problem z 2 pilotami.

inho

New member
problem z 2 Telewizorami w jednym pokoju.

Witam!

Prosze o wyrozumiałość, jestem w tych sprawach laikiem.

Mój problem wygląda następująco,posiadam w jednym pomieszczeniu TV LCD Samsung 40LD503 i Monitor/TV Samsung B23330 HD, sprzęt TV wiadomo jest używany do oglądania tv itp, ale monitor służy aktualnie do komputera jest używany w charakterze monitora (dalej będę go po prostu nazywał "monitor"). Oba urządzenia, jak to telewizory, mają swoje piloty (zapewne na podczerwnień - IR) i niestety używają najwyraźniej tych samych sygnałów sterujących (piloty też są prawie takie same z wyglądu). W efekcie gdy przy na pilocie do TV wciśniemy np. klawisz przełączenia programu TV, to i monitor na to reaguje (przełącza się z trybu wyświetlania obrazu z komputera na tryb wyświetlania obrazu z tunera TV). Generalnie sterowanie monitorem przy użyciu pilota nie jest mi potrzebne, dlatego szukam informacji o tym, czy da się w jakiś sposób wyłączyć reagowanie monitora na sygnały pilota (lub zmienić kody sterujące IR, na które monitor reaguje, na takie, jakie nie wchodzą w zestaw kodów nadawanych przez pilota telewizora).
Rozwiązanie powinno być odwracalne (niestety niektóre operacje da się wykonać wyłącznie przy użyciu pilota, a sporadycznie prawdopodobnie będę je musiał wykonywać).
Najlepsze byłoby rozwiązanie programowe (jeśli to możliwe, to przez interfejs D-Sub lub HDMI). Nie pogardzę jednak również np. informacją o fizycznej lokalizacji czujnika IR, abym mógł go np. zakleić (problemem może być to, że front obudowy jest z przezroczystego tworzywa, które prawdopodobnie skutecznie rozprowadza światło IR, więc i tak będzie się ono dostawać do czujnika - musiałbym go zakleić wewnątrz obudowy, co raczej nie wchodzi w grę z powodów opisanych dalej). Fizyczna ingerencja we wnętrze monitora nie wchodzi w rachubę.
Proszę o informacje co mogę z tym zrobić.
 
Ostatnia edycja:

gatar

Active member
Bez reklam
witam.