Problem w wyborze kamerki do filmowania modeli latających

filok

New member
Witam serdecznie
jestem modelarzem lotniczym i dotychczas filmowałem moje latanie za pomocą aparatu Canon SX1
jednak efekty nie były zadawalające zwłaszcza w pochmurne dni
zastanawiam się nad kupnem nie drogiej kamerki zamiast tego aparatu
wybór padł na dwie
-PRAKTICA DVC 5.5 HDMI
-Sanyo Xacti TH1
na pewno zaważyła tu cena :)
z tego względu że jestem totalnym laikiem proszę o poradę
naoglądałem się testów na youtube ale nic mi to nie dało chociaż oglądany obraz był zadawalający
liczę na poradę z waszej strony
pozdrawiam
Piotrek
 

filok

New member
Aparatem kręciłem w rodzielczości 640/480/30
może jednak coś doradzicie?
skłaniam się również ku kamerze niekoniecznie Full HD
jedynie co mnie ogranicza to koszty nie chcę wydać więcej niż 1000zł
interesuje mnie tylko żeby jakość nagrania była lepsza niż z aparatu

pozdrawiam
Piotr
 

RaF02

New member
Może małe kamerki SD Sony, JVC, z dobrym zoomem, dobrze by pasowały do tych modeli lotniczych. Jakość obrazu jest prawie porównywalna z tymi prakticami.
 

Marek.x

Member
Czegoś tu nie rozumiem.
Aparat kręci z rozdzielczością 1920 x 1080 a nagrywasz 640x480
żeby zwiększyć jakość wystarczy nagrywać w max rozdziałce.
Rozumiem że kamerą łatwiej się filmuje,zwłaszcza z daleka ale
kamera musi mieć optyczną stabilizację obrazu!!! i to dobrą!
Niestety ten aparat ma stabilizację elektroniczną,co w zbliżeniach
skutkuje drganiami.
Za tą cenę (1000zł) kupowanie kamery jest nieporozumieniem,trzeba by tę sumę potroić żeby mieć satysfakcję
bo jakości się nie uzyska.Na upartego zaproponował bym Panasonic HDC SD60, ale kosztuje 1500,jest też Samsung HMX-H200 kosztuje 1000 ale jego stabilizacja optczna jest do niczego.
W kamerę SD bym się nie pchał bo to format zanikający i w momencie wymiany tv na nowy będzie rozczarowanie jakością
Pozdrawiam.

ps.Nie lepiej zainwestować w dobry statyw?
 
Ostatnia edycja:

filok

New member
Czegoś tu nie rozumiem.