Problem z 2 letnim TCL 55DP660

udarr

New member
Witam serdecznie,


Zakładam temat, ponieważ jak byłem naprawdę bardzo zadowolony z tego modelu do moich potrzeb to niedawno minęła gwarancja i pojawił się poważny problem. Chodzi o to, że telewizor po pewnym czasie oglądania, ciężko dokładnie powiedzieć jak długim bo jest uruchamiany z przerwami w ciągu dnia, ale mniej więcej to 3-4 godziny łącznego czasu, po tym okresie telewizor się po prostu zawiesza, obraz się zatrzymuje, pilot nie reaguje, dźwięk wciąż leci. Poczytałem trochę forum i zainstalowałem najnowszego udostępnionego tutaj Androida. Objawy, które opisuję zaczęły występować po tej instalacji. Wcześniej było trochę inaczej a mianowicie obraz razem z dźwiękiem dalej leciał, jednak TV nie reagował na pilota. Jeśli chodzi o pilot to na pewno jest sprawny, zresztą kupiłem drugi żeby to potwierdzić kiedy jeszcze brałem pod uwagę taką ewentualność, poza tym nie ma z nim problemu w momentach kiedy TV działa normalnie. Żeby chwilowo pozbyć się problemu muszę TV odłączyć od zasilania, ponownie uruchomić, jak najszybciej przejść do przywracania danych fabrycznych bo TV kiedy już się zawiesi na dobre, i zostanie ponownie włączony, to zawiesza się już po 1-2 minutach od uruchomienia zanim nie zostaną przywrócone ustawienia fabryczne, wtedy znowu są 3-4h oglądania. Nie mam pojęcia co robić i jestem trochę załamany bo TV świetnie chodził i zdecydowanie nie w smak mi kupowanie nowego po lekko ponad 2 latach - ten jest z lutego 2018. Jedyne co mi przychodzi do głowy to ponowne wrzucenie Androida ale jakiegoś już starszego. Bardzo dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Kuba.
 

firefl

Active member
Bez reklam
a czy po aktualizacji robiłeś reset shop i reset all w menu serwisowym?
W tym tv pozostają śmieci powodujące dziwne problemy jeśli nie ma porządnego czyszczenia danych.
 

udarr

New member
Nie wchodziłem, nie jestem zbyt biegły w sprawach RTV. Nie wiedziałem, że istnieje taka opcja. Poszperałem na forum jak i Googlach i nie udaje mi się wejść w menu serwisowe. Wchodzę w ustawienia, informacje później sekwencja góra prawo dół prawo góra przewijanie x3 cofanie x2 wstecz X1. Nie jestem pewien czy w dobry miejscu klikam sekwencje. To ma być w informacjach czy jeszcze głębiej? Dzięki bardzo za odpowiedzi.
 

firefl

Active member
Bez reklam
w tym menu jest chyba tylko jeden z podanych resetów.
Coś źle robisz, bo to działa. Przeczytaj dokładnie opis...
Inny kod i inne menu się pojawi.
 

udarr

New member
Napisałem do nich, kazali zaktualizować system i przywrócić ustawienia fabryczne. Gdy im pokazałem, że system nie wymaga aktualizacji a ustawienia fabryczne robię 2x dziennie od tygodnia to odesłali mnie na infolinie. Zadzwonię tam jak będę mieć więcej czasu. Dzięki.
 

firefl

Active member
Bez reklam
Ja pozostaje przy mojej radzie: reset shop i reset all w menu serwisowym.
To typowa przypadłość tych modeli, że bez resetu pozostają ustawienia uniemożliwiające poprawne działanie tv.

Wysłane przy użyciu Tapatalka
 

udarr

New member
Udało się wejść do menu serwisowego, wcześniej nie mogłem bo wchodziłem w opcję kontrastu, a wystarczy żeby był tylko podświetlony. Dla potomnych kod gdzie dostępne są oba te resety to 6425 bo pod 9735 jest bodaj tylko shop. Dzięki za pomoc. Mam nadzieję, że rozwiąże to zaistniały problem. Pozdrawiam Kuba.
 

firefl

Active member
Bez reklam
Bieda... Może jakieś komponenty powoli umierają.
Do sprawdzenia:
Czy aktualizację robiłeś przez boot update? Local update jest trochę niekompletny.

Możesz też przetestować downgrade. Stare wersje do boot update zwykle nadają się do downgrade choć nie wszyskie.
 
Do góry