Podłączenie Denon AVR 1312 do TV Panasonic Viera.

Majolous

New member
Witam wszystkich użytkowników!

Mam problem z podłączeniem Denona 1312 z tv Panasonic Viera L37E30E za pomocą kabla HDMI. Jestem zupełnie zielony, to mój pierwszy sprzęt tego rodzaju, ale Kolega obeznany w tym temacie niestety też sobie nie poradził.

Chodzi mi o to, żeby podczas oglądania tv dźwięk leciał z głośników podpiętych do Denona.
Narazie podpięte jest tak: przewód antenowy (narazie mam telewizję analogową) podpięty jest do tv, zaś amplituner podpięty jest do tv przez HDMI (w Denonie podpięte jest pod gniazdo HDMI Monitor, zaś w tv podpięty jest kabel do portu HDMI1). Jest duża ilość ustawień, ale nie udało nam się uzyskać dźwięku z tych kolumn podpiętych do Denona.

Czy ktoś ma jakiś pomysł, jak to podpiąć i poustawiać, żeby działało?

Za wszelkie rady będę naprawdę wdzięczny.

Pozdrawiam,
Marcin.
 

ikar1975

Active member
Bez reklam
Ten denon ma hdmi 1.4 wiec z kanałem zwrotnym audio, dobra zapodałem instrukcje z neta masz wyjscie audio out z tyłu czincz tzw.L i R no i digital audio out optyk i coax jak sie nie myle no to tyle jak obczaje hdmi arc to dam znac pozdr a juz widze arc czyli kanał zwrotny jest w tv tylko przy HDMI 2 to tyle
 
Ostatnia edycja:

Whiplash

New member
Bez reklam
Bo HDMI z Denona to sluzy do wysylania Video/Audio na TV z DVD Konsoli itd, nie wiem jak dziala ten kanal zwrotny w HDMI ale generalnie podlacza sie to tak:

DVD/Blu Ray/Konsola/Dekoder TV >HDMI> DENON> HDMI >TV - wtedy masz obraz na TV a dzwiek na kolumnach podlaczonych do amplitunera.

W twoim przypadku jesli nie masz nic podlaczone do denona i nie przesylasz przez niego obrazu na TV HDMI jest nie potrzebne. Kup kabel optyczny i podlacz TV audio OUT do amplitunera i powinno byc ok.
 
Ostatnia edycja:

ikar1975

Active member
Bez reklam
Bo HDMI z Denona to sluzy do wysylania Video/Audio na TV z DVD Konsoli itd, nie wiem jak dziala ten kanal zwrotny w HDMI ale generalnie podlacza sie to tak: