Pierwsze spojrzenie na telewizor Ultra HD Philips 65PUS8102/12 .

darek86

New member
Pekus jak działa to się cieszę powtórzę:
Jedyny problem u mnie to ciemniejszy obraz po dłuższej przerwie !

Obraz na Netflix HDR Zagłada bardzo ładny ale może tylko u mnie :)
U mnie hdr ładny na Netflix tylko w serialu godless póki co. Resztę psuje kompresja obrazu albo słabo zdefiniowane metadane hdr dołączone do filmu.

Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka
 

Master-78

Member
U mnie hdr ładny na Netflix tylko w serialu godless póki co. Resztę psuje kompresja obrazu albo słabo zdefiniowane metadane hdr dołączone do filmu.

Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka




Potwierdzam, co kolega napisał - najczęściej to metadane oraz to, co za aplikacja/urządzenie odtwarza sygnał HDR, a także jak jest skonfigurowane.

Ten sam materiał 4K + HDR + Dolby Digital, zassany z netu i odtwarzany z serwera NAS na:
- Zidoo X10 - wbudowany odtwarzacz systemowy - HDR OK,
- Zidoo X10 - KODI - jest ale brak - próba zmiany ustawień HDR stopuje odtwarzanie i tryb HDR,
- Zidoo X10 - ZDMC (specjalna wersja KODI) - HDR OK,

- Zidoo X10 - MX Player/VLC/Inne apki - brak HDR,
- XBOX 1S - KODI - HDR niby jest, ale ciemno, albo spłaszczony (gamma?),
- XBOX 1S - wbudoway odtwarzacz multimediów - HDR niby OK, ale ciemno,
- Philips 8102 - KODI - niby jest, ale nie zawsze startuje jako HDR, bywa ciemno,
- Philips 8102 - Archos - HDR OK,
- Philips 8102 - wbudowany odtwarzacz systemowy - HDR OK, ale potrafi klatkować lub rwać dźwięk.



HDR OK - to znaczy, że jest w porządku, bo daje się wyregulować wchodząc w ustawienia w TV.
W przypadku XBOX - dziwna sprawa, bo film potrafi być ciemny, a pasy u góry/dołu ekranu szare...
Zmiany ustawień w XBOX i w TV - możliwe, ale niewiele wnoszą... Choć samo odtwarzanie najbardziej płynne ze wszystkich urządzeń.
Philips - dziwaczne zachowanie pt. stopowanie filmu z HDR, przy próbie zmiany trybu HDR na inny czy próbie jakiejkolwiek innej zmiany gdy film odtwarzany jest poprzez KODI... Ten sam materiał odtwarzany przez Archos - zwykle OK (czasami zawiesza apk), natomiast wbudowany odtwarzacz systemowy android TV - albo OK, albo klatkaż, albo wogóle nie rusza.


Swojego XBOX'a mimo świetnej pracy w Netflix - wystawiłem (w zasadzie nowy) na sprzedaż. Gdyby ktoś był chętny - zapraszam. Zostaję przy Zdioo X10 (bo zdecydowanie najlepiej sobie radzi z wszelakimi materiałami video i audio i napisami).
Warto zaznaczyć, że TV nie poradzi sobie z filmami z audio zakodowanym w więcej niż Dolby Digital 5.1 lub DTS (tzw gołe DTS) - wszystkie wyższe formaty zawieszają odtwarzanie albo gwarantują clipping. Zidoo X10 bez problemu przetworzy i prześle po HDMI dźwięk i obraz.
Miałem nadzieję pozbyć się tych sprzętów i zostać tylko przy TV, ale cóż - passthrough nie działa jak powinno.
 

SEBOL74

Member
Bez reklam
Pekus1982 wiem o co ci chodzi , też kiedyś pisałem o tych poświatach ale niestetynikt tego nie widział.W tej chwili style ruchu mam na wyłącz bo jak miałem jakiś tryb włączony to nie było płynności np. oglądając pogode na tvn i patrząc na prezentera to co kilka sekund na chwilke przycinało, nie pomagało ruszanie suwakami min max.Dopiero pomogło ustawinie na wyłącz, poświat teraz też jest mniej jedynie jak jest pokazany mecz i widać całe boisko to przy piłkarzach widać lekką poświate oraz na belce wyników jak np. bramkarz wykopnie piłke to belka się rozmywa.Ale ten typ tak pewnie ma.


to przycinanie dotyczy tylko i wylacznie TVN i konkretnie faktow i prognozy. W kazdym innym wypadku podobnego efektu u mnie nie widać.
 

gustdelf

Member
Witam

Dzisiaj zauważyłem u siebie taie o to zjawisko:











czekać aż sobie samo pójdzie, czy może przyjdzie więcej i będzie więcej niby martwych pikseli bo przecież nie jest możliwe żeby matryca w tych wspaniałych tv się zabrudziła. Dla mnie jest ewidentne, że jakieś owady dostały się do matrycy, póki co mam ich 6.
 

SEBOL74

Member
Bez reklam
Witam

Dzisiaj zauważyłem u siebie taie o to zjawisko:











czekać aż sobie samo pójdzie, czy może przyjdzie więcej i będzie więcej niby martwych pikseli bo przecież nie jest możliwe żeby matryca w tych wspaniałych tv się zabrudziła. Dla mnie jest ewidentne, że jakieś owady dostały się do matrycy, póki co mam ich 6.


Grubo! to juz plaga. W obudowie musi byc chyba wielki kanion. Sprawdzales obudowe? Wyslij zdjecia do Filipsa. Ciekaw jestem co wymysla w takim przypadku. Ja bym reklamowal.
 

gustdelf

Member
Już zareklamowane na przybliżeniach widać, że są to jakieś małe robaczki, dom mam nowy czysty ale mieszkam pod lasem i może się zdarzyć jakiś owad w okolicy, ale żeby całymi stadami nachodziły pod matrycę.

Pani na infolini oznajmiła, że zgłoszenie przyjmują ale jeżeli technik stwierdzi, że to rzeczywiście robczaki to nie ma podstaw do reklamacji potem jak zaczęłem naciskać tematu nie chciala rozwinąć.




Udało mi sie nawet zidentyfikować skurczybyk się nazywa wciornastek nie ma nic wspólnego z czystością, lasem itp. problem znany, tym bardziej zastanawia mnie dlaczego jeszcze TV nie jest przed tym zabezpieczone.
 
Ostatnia edycja:

pekus1982

Klub HDTV.com.pl
VIP
Już zareklamowane na przybliżeniach widać, że są to jakieś małe robaczki, dom mam nowy czysty ale mieszkam pod lasem i może się zdarzyć jakiś owad w okolicy, ale żeby całymi stadami nachodziły pod matrycę.

Pani na infolini oznajmiła, że zgłoszenie przyjmują ale jeżeli technik stwierdzi, że to rzeczywiście robczaki to nie ma podstaw do reklamacji potem jak zaczęłem naciskać tematu nie chciala rozwinąć.




Udało mi sie nawet zidentyfikować skurczybyk się nazywa wciornastek nie ma nic wspólnego z czystością, lasem itp. problem znany, tym bardziej zastanawia mnie dlaczego jeszcze TV nie jest przed tym zabezpieczone.

Znajomy miał w Sony. Faktycznie są to tzw. wciorniaki czyli potocznie przecinki. Zgłosił i wymienili matrycę. Łaski nie robią!
 

popson

New member
Tydzień mnie nie było w domu, włączam tv a tam info....tv zostanie zaktualizowany do najnowszej wersji. Biegiem lecę w ustawienia aby wyłączyć automatyczne aktualizacje ale za późno, wchodzę w info o wersji a tam jak byk 246 ;)
 

popson

New member
Pierwsze wrażenia: "obraz bez zmian w stosunku do wersji 240"

Banding trochę wkurza przy szybkich scenach i jednolitym tle:
https://drive.google.com/open?id=1KW9zIqQVrM-DSfH7y0IajyyUBM6INKwx
https://drive.google.com/open?id=1xSgB9iB0vgi4pLeztL3-yPtqbak1kLml

Oczywiście nie zmienił on się w stosunku do poprzedniej wersji.

Wiem, widziałem gorszy banding na necie. Ale dla mnie i tak trochę irytujący.

Na week za pewne bardziej potestuję, sprawdzę netflixa i ukochany przez wszystkich HDR ;)

Pozdrawiam!
 

gustdelf

Member
Znajomy miał w Sony. Faktycznie są to tzw. wciorniaki czyli potocznie przecinki. Zgłosił i wymienili matrycę. Łaski nie robią!

Szanowny Panie G.,




Dziękuję za przesłane zdjęcia.

Konsultowałam sprawe z działem technicznym I decyzja techników pod matrycą znajduje sie owad I jest to uszkodzenie które nie jest objete gwarancją.

Proszę użyć opcji "Odpowiedz" w celu zachowania ciągłości korespondecji, proszę równiez nie zmieniać tematu wiadomości.



Z poważaniem,

Biuro Obsługi Klienta



Dla Philipsa sprawy nie ma, infolinia Philips na już temat obcykany,najpierw pani chlapnęła jeszcze nie widząc zdjęć, że jak to robak to reklamacja nie bedzie uwzględniona, dzisiaj inny "mądry" Pan powiedział, że nie można podważyć działu technicznego i że oni decyzję podjeli nie biorąc pod uwage tylko mojego przypadku ale wiele innych przypadków, czy to wymaga jeszcze jakiegoś komentarza?
 
Ostatnia edycja:

Master-78

Member
Szanowny Panie G.,




Dziękuję za przesłane zdjęcia.

Konsultowałam sprawe z działem technicznym I decyzja techników pod matrycą znajduje sie owad I jest to uszkodzenie które nie jest objete gwarancją.

Proszę użyć opcji "Odpowiedz" w celu zachowania ciągłości korespondecji, proszę równiez nie zmieniać tematu wiadomości.



Z poważaniem,

Biuro Obsługi Klienta



Dla Philipsa sprawy nie ma, infolinia Philips na już temat obcykany,najpierw pani chlapnęła jeszcze nie widząc zdjęć, że jak to robak to reklamacja nie bedzie uwzględniona, dzisiaj inny "mądry" Pan powiedział, że nie można podważyć działu technicznego i że oni decyzję podjeli nie biorąc pod uwage tylko mojego przypadku ale wiele innych przypadków, czy to wymaga jeszcze jakiegoś komentarza?






Jak dla mnie - jeśli inne TV przez lata nie miały problemów z 'przecinkami', a teraz nowy nagle po kilku dniach je ma, to podejrzana jest konstrukcja TV. Takie podejście do Klienta to z mojego pkt widzenia KPINA w żywe oczy...
Zapytaj Philips'a czy w związku z tym masz TV okleić dokładnie z każdej strony taśmą (w tym otwory wentylacyjne i przyłącza) lub zafundować mu obudowę wodoszczelną jak miewają kamery sportowe... (Sarkazm)...
 

pekus1982

Klub HDTV.com.pl
VIP
Szanowny Panie G.,




Dziękuję za przesłane zdjęcia.

Konsultowałam sprawe z działem technicznym I decyzja techników pod matrycą znajduje sie owad I jest to uszkodzenie które nie jest objete gwarancją.

Proszę użyć opcji "Odpowiedz" w celu zachowania ciągłości korespondecji, proszę równiez nie zmieniać tematu wiadomości.



Z poważaniem,

Biuro Obsługi Klienta



Dla Philipsa sprawy nie ma, infolinia Philips na już temat obcykany,najpierw pani chlapnęła jeszcze nie widząc zdjęć, że jak to robak to reklamacja nie bedzie uwzględniona, dzisiaj inny "mądry" Pan powiedział, że nie można podważyć działu technicznego i że oni decyzję podjeli nie biorąc pod uwage tylko mojego przypadku ale wiele innych przypadków, czy to wymaga jeszcze jakiegoś komentarza?

Tak jak już pisałem wcześniej. BOK firmy Philips to się nadaje do przyjmowania zamówień na pampersy, a nie do obsługi klienta dzięki którym tak naprawdę mają na chleb. Tak jak mnie potraktował serwis MIK jak i sklep Euro gdzie również pracują za przysłowiowe śrubki powinni zmienić na w/w branżę, a nie za profesjonalną obsługę jak i sprzedaż.
Jakoś Sony nie robił z tym problemów. Wadliwa konstrukcja TV jakim są zapewne wspaniale spasowane boki tej klasy Premium nie przekonuje firmy TP Vision do wymiany czy też wyczyszczenia matrycy. A później się dziwią, że komentarze są takie a nie inne. Rozumiem TV za 1399pln może mieć taką konstrukcję, ale przecież model 8102 to The bestTV 2017. Wiem wiem... jak każdy ma wady, nie ma TV bez wad. Tak, ale żeby robaczki! Śmiech i wyjeb...w klienta.
 

Ataszek

Active member
Bez reklam
To jest śmiech na sali że nie uznają na to reklamacji - brak komentarza na takie zachowanie i na pewno nie przysporzy im to + na przyszłość.
 

Master-78

Member
Szkoda się szarpać zgłosić sprawę do
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów




Dokładnie to chciałem zaproponować.
Wady konstrukcyjne/projektowe to też wady i też podlegają gwarancji.
Gdyby tak nie było, to np. producenci samochodu mogliby powiedzieć bezkarnie spadaj pan na drzewo - Pana problem, że wleźć może gdzieś-tam-robal i np uruchomić czujnik odpalający Panu poduszki powietrzne w czasie jazdy, czy np. wadliwa obudowa silnika wycieraczek, która spowoduje Pożar auta w trakcie jazdy (właśnie wezwanie na akcję serwisową dostałem) :)


Po powrocie we Wrześniu z wyjazdów rozmaitych zamierzam zgłosić się z moim Phil'kiem do serwisu albo sprzedawcy. Tematy trzy:
- nierównomierne podświetlenie (ok 15%-20% matrycy) - przebija szachownica podświetlenia;
- nietrzymanie parametrów obrazu - to, co zgłaszało kilku z Was - po kilka razy czasem trzeba zmieniać tryb, aby w końcu zaaplikował te, jakie były w konkretnym trybie zapisane (dot. m.in. jasności - raz jaśniej, raz ciemniej, mimo, że czujnik światła i tryby eko wyłączone);
- przebijanie/rwanie obrazu - wygląda jak by 0,5s - 1s przełączał źródło obrazu na inne;
- gubienie sygnału w 'passthrough" po SPDIF i brak DTS (gdzie być powinno).



Poza irytującymi (już żona zwraca na to uwagę i marudzi, żeby starego JVC wstawić z powrotem...) ww. - obraz z tego TV nadal mi pasuje (o ile nie zmienia jasności/kontrastów/ustawień wg własnego uznania ;-)) :-D


KiKi - czy Ty masz kontakt z Inżyniorami z TPV? Mają jakiś wpływ na programistów/serwis? Zdają sobie wogóle sprawę z występowania takich 'wad'? Wierzę, że da się z tym zrobić porządek w większości poprzez dopracowanie oprogramowania.
 

DJ82

Member
Udało się komuś podłączyć urządzenie audio po bluetooth?? Nie chce mi wykryć subwoofera SWB50
 
Ostatnia edycja:
Do góry