Po co w amplitunerach przejścia video?

xbeer

New member
Witam,
mam do was pytanie bo jestem totalnie zielony w temacie. Po co przeprawadza sie przez amplituner kable video np z dvd lub cablówki i wychodzi sie do tv np kablem hdmi? Po co to jest skoro ampli tuner jest urządzenie do audio a nie video? Czy jest sens podłączania do ampli dvd oraz kablówki? Czy lepiej prosto do TV? Proszę o pomoc i wytłumaczenie po co to się robi. Czy nie będzie lepszego obrazu jeżeli podłączymy bezpośrednio do TV wszystkie urządzenia video? Po co się w ogóle przeprowadza przez ampli obraz?

Dziękuje z góry za pomoc. Jestem bardzo tego ciekaw a niemam o tym pojęcia.
 

JackS.

New member
Bez reklam
Przeniesienie funkcji wyboru źródła obrazu z pilota TV na pilota amplitunera jest po to, aby amplituner mógł odtwarzać dźwięk korespondujący z oglądanym obrazem.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

Cyrian

New member
Kabel HDMI oprocz obrazu daje takze sygnal audio czyli jest 2 w 1 pozatym mozesz do ampli podlaczyc kilka urzadzen a do tv miec tylko 1 kabel co ogranicza liczbe kabli.
Do tego najnowsze standardy dzwieku HD podawane sa przez kabel HDMI
Po za tym jak napisal kolega wyzej sluchasz tego co ogladasz w danej chwili
 

Mike_D

New member
Ampli to urządzenie i do audio, i video.

Na przykład - masz z siedem różnych urządzeń - źródeł sygnału. W telewizorze masz tylko trzy wejścia, to co robisz? Podłączasz wszystko do ampli i wyprowadzasz jednym kablem - lepsze ampli dają mozliwośc konwersji sygnału analogowego (np. component) na cyfrowy (HDMI) - unikasz dzięki temu pajęczyny kabli za TV (za ampli i tak jest burdel więc mie przeszkadza tak bardzo ;).

Dalej - możesz mieć ampli z przyzwoitym skalerem; dzięki temu obraz przepuszczony przez niego będzie lepszy niż wrzucony bezpośrednio na TV (ale tylko wtedy gdy skaler w ampli jest faktycznie lepszy)
 

xbeer

New member