Pobór prądu przez amplituner

vvoytek

New member
Jestem zielony w elektryce stąd moje pytanie.
Jeśli ampek ma siłę 130w na kanał i puszczam np. stereo (kolumny 100w) na cały regulator,
to pobiera prądu jak 260watowa - powiedzmy - żarówka, czy 200watowa?
A jeśli na połowę głośności to 130w?
Tak się to oblicza?
A jeśli 5 kolumn od kina? A wzmacniacz ma siłę 400w?
Móglby się ktoś poświęcić i "łapotologicznie" mi to wyjaśnić?
Chodzi głównie o zużycie prądu...
 

trops55

Member
Nie myl mocy kolumn od mocy jaką pobiera amplituner. Sprawdź w danych technicznych. Przeciętna moc to ok. 60W max 100W, pobór mocy w trybie czuwania ok. 0,3 W
 

vvoytek

New member
Zgadza się... Znalazłem w necie dane do mojego modelu.
Pobór mocy:400W
Pobór mocy bez dźwięku:55W
Ale czy to znaczy, że im głośniej słucham tym więcej pobieram prądu?
 

Lipton

Klub HDTV.com.pl
VIP
Prąd wysyłany do głośnika nie jest liniowy, Więc jeśli ustawisz poziom głośności na maxa i włączysz techno albo muzykę klasyczną będziesz miał różne zużycie w tym samym mierzonym czasie. Na to wpływ ma też wiele parametrów, trybu wybranego w amplitunerze itd.

Jeżeli Twój amplituner ma moc 150W, ale masz 7 głośników do niego podłączonych i każdy ma 100W, to i tak pobierzesz maksymalnie 150W, bo tyle może dać im amplituner. Głośniki nie wezmą dodatkowego prądu z powietrza.


Dlatego moc głośników dobiera się do amplitunera, choćby i dla bezpieczeństwa głosników.
 
Ostatnia edycja:

przemko77

Well-known member
Bez reklam
Dlatego moc głośników dobiera się do amplitunera, choćby i dla bezpieczeństwa głosników.

W czasach PRL były takie regułki że moc kolumn powinna być 2x większa od mocy dołączonego wzmacniacza czyli wzmacniacz ma 2x30W to kolumny muszą mieć 60W teraz nikt się tym nie przejmuje .Jasne jest że trzeba zachować zdrowy rozsądek ale bez przesady bo jakie kolumny podłączyć do wzmacniacza lampowego Audio Note którego moc wynosi 10W /kanał ?