Problem z fonią!

lib1

New member
Witam,
Mam problem z synchronizacją fonii z wizją w Tv SHARP LC-50LE652E TV LED Full HD 50'' 3D. Głos jest parę setnych opóźniony względem obrazu. Ma to miejsce w czasie oglądania programów tv ( nc+) jak i np. przy odtwarzaniu filmów z pendrive. Nie wiem czy jest to wina ustawień czy samego telewizora. Co myślicie?

Pozdrawiam
 
D

Deleted member 121090

Guest
To ciekawe.
Można wiedzieć jaka metodologią zmierzyłeś to opóźnienie o parę setnych sekundy?
Jak udało Ci się na TV zauważyć to opóźnienie dźwieku względem obrazu?
 
D

Deleted member 121090

Guest
Przecież nie neguję tego opóźnienia.
Pytałem tylko w jaki sposób zmierzyłeś, zauważyłeś to opóźnienie o parę setnych sekundy?
Zainteresowało mnie to, bo może też tak mam siebie a jestem nieświadomy tego faktu? Warto by sprawdzić.
No chyba że to jakaś tajemnica
 

prezy

New member
Bez reklam
HQ150 opóźnienie rzędu 1/20 s są zauważalne dla ludzkiego oka i ucha. Zatem z pewnością byś to wyłapał. Podejrzewam, że właśnie tak to kolega lib1 wyłapał.
 
D

Deleted member 121090

Guest
HQ150 opóźnienie rzędu 1/20 s są zauważalne dla ludzkiego oka i ucha. Zatem z pewnością byś to wyłapał. Podejrzewam, że właśnie tak to kolega lib1 wyłapał.
Zauważ, że autor mówił o opóźnieniu dźwieku o parę setnych sekundy.
Faktycznie takie zjawisko od 1/20s jest na granicy percepcji. Można to wyłapać, gdy zapodamy np. dźwięk przez amplituner z dekodera a obraz bezpośrednio na TV i mamy też dźwięk na TV. To możemy zauważyć różnicę w opóźnieniu tych dźwięków.
Natomiast jak oceniamy sam TV to nie ma fizycznej możliwości zauważenia tej różnicy o parę setnych.
Bez szans.
Możesz sam to sprawdzić. Amplitunery mają często możliwość ręcznego ustawienia tego parametru. Pobaw się i sam oceń czy po przesunięciu czasowym dźwięku nawet o 1/10 zauważysz różnicę.
 
D

Deleted member 121090

Guest
...i jakie wnioski, drodzy koledzy?
Myślałem, ze sam do nich doszedłeś.
Nie przejmuj się takimi opóźnieniami. Nie wiemy jaki urządzeniami pomiarowymi je zmierzyłeś, bo nie chcesz się z nami podzielić tą wiedzą i robisz z tego tajemnicę, ale nawet jeśli one występują w Twoim TV, to nie ma żadnej możliwości, żeby jakikolwiek człowiek swoimi zmysłami je wyłapał.
Są poza granicami percepcji naszych zmysłów.
 

lib1

New member
Ok, zacznijmy jeszcze raz.
Przesunięcie fonii po pewnym czasie sięga ok.0,5 sek. Jest progresywna, postępująca- od idealnego nałożenia na początku, po kilka minutach dochodzi nawet do jednej sekundy poślizgu. Można to zniwelować poprzez zmianę wejścia ( przełączam z hd1 na hd2 po czym wracam do hd1). Antycypuje, że problemem jest soft...ale tv jest nowy więc jest to dla mnie co najmniej dziwne
 
D

Deleted member 121090

Guest
Ok, zacznijmy jeszcze raz.
Przesunięcie fonii po pewnym czasie sięga ok.0,5 sek. Jest progresywna, postępująca- od idealnego nałożenia na początku, po kilka minutach dochodzi nawet do jednej sekundy poślizgu. Można to zniwelować poprzez zmianę wejścia ( przełączam z hd1 na hd2 po czym wracam do hd1). Antycypuje, że problemem jest soft...ale tv jest nowy więc jest to dla mnie co najmniej dziwne
A to zmienia postać rzeczy.
W pierwszym wpisie w takim razie zapodałeś dezinformację. Teraz okazuje się, że to opóźnienie jest kilkaset razy (sic!) większe.
W takim razie masz zepsuty TV. Jest jeszcze na gwarancji?
 

lib1

New member
A to zmienia postać rzeczy.
W pierwszym wpisie w takim razie zapodałeś dezinformację. Teraz okazuje się, że to opóźnienie jest kilkaset razy (sic!) większe.
W takim razie masz zepsuty TV. Jest jeszcze na gwarancji?


tak, tv jest na gwarancji.
Przeczytałem gdzieś, że problemem może być nie najnowsza wersja oprogramowania...
 
D

Deleted member 121090

Guest
Może...
Zawsze warto uaktualnić soft, jeśli producent zaleca taki krok.
Ale ja bym się za bardzo nie zastanawiał. Jak się dzieją takie cuda to odesłałbym bym do sklepu lub serwisu. Ile czasu minęło od zakupu tego TV?
Jak mniej niż pół roku,to wyślij do sprzedawcy na jego koszt, jako towar niezgodny z umową.
 

lib1

New member
Może...
Zawsze warto uaktualnić soft, jeśli producent zaleca taki krok.
Ale ja bym się za bardzo nie zastanawiał. Jak się dzieją takie cuda to odesłałbym bym do sklepu lub serwisu. Ile czasu minęło od zakupu tego TV?
Jak mniej niż pół roku,to wyślij do sprzedawcy na jego koszt, jako towar niezgodny z umową.

Tv kupiłem 18-04-2014. Stał w pudle bo był remont, podłączyłem go na początku lipca. Zobaczymy co mi odpisze sklep internetowy. Ma się ze mną skontaktować dział reklamacji...
Mówisz, że że jeśli mniej niż poł roku, to wysyłka jest na koszt sklepu?
 
D

Deleted member 121090

Guest
Jeśli usterka wystąpi do pół roku od zakupu, to odsyłasz im TV jako towar niezgodny z umową.
Oni pokrywają koszty transportu i nawet jakbyś poniósł koszty związane z montażem, demontażem, pakowaniem itd.
 
Do góry