Połączenie A/V do TV przez HDMI - problem!

Ruxpin

New member
Witam.



Mam następujący problem z A/V YAMAHA RX-A3040 - może ktoś zetknął się z podobnym zagadnieniem:
  • urządzenie po włączeniu nie uruchamia wyjścia dźwięku (nie chodzi o same końcówki mocy tylko sterowanie, bo nie gra także zewnętrzny wzmacniacz sterowany z PRE OUT ani SUB) - to znaczy nie emituje dźwięku, natomiast na wyświetlaczu nie pojawiają się żadne ikony informujące o wykorzystywanych kanałach (FL/C/FL/SL/SR/SW) oraz dodatkowo pojawia się napis DECODER OFF.
  • drugi wariant tej samej - jak sądzę - usterki: urządzenie uruchamia się normalnie i rozpoczyna pracę, a następnie po pewnym czasie (bardzo różnym - czasem kilka minut, czasem po godzinie) odłącza dźwięk (znikają również z wyświetlacza ikony informujące o wykorzystywanych kanałach, a pojawia się napis DECODER OFF). Czasem dźwięk wraca dosłownie po kilku sekundach sam - bez żadnych ingerencji, czasem w ogóle nie pojawia się ponownie, aż do przeprowadzenia serii włączeń i wyłączeń.

Te problemy pojawiają się bez względuna rodzaj odtwarzanego źródła (BD HDMI/ analog, SPOTIFY, TV ARC, CYFRA +optical, BT (poprzez YBA11), AirPlay) oraz bez względu na ustawienie rodzajusceny dźwiękowej (procesor/decoder/stereo/ALL stereo).


Dzisiaj pomimo niechęci autoryzowanego serwisu udało mi się zostawić Yamahę na diagnozę, ale widzę już, że nic z tego nie będzie. Serwis bowiem wychodzi z przekonania, że winny jest TV (pół roczny LG 65 cali 4K HDTV) lub kabel połączeniowy A/V - TV czyli HDMI, który rzekomo generuje zakłócenia wywołujące powyższą usterkę.


Reasumując: amplituner YAMAHA Aventage RX-A3040 (najwyższy model nie dzielony) stworzony do obsługi i zarządzania systemem kina domowego nie współpracuje w sposób właściwy z TV.


To taki pies, który ma uczulenie na spacer... (bez obrazy dla psów, które bardzo lubię).


Nie chce mi się wierzyć żeby A/V nie był przygotowany do ewentualne obrony przed zakłóceniami pochodzącymi z TV. Może ktoś zna taki przypadek. Bardzo proszę o komentarze i wsparcie merytoryczne oraz praktyczne w tej sprawie.
 

Pawel_Sz85

Klub HDTV.com.pl
VIP
Nigdy się z tym u siebie nie spotkałem. Ewentualnie możesz sprawdzić inny kabel dla świętego spokoju. Jak masz też inny TV to też sprawdź. Ale sądzę, że to wina amplitunera. Zresztą niech serwis to sprawdzi bo od tego jest. Mam nadzieje, że jak się okaże, że to wina amplitunera to nie będą się wykręcać i naprawią.
 

Ruxpin

New member
Oczywiście, że mogę sprawdzić inny kabel, inny TV i jak odbiorę z serwisu RX-A, to tak z pewnością zrobię. Jednak bardzo zdziwiła mnie interpretacja przyczyn powstania (czy powstawania) usterki wygłoszona i forsowana przez serwis. Stąd moje pytanie na forum. Nie ukrywam, że gdyby ktokolwiek potwierdziłby zaistnienie podobnych "przygód", to łatwiej byłoby mi liczyć na szczęśliwy happy end. Bo jeśli to nie jest kwestia kabla czy TV, a serwis odda mi RX-A bez żadnej ingerencji, to będę w punkcie wyjściowym i co dalej?
Druga sprawa, to też moje "niedowiarstwo", wynikające z głębokiego przeświadczenia, że cokolwiek na Naszym kraju "chcesz" oddać do serwisu na gwarancji wskazując usterkę, to bez względu na to czy jest samochód, radio czy buty - zabawa zaczyna się zawsze od próby wmówienia Ci, że:
1. wydaje Ci się i wszystko jest w porządku
2. kiedy pkt. 1 nie zadziała i odrzucisz takie tłumaczenia - to okazuje się, że to Ty - użytkownik - jesteś nie w porządku, bo samochodem jeździłeś po deszczu i kałużach, radia słuchałeś za głośno a w buty użytkowałeś niezgodnie z przeznaczeniem.

Tak są w Polsce nastawione serwisy.

I dochodzi do takich kuriozów, że tańsze rzeczy jeśli popsują się w czasie trwania gwarancji przeważnie wyrzucam i kupuję nowe, bo szkoda czasu i nerwów żeby się szarpać. No ale problem się rodzi przy takim właśnie np. RX-A za prawie 10kzł. - bo za drogie żeby odpuścić.

Przez cały ubiegły rok walczyłem z serwisem CA. Kupiłem A/V i końcówkę mocy z tej samej linii, dwa flagowe modele. Nie chciały działać ze sobą. Zakłócały się wzajemnie. i wysyłałem do serwisu urządzenia które wracały wciąż do mnie z informacją, że każde z nich jest sprawne. Kiedy zagroziłem wniesieniem sprawy do Sądu i jednocześnie do UOKIK-u, zaproponowano mi zwrot pieniędzy za A/V - uznając jednocześnie, że to on właśnie stanowi problem, jednak końcówki mocy ta łaska już nie objęła. A co mi po końcówce mocy kupionej pod konkretny A/V (do niego pasowana wyglądem i możliwościami) jeśli nie jest w stanie grać w zamierzonym tandemie? No ale kogo to interesuje. Rok wysyłki sprzętów i pisania długich listów w odpowiedzi na opryskliwe i pobieżne informacje od serwisu.

Obawiam się, że teraz będzie podobnie.
 

Ruxpin

New member
Nie wyczytałem czy to już działało i się zepusuło czy to pierwsze podłączenie?


11 miesięcy działało idealnie. W sierpniu zaczęło się od dziwnych zachowań wyświetlacza - w trakcie odsłuchu raz gasły raz pojawiały się ikony informujące o wykorzystywanych kanałach.


Około miesiąc później (czyli w 10 m-cu użytkowania) pojawiły się pierwsze zaniki dźwięku. W trakcie odsłuchu nagle dźwięk niknął na sekundę, góra trzy. Teraz to już było tak, że włączony RX-A czasem już od razu nie rozpoczynał pracy.
 

bojeq

New member
Coś nie masz szczęścia :-(.

A jak wróci (życzę aby nie było problemów) to zrób tak.
Wyłącz wszystkie urządzenia na kilka min z prądu i rozłącz kable.
Podłącz tylko ampli i TV. Włącz. Sprawdź czy działa (np. menu AV). Wybierz do tego kabel który jesteś pewien, że działa. Podłączaj kolejne urządzenia i sprawdzaj kolejno czy działa. Podłączaj HDMI przy wyłączonej maszynerii. Za każdym razem wszystko z prądu. Może uda się coś wyeliminować.
Na razie tylko to mi przychodzi do głowy aby sprawdzić.

Kiedyś miałem podobne zachowanie. Jeden z kabli był "dziwny". Cuda działy się ze wszystkimi połączeniami (głównie brak obrazu przy dźwięku ok). Po wymianie ok.

PS.
Wyłącz funkcje sterowania przez HDMI wszędzie.
 
Ostatnia edycja:

Ruxpin

New member
Witam,
Nie chcę Cię zasmucać ale poradziłem sobie … kupując ONKYO TX-NR 3030, które okazało się lekarstwem na całe zło. Potem jeszcze miałem krótki epizod z Pionkiem LX901. Bardzo nieudany, z którego paradoksalnie wyleczył mnie TX-RZ3100 - nomen omen fenomenalny sprzęt, który Wszystkim gorąco polecam. Mam go od 2016 roku i jestem ogromnie zadowolony.
Więcej nie potrafię Ci pomóc. Kup Onkyo… ;)
 

Skarpson

New member
hej,
Dzięki za info. sprawdzę.

Aczkolwiek, najpierw dla wszystkiego zawiozłem Yamahę do serwisu Audio Klan w Markach pod W-wa, w którym mają mi przeprowadzić diagnozę problemu i wycenić naprawę. Ze wstępnych ustaleń po wywiadzie z serwisantem prawdopodobnie usterce uległ moduł DSP który raczej będzie trzeba wymienić.
Kupiłem Y w dość okazyjnej cenie, wiec pewnie dlatego też została sprzedana, aczkolwiek wszystko było git przez 2 dni :).

Zabezpieczyłem się w postaci miesięcznej gwarancji rozruchowej, wiec mam nadzieję, że nie będzie problemu z ewentualnym oddaniem sprzętu.

Pozdrawiam
 
Do góry