Niestety, ale sprzedawca robi mnie po prostu w balona !!
Oto odpowiedz od Federacji Konsumentow:
Wbrew temu co twierdzi sprzedawca, może Pan skutecznie złożyć reklamację sprzedawcy z tytułu jego odpowiedzialności za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową. Z tego tytułu sprzedawca odpowiada wobec kupującego konsumenta w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem 2 lat, na podstawie przepisów ustawy z dnia 27.07.2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. nr 141, poz. 1176 ze zm.). Od sprzedawcy może Pan żądać naprawy lub wymiany rzeczy na nową, wyznaczając termin 14 dni, z zastrzeżeniem, iż bezskuteczny upływ tego terminu będzie równoznaczny z odstąpieniem przez Pana od umowy sprzedaży i żądaniem zwrotu równowartości uiszczonej ceny. Reklamację proszę złożyć na piśmie, za potwierdzeniem na kopii. W załączeniu przesyłam wzór pisma reklamacyjnego.
Termin 6 miesięcy, o którym wspomina sprzedawca, dotyczy jedynie ustanowienia domniemania niezgodności. W sytuacji gdy niezgodność zostaje wykryta przed upływem 6 miesięcy od daty wydania towaru, domniemywa się, że niezgodność (lub jej przyczyna) tkwiła w rzeczy w chwili wydania towaru.