Pioneer vsx 916 i MCACC

arturnafciarz

New member
Witam
Napiszcie proszę, jakie macie doświadczenia w korzystaniu z systemu MCACC (ja słucham amplitunera pioneer vsx 916).
Pozdrawiam
 

KKuba

New member
Bez reklam
Tak w skrócie. Tragedia. Daje sobie spokój (mam 915, ale w 916 jest to samo). Jak zobaczyłem co mi ustawiła kalibracja automatyczna na equalizerze to dostałem ataku śmiechu. Tak naprawdę to ustawia tylko wielkość głośników i odległości (albo może aż tyle). Ale potem musisz ręcznie skorygować ten koszmar, który Ci ustawił w zakresie charakterystyki tonalnej. Ale w sumie to się da poprawic w 5 minut. I wtedy wzamcniacz nagle odżywa :) Nowy sprzęt. Żałuje tylko, że seria 9xx ma tylko 5 zakresowy equalizer, seria 1xxx ma 7 zakresowy. Ale nie mozna mieć wszystkiego. ;)
 

arturnafciarz

New member
Mcacc

Dziękuję za informacje. To samo powiedzieli mi w sklepie, ale ostatnio naczytalem się w fachowych pismach jakie to MCACC wspaniałe. Amplituner mam od paru dni, więc sam jeszcze nie mialem czasu wypróbować
Przy okazji jeszcze dwa pytania. W vsx 916 mamy wybor źródla: digital, analog, analog 5.1 i auto.
1. Przy korzystaniu z analog słychać tylko kanał lewy i prawy (przy oglądaniu filmu 5.1 nie slychać lektora). Czy jest to prawidłowe?
2. Przy korzystaniu z analog 5.1 za cicho pracuje subwoofer (przy cichym słuchaniu prawie go nie słychać). Czy ten typ tak ma?
A tak na marginesie - ilość ustawień we współczesnym sprzęcie jest przerażająca. Najlepiej mają chyba audiofile - ustawiają sobie drogie stereo bez zadnych upiększeń i słuchają.
Pozdrawiam
 

KKuba

New member
Bez reklam
ad.1 Zalezy od filmu i ustawien procesora DSP. O ile dźwięk jest zakodowoany w Dolby Pro Logic, to mimo połączenia anaologowego na wyjściu dostaniesz jednak 5 na 1 - oczywiscie po wybraniu opcji Dolby Pro Logic procesora DSP. O ile to jest zwykle stereo, to musisz przestawic DSP w tryb Cinema lub ADV. MOVIE - wtedy procesor zrobi Ci 5 na 1 (sztucznie, ale sympatycznie). Jak masz jeszcze problem z dialogami - ich głośnością - wlacz opcje Dialog Enh. Proba sluchana Dolby Pro Logic na sterero skonczy sie... pogorszeniem Stereo.
ad.2 Przy polaczeniu analogowym DSP jest omiijane. Efektem jest m.in. brak dzialania funkcji Loudness, o czym piszesz.
Ad. 3. E tam ;) Ten model jest i tak stosunkowo prosty w obsludze. :)
 

arturnafciarz

New member
Dzieki. Pobawię się w weekend.
Nie rozumiem tylko jednego. Wydawało mi się, ze do kodowania dźwieku służą systemy Dolby Digital czy DTS. Dolby Pro Logic służy tylko do sztucznego rozłozenia dxwieku dwukanałowego na wielokanałowy i dzieje się to dopiero na etapie wzmacniania dźwieku przez amplituner. Oswieć proszę ignoranta.
Pozdrawiam
 

KKuba

New member
Bez reklam
Nie. Dolby Pro Logic i Dolby Pro Logic II są systemami kodowanaia dźwięku 5 na 1, ale takimi, w których informacja o rozłożeniu kanałów jest zapisana jako dodatkowa informacja w dwóch kanałach Stereo. O ile masz wzmacniacz z dekoderem to taki wzmacniasz potrafi wyciagnąć tą informację ze ścieżek Stereo, o ile nie masz - usłyszysz Stereo. Stąd też Twój początkowy problem. O ile dekoder próbuje wyciągnąć tą dodatkową informacje, której w isotcie nie ma - wychodzą najczęściej bardzo dziwne efekty.
 
Ostatnia edycja:

ArtS007

New member
Bez reklam
Drobne sprostowanie. Zarówno Dolby ProLogic, jak i Dolby ProLogic II są systemami dekodującymi dźwięk przestrzenny. To, co opisałeś nazywa się Dolby Surround (informacja o kanale centralnym i surround jest zapisana w sygnale stereo). Dekoder Dolby ProLogic II potrafi jeszcze uprzestrzennić dźwięk stereo nie zawierający informacji surround.

ArtS :)
 

KKuba

New member
Bez reklam
To ja też sporostuje - a może lepiej uzupełnie - wyraziłem się nieprecyzyjnie. Dolby Surround Stereo zostało stworzone w 1976 jako sytem dźwięku przestrzennego dla kin analogowych. W 1986 Dolby zastąpiło ten zupełnie przestarzały format nowym systemem Pro Logic. Dziś termin "Dolby Surround" jest używany do opisu kodowania ścieżek dźwiękowych, a Pro Logic do dekodowania. Myślę, że można zgodzić się na takie rozróżnienie. Jak juz wchodzimy w technikę to to system opiera się o tzw. technologię Matrix. Przy tworzeniu ścieżki Dolby Surround , 4 kanały dźwięku są miksowane do zwykłego stereo z wykorzystaniem techniki przesunięcia fazowego (po ang. "phase shift"). Dekoder Pro Logic wyciąga ten sygnał do 4 kanałów. Lewy, prawy, centralny i tył. W tym systemie tył jest monofoniczny! Nowa wersja Pro Logica powstała w 2000. Pro Logic II, koduje też tył Stereo - współczesne DSP juz sobie z tym radzą. Można sobie poczytać na ten temat na stronach Dolby Laboratories, takze o najnowszej odmianie Pro Logica czyli wersji IIx. Ten system jest rozwijany niezależnie od Dolby Digital, ponieważ pozwala uzyskać dźwięk przestrzenny w tych sytuacjach gdy mamy możliwosc przesłania wyłącznie dwóch kanałów - np. telewizja. A i jesze jedno. Niestety nie mogę się zgodzić z przedmówcą. W skład opisu standartu Dolby Prologic II nie wchodzi obróbka wielokanałowa sygnału stereo. Tryby "Jazz", "Hall", "Stadium" zostały zdfiniowane przez firmy trzecie, a nie Dolby. Pioneer wprowadził je do swoich wzmacaniaczy już w 1994. Ale Dolby nie ma ztym nic wspólnego. ;) Zreszta nazewnictwo jest płynne dziś np Pioneer posługuje się nazwami Cinema, Music i Game. Po prostu nie opisano formalnie tego rozwiązania.
 
Ostatnia edycja:

ArtS007

New member
Bez reklam
Dolby ProLogic II uprzestrzennia dźwięk stereo. Oto cytat ze strony Dolby Laboratories.

Dolby ProLogic II technology processes any high quality stereo (two-channel) movie and music audio into five playback channels of full-bandwidth surround sound.

Swoją drogą podorzucali tam kilka nowych znaczków i zaczynam się obawiać, że już sami się gubią w tym co który system dekoduje.

Wracając do sygnału analogowego wszelkie systemy kodowania zakończyły się na Dolby Surround, czyli na czterech kanałach, z których centralny i surround były ograniczone do 8 kHz. Z tego, co wiem, Dolby ProLogic II pozwala jedynie wyczarować pełne pasmo i stereo dla surroundów, ale nie ma takiego systemu kodowania.

Ale i tak muszę sobie to jeszcze doczytać w wolnej chwili.

ArtS :)
 

arturnafciarz

New member
Dziekuję Panowie. Po przeczytaniu Waszych postów zaczynam powoli ustawiać sobie te klocki. Ale idac za ciosem zadam jeszcze parę pytań: Odtwarzając płyty z muzyką (dvd-video) w ustawieniach spotykamy się z dźwiekiem stereo, PCM stereo, Dolby Digital 2.0. Z reguły te formaty zajmują mniej miejsca na płycie niż wielokanałowe. Zdarza się jednak, że PCM stereo zajmuje 4 razy więcej miejsca niż DTS (patrz ukazująca sie obecnie seria płyt ze słynnymi operami, operetkami i baletami). Proszę o krotkie wyjaśnienie, czym różnią się te formaty. Chętnie poszperam w necie, jeśli skierujecie mnie na jakieś kompetentne strony.
Pozdrawiam
 

KKuba

New member
Bez reklam
Mój błąd - rzeczywiscie - też sobie doczytałem - faktycznie Dolby się chwali, że Pro Logic II również "uprzestrzennia" źródła stereo - czyli nie mam racji. :) Nawiasem mówiąc, wystarczy sobie puścić tak płytę, żeby się przekonać, że to nie działa. :) Właśnie to zrobiłem. Taka sobie fikcja... :) Niezależna obróbka DSP działa lepiej - te tryby, o których pisałem wyżej - u Pioneera Music i 7-Stereo.
 

ArtS007

New member
Bez reklam
Może niekoniecznie fikcja. Po prostu do surroundów jest wprowadzany pewien rodzaj pogłosu. 7-stereo robi to bardziej łopatologicznie, dzięki czemu efekt jest bardziej spektakularny.

ArtS :)
 

rupens

New member
Witam serdecznie, mam taki problem. Otóż, kalibracji MCACC nie da dokonać się przy połączeniu kablem HDMI.
Próbuję podłączyć amplituner kablem kompozytowym i nic się na TV nie wyświetla. Pytanie: Czy to ja robię jakiś błąd,
czy muszę zakupić kable komponent? W instrukcji pisze że powinno się dać podłączyć kompozytem.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
 

rupens

New member
Właśnie tak robię. Monitor out na amplitunerze i video in na TV (plazma Pioneer), włączam tryk MCACC i nic. Na TV oczywiście sprawdzam wszystkie wejścia AV.
 

sebano2

New member
włączam tryk? - najpierw mikrofo, poźniej retriver i set up czy jakoś tak, i dopiero wyświetli Ci się menu na TV. Musi działać.

p.s. odpuść sobie konfiguracje w ten sposób, chyba że masz super akustyczne pomieszenie.
Ja po takiej kalibracji myslałem, że mi sprzęt albo głośniki nawaliły. Całkiem obcięło mi niskie tony, zero basów.
 

rupens

New member
Dzięki wielkie za odpowiedź. Ostatecznie kalibrację zrobiłem bez podłączania TV.
Niby MCACC coś ustawiło ale i tak później większość pozmieniałem.
Mam natomiast kolejny problem. Głośniki surround i centralny nie działają mi przy oglądaniu TV, bądź filmu divx (przy DVD nie ma problemu). Uruchomiłem tryb VSB mode, który powinien przy zwykłej ścieżce rozdzielać ją na wszystkie głośniki ale to również nie działa. Jakieś pomysły?
Amplituner Pioneer VSX 918V.
 

jezozwierz

New member
A ja mam problem z dźwiękiem SACD i DVD-Audio. Mam coaxial, ale nie nie słuchać. Wcześniej miałem optyczne, ale tamte formaty nie działają przez optyczne. Mam VSX-916 i DV-696 AV.
Co zrobić? Co przestawić?:( Nic nie słychac przez tego coaxiala :(
 
Do góry