Pomocy !! Plazma padla !!

TolBoy

Member
Miałem taki sam pasek tylko że zielony w monitorze LCD w trzecim dniu po zakupie, w serwisie wymienili tylko samą matryce. Do dzisiaj jest OK.
 

Goliat

New member
Bez reklam
Kalixt napisał:
I tak na tego glupiego Thomsona mialem 12 mies i juz sie skonczyla ! :(:(
Masz 24 miesiące (według prawa) nawet jak Thomson daje 12 to drugie 12 daje sklep który tobie sprzedał (niezgodność towaru z umową)
Walcz....warto Pozdrawiam.
 

Goliat

New member
Bez reklam
Kalixt napisał:
Kupilem w Avans...ale isc z tym do nich czy od razu do serwisu Thomsona ??
Jeżeli Thomson dał 12 miechów (a ten czas już minął) to niestety wycieczka do Avansa :(
Radziłbym tylko zaznajomić się z prawem konsumenckim żeby cie nie zakrzyczeli......ale racja jest po twojej stronie więc muszą zadziałać.
Pozdrawiam.
 

Kalixt

New member
No i nie jest tak latwo :(:(

Facet w Avansie mowi tak:

facet mowi o tej gwarancji konsumenckiej ze ona obowiazuje dopiero jezeli w ciagu pol roku od daty zakupu zglosisz ze sprzet jest niezgodny z umowa

Czy to mozliwe ??
 

MORFEUSZFX

New member
Witam.
Sprzedawca mija się z prawdą !!
Jezeli usterka wystąpi do 6 miesięcy od zakupu towaru to przyjmuje się, że wada (usterka) występowała już w dniu zakupu.
Masz 24 miesiące gwarancji z tytułu niezgodności towaru konsumenckiego z umową i basta!!.
Napisz do nich pismo, powołaj się na ustawę http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=321 i czekaj, a oni mają Ci dać do 14 dni odpowiedż na piśmie, jeżeli nie odpowiedzą w terminie to sprawę masz wygraną a jak odpowiedzą negatywnie to idziesz z pisemkiem do Rzecznika Praw Konsumenta który załatwi reszte za ciebie (prawdopodobnie wystarczy jeden telefon i po temacie). Sprawdziłem wielokrotnie na własnej skórze.
ps. Nie zapomnij o potwierdzeniu na kopii przyjęcia pisemka i oczywiście z datą.
Pozdrawiam: morf
 

ar2

Wsparcie
Członek Załogi
HD Squad
Jeżeli korzystałeś z gwarancji producenta to automatycznie zrezygnowałeś z gwarancji sprzedającego. Jeżeli nie to są spore szanse na zdziałanie czegoś.
 

Pizzojad

New member
@ar2
Przykro mi to mówic osobie tak zasłużonej na tym forum ale głupoty gadasz, okres dwuletniej odpowiedzialności sprzedawcy jest zagwarantowany ptrzez ustawę i żadna umowa (także gwarancyjna) nie znosi postanowień ustawy ;)

@MORFEUSZFX
Niestety nie jest aż tak łatwo jak to opisujesz, wiele zapewne zależy od tego na kogo trafisz (mam na myśli zarówno sklep jak i osobę rzecznika) ale z moich doświadczeń wynika że załatwienie tego może pochłonąc sporo czasu.
Nie znaczy to jednak że sie nie da albo że nie warto, sam rok temu prowadziłem podobną walkę z Carrefour w sprawie nagrywarki z HDD (nawiasem mówiąc też THOMSON :confused:), trwało to ponad pół roku i pomogo dopiero pismo wysłane przez kancelarię prawniczą. Ale dopiąłem swego i odzyskałem kasę.
 

MORFEUSZFX

New member
Witam ponownie.
Niestety, nie mogę się zgodzić z ar2 ponieważ ustawa wyraźnie mówi, że:

".....gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową."

tak więc korzystają z "niezgodności towaru z umową" nie przedstawia się nawet karty gwarancyjnej tylko dowód zakupu - (paragon, faktura, umowa kupna-sprzedaży itp.) - a gwarancję to sobie można do kosza wyrzucić.

Pozdrawiam:morf
 

MORFEUSZFX

New member
Pizzojad - nie chcę nikomu wmawiać, że załatwienie tej sprawy jest łatwe ale z własnych doświadczeń w tej materii wiem, że jak się chce to można i z największymi wygrać.

Pozdrawiam:morf
 

Kalixt

New member
Dzieki wszystkim za rady !! Bede walczyl ! Z gwarancji Thomsona nie korzystalem, bo jest na 12 miesiecy i juz minela....Thomson powiedzial, ze moze wymienic matryce, ale za 3 tys....

Czyli musze wlaczyc z Avans....mam paragon z kasy i umowe kredytowa, bo bralem to na kredyt.....
 

MORFEUSZFX

New member
Zapewne sam wiesz jak sprawę załatwiać ale jak można to coś Ci doradzę.
W pisemku opisz jak najbardziej szczegółowo usterkę i pamiętaj, że według ustawy masz 2 miesiące od wystąpienia usterki na jej zgłoszenie, tak więc nie wiem jak długo to u Ciebie trwa ale nie wychyl sie przypadkiem, że usterka występuje np. od 3-ch miesięcy (to tak na wszelki wypadek).
W pisemku napisz również jakiego zadośćuczynienia oczekujesz tzn.(naprawa, zwrot kasy, wymiana, itp) - to też jest ważne.
Na koniec dopisz, że oczekujesz na odpowiedź w ustawowym terminie.

W razie problemów pisz na forum to spróbujemy coś poradzić.

Pozdrawiam:morf
 

ThYX

New member
Kalixt napisał:
Dzieki Wam !! :)

Plazma padla 2 tyg temu ! To ten model:
http://www.aspio.pl/cgibin/shop?info=THTVPL42PB020S5&sid=44bb7a19

Kosztowala w Avansie w promocji 6999 !! :)

Co radzicie zrobic w tej sytuacji ? Nowa czy zwrot kasy ? Choc nie wiem czy na zwrot kasypojda.....chyba nie sa jednak idiotami...

Pomyśl tak ... nie masz forum, nie masz internetu .. co WTEDY robisz ? Idziesz na ulicę krzyczeć "Padła plazma" czy dzwonisz do serwisu ? A jeśli chces widzieć co zrobi sklep to nie pytaj tutaj tylko zadzwoń do sklepu.

Wszczerze współczuje że padł ci sprzęt ale tak naprawde nikt ci w tym tutaj nie pomoże ... po prostu zadzwoń do sklepu lub serwisu i wszystko będzie jasne. NIE ZAŚMIECAJMY SOBIE FORUM !
 

Kalixt

New member
Dzieki Thyx za pomoc, ale to wlasnie Ty nic nie rozumiesz !

To wlasnie dzieki temu forum wiele sie dowiedzialem i teraz juz wiem jak mam dalej postepowac ! Dzwonienie do serwisu i sklepu nic nie dalo i jakbys uwaznie wszystko przeczytal nie pisalbys tego.

A Twoj apel aby nie zasmiecac forum jest godny pozalowania....
 
Do góry