pierwszy projektor - nietypowe zagadnienie

abo

New member
Witam,

Moj pierwotny plan byl nastepujacy: 12-15kPLN na 50-60 cali plazme/lcd w gornej polki. Po przemysleniu tematu i wzieciu pod uwage ze jeszcze teraz mam mozliwosc w miare dowolnej aranzacji pomieszczenia prawie zdecydowalem sie na kombinacje w tym samym budzecie: 50 cali plazma/lcd ze srednio-nizszej polki (do ok 7kPLN), projektor tez ze sredniej polki (do ok 4kPLN), ekran elektryczny ok. 90-100 cali (do 2-3kPLN).
Poniewaz w temacie projektorow jestem zupelnie zielony bardzo prosze o wyjasnienie kilku prostych tematow:
1. przeczytalem w kilku instrukcjach projektorow o niebezpieczenstwie dla oczu wynikajacego ze spojrzenia na pracujaca lampe. Dla mnie temat jest kluczowy z uwagi na dziecko (1,5 roku) ktore przypadkowo moze zerknac gdzie nie trzeba. Czy ktos moglby mnie uswiadomic czy rzeczywiscie jest ryzyko i jak ew. z tym sobie radzicie? - projektor mialby wisiec przy suficie, wstepnie przymierzalem sie do panasonica ax-200 - bardzo jasny - czy ta jasnosc ma w przypadku tego zagadnienia znaczenie? jesli ma jestem w stanie zmienic model na mniej jasny jesli ryzyko spadnie...
moze umieszczenie ekranu wyzej a projektora blizej pomoze?
2. ile miejsca naokolo potrzebuje projektor zabudowany w sufit? czy wentylacja przod/tyl wystarczy czy gora/dol jest rowniez niezbedna? (chodzi o to ze chcialbym aby sufit nie schodzil zbyt nisko)
3. jak to najlepiej popodlaczac zakladajac ze wszystko ma isc przez hdmi i sa 3 zrodla? rozgaleznik?

Z gory dzieki szczegoolnie za odp na pkt.1.
pozdrawiam,
 

Meloman69

New member
Bez reklam
ad. 1. Prezentacja filmów z projektora 1,5 rocznemu dziecku uważam za mocno przesadzone. Sam ma synka w podobnym wieku i nawet przez myśl mi nie przeszło, aby już teraz raczyć bąbla seansami. No, ale ostatnio widziałem, jak podobny berbeć na placu zabaw pije colę podaną przez matkę, więc w sumie nic mnie już nie powinno dziwić.