Pixar, Adobe, Apple, Autodesk i Nvidia tworzą sojusz 3D.

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam

Pixar, Adobe, Apple, Autodesk i Nvidia tworzą sojusz 3D.​

Sojusz dla OpenUSD
Sojusz na rzecz logo OpenUSD

Firmy wspólnie z Joint Development Foundation (JDF) będą starały się ujednolicić i dalej rozwijać technologię Pixara wykorzystywaną do tworzenia treści 3D i docelowo AR/VR.

Technologia Universal Scene Description (USD) firmy Pixar jest podstawą partnerstwa, a sojusz ma na celu „standaryzację ekosystemu 3D poprzez rozwinięcie możliwości OpenUSD” w ramach globalnej współpracy. Trafnie, sojusz nazywa się Alliance for OpenUSD (AOUSD).

OpenUSD to rodzaj rozszerzonego formatu plików, którego można używać w aplikacjach 3D, takich jak Adobe Substance, Autodesk, Houdini i Maya, aby ułatwić tworzenie treści 3D, doświadczeń, a nawet światów. Innymi słowy, chodzi o stworzenie standardu tworzenia treści 3D.

- „Uniwersalny opis sceny został wymyślony w firmie Pixar i stanowi technologiczną podstawę naszego najnowocześniejszego procesu animacji” — powiedział Steve May, CTO w firmie Pixar i przewodniczący AOUSD. „OpenUSD opiera się na wieloletnich badaniach i zastosowaniach w produkcji filmowej Pixar. W 2016 roku udostępniliśmy projekt jako open source, a wpływ OpenUSD wykracza teraz poza film, efekty wizualne i animację oraz na inne branże, które w coraz większym stopniu polegają na danych 3D dla mediów interchange. Wraz z ogłoszeniem AOUSD sygnalizujemy kolejny ekscytujący krok: ciągłą ewolucję OpenUSD jako technologii i jej pozycję jako międzynarodowego standardu."

Filmy, gry, AR, VR​

Jeśli to wszystko brzmi jak coś, co można wykorzystać nie tylko w filmach, ale także w grach i AR / VR, to masz rację.
Dwóch wiodących twórców silników gier Unity i Unreal Engine (Epic Games), które są coraz częściej wykorzystywane również w produkcji filmowej, ogłosiło, że są odpowiednio „zaangażowani” lub „uznają znaczenie” inicjatywy OpenUSD.
Apple poinformowało, że uważa USD Pixara za niezbędną technologię dla nadchodzącego systemu wizyjnego, który napędza Vision Pro i prawdopodobnie przyszłe zestawy słuchawkowe Apple.

- „OpenUSD pomoże przyspieszyć następną generację doświadczeń AR, od twórczości artystycznej po dostarczanie treści, oraz stworzyć coraz szerszą gamę aplikacji do obliczeń przestrzennych” — powiedział Mike Rockwell, wiceprezes Apple ds. Vision Products Group. „Apple aktywnie uczestniczyło w rozwoju USD i jest podstawową technologią dla przełomowej platformy VisionOS, a także nowego narzędzia programistycznego Reality Composer Pro. Z niecierpliwością czekamy na rozwój tej technologii do powszechnie przyjętego standardu”.

- „OpenUSD zapewnia programistom, artystom i projektantom 3D kompletną podstawę do radzenia sobie z dużymi obciążeniami przemysłowymi, cyfrowymi treściami i symulacjami dzięki szerokiej interoperacyjności wielu aplikacji” — powiedział Guy Martin, dyrektor ds. Open Source i standardów w firmie Nvidia .

- „Pixar wyobrażał sobie, że USD rozwiąże kilka wyzwań związanych z przepływem pracy i problemami ze złożonością grafiki komputerowej. Kiedy tworzyliśmy USD, nie myśleliśmy o metaverse, ale tak się składa, że tworzenie złożonych światów 3D to wiedza, której większość firm nie ma I jest to fundamentalne wymaganie dla każdego, kto tworzy treści lub technologię dla Metaverse” – dodał Pixar.
flatpanelshd
 
Do góry