Plasma czy LCD czy LED i jaki rozmiar ?

Rodman1

New member
Witam szanowne internautki i internautów,znawców tematu.

Sporo przeglądałem to forum,jednakże jest to mój pierwszy post tutaj i od razu proszę o fachową poradę.

Niestety muszę kupić nowy telewizor,bo pierwszy niestety spodobał się amatorom cudzej własnośći,był to 42" plasma samsung,a następnie kupiłem plasme LG 42" PX5R, ale ten po 4 latach używania padł jakiś moduł i koszt naprawy to 700 zł:fool: a taki tv pewnie jest warty 1500 zł jak jest sprawny :niewiem:.

Moje pytanie teraz do Was podstawowe plasma, LCD czy LED (osobiście mam na niego największą ochotę,Samsung UE468000,jest mega śliczny ale najpierw wysłucham opinii fachowców bo ja jestem laikiem)

Poniżej od razu odpowiem na kilka podstawowych pytań o które zawsze pytacie,w celu rozjaśnienia sytuacji.

1.Jakie masz warunki - wielkość pokoju ? - salon(pokój dzienny) to 25 m

2.jaki sygnał ? od niedawna mam polsat cyfrowy

3.Preferowana wielkość matrycy ? wcześniej było 42" ale myślę o czymś większym,co doradzicie....

4.jaka odległość od ekranu ? do ekranu jest dośc daleko, z tego co czytam tu na forum bo mam 5 m,ale oglądało mi się nienajgorzej ale bez szału.

5.jakie urządzenia do podłączenia? na dzień dzisiejszy tylko laptop(filmy) ale docelowo będzie kino domowe ( poprzednie również uległo amatorom cudzej własności):(

6.jaka klasa cenowa? myślę że do 10 tys

7.więcej oglądasz w dzień czy w nocy? po pracy czyli po 18-23

8.przy włączonym świetle czy bez światła? przy włączonym

9.jakie masz nasłonecznienie pokoju ? nasłonecznie pokoju i całego mieszkania jest dość duże bo mieszkanie jest pd-zach

10.ile osób zasiada przed telewizorem? na chwilę obecną max 2,ale planujemy powiększenie :grin:

11.Jaki masz ulubiony program? niemam specjalnie zadnego ale zaczynam łykać bakcyla na tv wysokiej rozdzielczości

12.jaki masz telewizor? LG 42 PX5R

13.Ma stać czy wisieć? teraz wisi i myślę że tak ma zostać