo że chciałem inny telewizor na wymianę. Życzę powodzenia w walce z Sony.
A jeszcze mogę dodać że wystarczy lekko puknąć w matrycę a te pasy znikną.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

Kijek1

Member
Panowie na 100% macie padnięte matryce. Niestety okazuje się że niegdysiejsza jakość Sony to obecnie mit. Poczytajcie sobie moje przygody w temacie Wymiany gwarancyjnej Sony 52Z5500. Miałem te same objawy. Mój pracował prawidłowo całe półtora roku. Co ciekawe i chyba trochę bulwersujące po zgłoszeniu usterki serwis wydał mi ekspertyzę o nie naprawialności mojego egzemplarza na podstawie zdjęcia ekranu jakie im wysłałem. Stwierdzili ze nie mają części zamiennych. Miałem te same objawy co Wy. Oddali mi kwotę zakupu mimo że chciałem inny telewizor na wymianę. Życzę powodzenia w walce z Sony.
A jeszcze mogę dodać że wystarczy lekko puknąć w matrycę a te pasy znikną.

Już daj spokój! Strasznie to było bulwersujące! Sony chciało ci oddać kasę (i oddało). Co za firma! Zamiast dać nowy telewizor, to oddali ci tyle kasy, ile zapłaciłeś w momencie zakupu. Straszne...

Co do waszego problemu. Miałem podobny, padła matryca. Pasy najpierw poziome, potem pionowe, ciemny obraz. Zadzwoniłem do serwisu z Warszawy, przyjechał serwisant. W momencie gdy był u mnie w domu, wszystkie pasy zniknęły... Ale wystarczyły fotki powstałej wady. Stwierdził że matryca do wymiany, ale matryc brak. Zostaje wymiana na inny model. Po paru dniach zadzwonił, i zaproponował mi model EX720. Nowy telewizor dostałem po około 3tyg.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Już daj spokój! Strasznie to było bulwersujące! Sony chciało ci oddać kasę (i oddało). Co za firma! Zamiast dać nowy telewizor, to oddali ci tyle kasy, ile zapłaciłeś w momencie zakupu. Straszne...

Co do waszego problemu. Miałem podobny, padła matryca. Pasy najpierw poziome, potem pionowe, ciemny obraz. Zadzwoniłem do serwisu z Warszawy, przyjechał serwisant. W momencie gdy był u mnie w domu, wszystkie pasy zniknęły... Ale wystarczyły fotki powstałej wady. Stwierdził że matryca do wymiany, ale matryc brak. Zostaje wymiana na inny model. Po paru dniach zadzwonił, i zaproponował mi model EX720. Nowy telewizor dostałem po około 3tyg.
Kijek1
W Twoim przypadku postąpili zgodnie z gwarancją i ku Twojemu zadowoleniu. I bardzo dobrze. W moim niestety nie. I tylko opisałem moje przygody z zepsutym telewizorem. Każdy niech sobie wyrobi własną opinię o solidności załatwienia sprawy. Chciałem wymiany tak jak Ty. Ciekawe dlaczego te same przypadki klientów są traktowane zupełnie inaczej? Przecież mieliśmy wszyscy te same gwarancje a Sony rozwiązuje problem jak im jest wygodniej a nie w oparciu o zapisy umowy! Nigdzie nie pisałem że to jest straszne. Tylko rzetelnie opisałem jak postąpili ze mną. Wielu osobom może odpowiadać taki tryb więc ich może zachęcę do zakupu Sony. Czemu nie.
Ciekawe tylko jak wiele osób ma taki przypadek z TV Sony jak my. Widzę że dużo. Bulwersuje mnie natomiast fakt że Sony do swoich prawie nowych produktów nie ma części zamiennych. Czyli jak kupisz TV za 10kzł i padnie Ci po 2 latach, a jak widać na konkretnych przykładach jest na to duża szansa, to jesteś 10kzł do tyłu bo Ci go Sony nie jest w stanie naprawić. W praktyce oznacza to że firma zaczyna robić produkty jednorazowe. Dlatego ja chciałem wymiany bo wtedy daliby mi zgodnie z gwarancją TV z 3.5 roczną gwarancją. A tego jakoś zrobić za wszelką cenę nie chcieli. Rodzi to u mnie przypuszczenie że samo Sony nie jest pewne trwałości swoich TV.
 

CinAss81

New member
Dziś problem zgłoszony do serwisu Sony, zobaczymy jak to będzie ... tak po cichu mam nadzieje że nie będą mieli części i oddadzą kasę :))
 

WojtR

Member
Bez reklam
Bulwersuje mnie natomiast fakt że Sony do swoich prawie nowych produktów nie ma części zamiennych.

niestety masz rację ja już w swoim W mam 3-cią matryce , TV jest po gwarancji ma trochę ponad 2 lata i jak padnie za pół roku to co śmietnik :x

następnego TV nie kupię bez 5 lat gwarancji bo to produkty obecnie jednorazowe a wywalenie 5 czy 8 tyś , żeby może pochodziło maks 2 lata to jakiś bezsens
 
D

Deleted member 121090

Guest
niestety masz rację ja już w swoim W mam 3-cią matryce , TV jest po gwarancji ma trochę ponad 2 lata i jak padnie za pół roku to co śmietnik :x

następnego TV nie kupię bez 5 lat gwarancji bo to produkty obecnie jednorazowe a wywalenie 5 czy 8 tyś , żeby może pochodziło maks 2 lata to jakiś bezsens
Dokładnie. I na to powinniśmy wszystkich forumowiczów uczulić. W obliczu beznadziejnej jakości nowych produktów, w naszym przypadku marki Sony, cała reszta dyskusji o różnicy w szczególach jakości obrazu ma marginalne znaczenie. Kupujący powinni usłyszeć że z dużym prawdopodobieństwem kupują TV na dwa lata a później śmietnik. Że czołowy producent Sony nawet do topowych modeli za kilkanaście tysięcy złotych nie ma części zamiennych.
Ja rozumiem że mogą nie mieć części w przypadku gdy te usterki zdarzają się raz na milion ale na naszych przykładach widać że to jest nagminne. A Sony swoich klientów ma gdzieś. No w Twoim przypadku to trwałość starego Rubina była wyższa. To jest jakaś paranoja.
 

WojtR

Member
Bez reklam
i trzeba zaznaczyć , że dotyczy to większości producentów , koleś z serwisu odbierający sprzęt miał duży samochód dostawczy zawsze do pełna wszystkich producentów , we wszystkich możliwych rozmiarach
 
D

Deleted member 121090

Guest
2 letnia gwarancja skończyła mi się w marcu , jak długo taka matryca pociągnie ? jazeli pochodzi jeszcze kilka lat to spoko
Moim zdaniem to nie samej matrycy wina tylko styków które ją łączą z elektroniką. Dlatego po lekkim nagrzaniu się pojawia się łączność i problem znika. Tak samo jak lekko stukniesz w matrycę to styk też się pojawi i defekt czasowo zniknie. Natomiast czy ktoś jest w stanie to naprawić to nie wiem. Na pewno warto by było popytać zwłaszcza że TV juz po gwarancji.
 

Kijek1

Member
Już o tym pisałem w innym wątku, ale napiszę raz jeszcze.

Telewizor niestety długo nie pociągnie. U mnie wyglądało to tak: najpierw ledwo widoczne pasy, które znikały po około 10-20 min. Po tygodniu znikały co drugie włączenie (średnio). Dochodziło do tego, że jak znikły to telewizor chodził cały dzień, bo po wyłączeniu i ponownym włączeniu, znowu się pojawiały. Po miesiącu, półtora (tuż przed wymianą) pasy się powiększyły, zrobiły się ciemniejsze i znikały baaaardzo rzadko.
Tak wyglądało po około 3 tyg.
26267659364760417663.jpg



Później było tylko gorzej...

A teraz ciekawostka:D
Jak przyjechał serwisant, to spytałem ile by kosztowała naprawa, jak bym nie miał gwarancji (z ciekawości). Odpowiedział, że Sony ma teraz taką akcję, że wymieniają na nowe egzemplarze, nawet jak nie ma gwarancji! I nawet bez gwarancji, dostał bym nowy telewizor. Dodam że miałem model 40W4720. Jest to model bliźniaczy do 40W4500 (inna ramka na dole, seria dla sieciówek), nawet w menu pokazywało że to W4500. Serwis z którego dostałem tą informację to ADDER z Warszawy ADDER serwis Sony
Ile w tym prawdy, nie wiem. Może serwisant był pod wpływem:D Ale chyba warto sprawdzić?
 

szadoky

New member
Już o tym pisałem w innym wątku, ale napiszę raz jeszcze.

Telewizor niestety długo nie pociągnie. U mnie wyglądało to tak: najpierw ledwo widoczne pasy, które znikały po około 10-20 min. Po tygodniu znikały co drugie włączenie (średnio). Dochodziło do tego, że jak znikły to telewizor chodził cały dzień, bo po wyłączeniu i ponownym włączeniu, znowu się pojawiały. Po miesiącu, półtora (tuż przed wymianą) pasy się powiększyły, zrobiły się ciemniejsze i znikały baaaardzo rzadko.
Tak wyglądało po około 3 tyg.



Później było tylko gorzej...

A teraz ciekawostka:D
Jak przyjechał serwisant, to spytałem ile by kosztowała naprawa, jak bym nie miał gwarancji (z ciekawości). Odpowiedział, że Sony ma teraz taką akcję, że wymieniają na nowe egzemplarze, nawet jak nie ma gwarancji! I nawet bez gwarancji, dostał bym nowy telewizor. Dodam że miałem model 40W4720. Jest to model bliźniaczy do 40W4500 (inna ramka na dole, seria dla sieciówek), nawet w menu pokazywało że to W4500. Serwis z którego dostałem tą informację to ADDER z Warszawy ADDER serwis Sony
Ile w tym prawdy, nie wiem. Może serwisant był pod wpływem:D Ale chyba warto sprawdzić?

Coś w tym jest na innym forum jeden z forumowiczów twierdzi tak samo . Odpisałem mi że jest serwisantem sony i akurat ten model 40W4500 wymieniają nawet jeśli jest po gwarancji , nie podał mi źródła tej informacji , nie wierzyłem w tą wiadomość , stwierdził zebym zadzwonił do na infolinii sony lub autoryzowanym serwisie sony i się dowiedział czy to prawda
 

Kijek1

Member
Chopie! To dzwoń i sprawdzaj! Pytałem jeszcze do kiedy trwa ta "akcja", to powiedział że nie wie. Może się skończyć w każdej chwili.
 

szadoky

New member
Chopie! To dzwoń i sprawdzaj! Pytałem jeszcze do kiedy trwa ta "akcja", to powiedział że nie wie. Może się skończyć w każdej chwili.

No dzwonie ale jakoś nie mogę potwierdzić tej informacji . Kto wie ile kosztuje matryca do mojego modelu telewizora SONY KDL-40W4500. I kto wie jaki jest symbol matrycy lub gdzie mogę sprawdzić
 
Ostatnia edycja:

szadoky

New member
Z kupnem matrycy może być problem. Dlatego sony wymienia na nowe telewizory, bo przestali produkować te matryce.
W serwisie ADDER z Warszawy mówili że akurat do tych modeli matryce są , osoba z którą rozmawiałem nie potrafiła mi powiedzieć w jakiej cenie , podejrzewam ze drogie i wymiana mi sie nie opłąci . Umówiłem sie na odbiór TV i wycenę naprawy . Tv zepsuł mi sie dwa miesiace po skończeniu 2 letniej gwarancji , pech .
 

szadoky

New member
No więc tak dzwoniłem do dwóch serwisów SONY w Warszawie i w Rzeszowie gdzie mam najbliżej i dostałem wiadomość że faktycznie SONY prowadzi wymianę matryc w tym modelu nawet jak jest po gwarancji , dziś ma być odbiór TV zobaczymy jak się to zakończy

TV zabrany przez serwis informacja o wymianie matrycy za darmo potwierdzona dobra moja
 
Ostatnia edycja:
Do góry