Pierwsze spojrzenie: granie w VRR na PlayStation 5.

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
[FONT=&quot]Pierwsze spojrzenie: granie w VRR na PlayStation 5.

spiderman_vrr_2_small.jpg

[/FONT]

[FONT=&quot]PlayStation 5 w końcu obsługuje HDMI 2.1 VRR (zmienna częstotliwość odświeżania) do gier. Oto nasze pierwsze wrażenia po spędzeniu kilku godzin na graniu w obsługiwane i nieobsługiwane gry.[/FONT][FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]VRR nie wymaga kolejnej aktualizacji systemu. Uruchom ponownie konsolę PS5 i sprawdź po kilku minutach ustawienia „Ekran i wideo”. Powinien pojawić się automatycznie. VRR musi być również obsługiwany i włączony w telewizorze, jako ustawienie automatyczne (na przykład LG) lub poprzez przełączenie na określony tryb HDMI VRR (na przykład Sony). [/FONT][FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]
PAMIĘTAJ, ABY WŁĄCZYĆ TRYB WYŚWIETLANIA 120 HZ SPIDER-MAN: MILES MORALES. ZRZUT EKRANU: PŁASKIE PANELEHD​

[/FONT]
[FONT=&quot] W momencie premiery tylko kilka gier na PS5 oficjalnie obsługuje VRR, ale PS5 ma opcjonalną opcję ustawienia „Zastosuj do nieobsługiwanych gier”. Przetestowaliśmy z telewizorem LG GX OLED. Spider-Man: Miles Morales to jedna z gier, które zostały zaktualizowane, więc otworzyliśmy grę i upewniliśmy się, że włączony jest „Tryb wyświetlania 120 Hz”, co należy zrobić również w innych grach. Do naszego testu wybraliśmy tryb graficzny „Wydajność”. [/FONT]

[FONT=&quot]Gry w VRR, do 120 Hz[/FONT]
[FONT=&quot]
Jak być może wiesz, VRR zapewnia synchronizację ekranu i PS5 w czasie rzeczywistym, nawet gdy szybkość klatek w grze się zmienia. Nakręciliśmy krótki film, aby pokazać, jak Spider-Man: Miles Morales waha się od ok. 85–105 Hz na PS5 w początkowej sekwencji gry. Swingowanie przez betonową dżunglę Nowego Jorku było bardzo płynne i responsywne, bez szarpania i szarpania – całkiem imponujące.

[/FONT]
[FONT=&quot] [youtube]6W1IsvwXWqM[/youtube] Astro's Playroom to kolejna gra, która angażuje VRR, ale wyjście PS5 pozostaje na stałym poziomie około 60 Hz, więc jedyną korzyścią tutaj byłoby zmniejszenie opóźnienia wejścia (z powodu mniejszego opóźnienia w trybie VRR na telewizorze). Być może kolejna aktualizacja poprawi obsługę VRR w tej grze. PS5 wciąż przełącza się w tryb HDMI 2.1 (FRL) w Astro Playroom , co jest interesujące, ponieważ wydaje się sugerować, że gry muszą zaimplementować tryb wyświetlania 120 Hz, aby PS5 odblokowało zakres 60 Hz + VRR – przynajmniej na razie. [/FONT][FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]
VRR NA PS5. ZDJĘCIE: PŁASKIE PANELEHD​

[/FONT]
[FONT=&quot] Włączyliśmy tryb „Zastosuj do nieobsługiwanych gier” i wypróbowaliśmy kilka nieobsługiwanych gier. Co ciekawe, Uncharted 4 i Horizon Zero Dawn pozostały w stałym trybie odświeżania (60 Hz), pomimo włączenia opcjonalnego ustawienia. W tej chwili nie można używać funkcji VRR na PS5 we wszystkich grach.
[/FONT]

[FONT=&quot]
UNCHARTED 4 NIE WŁĄCZA VRR NAWET PRZY WŁĄCZONEJ OPCJI „ZASTOSUJ DO NIEOBSŁUGIWANYCH GIER”. ZDJĘCIE: PŁASKIE PANELEHD​

WRC 9 MA TRYB WYDAJNOŚCI 120 HZ. ZRZUT EKRANU: PŁASKIE PANELEHD​

[/FONT]
[FONT=&quot] Grą, która przeszła w tryb VRR, mimo że nie znajdowała się na oficjalnej liście obsługiwanych gier, była gra wyścigowa WRC 9 FIA World Rally Championship . Pamiętaj, aby włączyć tryb wydajności 120 Hz, który wewnętrznie działa w rozdzielczości 1080p (przeskalowany do wyjścia 4K przez PS5) i 120 klatek na sekundę (klatki na sekundę). WRC 9 przez większość czasu pozostawał blisko 120 Hz, ale czasami spadał do około 90-100, w zależności od warunków pogodowych i projektu poziomu. Wydawał się bardzo płynny i niezwykle responsywny, co sprawiło, że bardzo trudna gra wyścigowa wydawała się nieco łatwiejsza. [/FONT][FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]
WRC 9 WSPÓŁPRACUJE Z VRR NA PS5, MIMO ŻE NIE MA GO NA OFICJALNEJ LIŚCIE. ZDJĘCIE: PŁASKIE PANELEHD​

[/FONT]
[FONT=&quot] Demon's Souls włączył tryb VRR, ale przez cały czas pozostawał na stałym poziomie 60 Hz. Borderlands 3 włączyło tryb VRR, ale pozostało stałe na poziomie 120 Hz (w trybie wydajności, który działa w 120 klatkach na sekundę przy zmniejszonej rozdzielczości wewnętrznej, przeskalowany do 4K przez PS5). Oczywiście możesz także używać VRR PS5 z trybami „Fidelity” w grach, aby cieszyć się lepszą grafiką przy niższej liczbie klatek na sekundę; VRR nadal zapewnia lepszą responsywność. Jednym z przykładów jest Spider-Man: Miles Morales .[/FONT][FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]
BORDERLANDS 3 WŁĄCZA VRR NA PS5, ALE ZAWSZE POZOSTAJE BLISKO 120 HZ. ZDJĘCIE: PŁASKIE PANELEHD

Inne obserwacje

[/FONT]
[FONT=&quot] Warto zauważyć, że gry muszą działać z odblokowaną liczbą klatek na sekundę, aby w pełni korzystać z VRR. Należy również pamiętać o różnicy między Hz a fps. Na przykład domyślna moc wyjściowa PS5 to 60 Hz, ale nie oznacza to, że wszystkie gry działają w 60 klatkach na sekundę. Gra może działać z szybkością 30 klatek na sekundę z podwajaniem klatek przy stałym wyjściu 60 Hz, więc uważaj, aby nie łączyć klatek na sekundę i Hz podczas korzystania z narzędzi diagnostycznych HDMI, takich jak metoda „zielonego przycisku” w telewizorach LG. [/FONT][FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]Systemy ulepszające, takie jak LFC (Low Frame-rate-Compensation) są zależne od źródła — tj. nie występują w telewizorze. Aby poprawić wydajność gier w 30 klatkach na sekundę, powiedzmy, by w niektórych scenach działały z prędkością 40-60 klatek na sekundę za pomocą VRR, programiści mogą przyjąć podejście, które Insomniac Games szczegółowo opisuje w Ratchet & Clank: Rift Apart , gdzie tryb wyświetlania 120 Hz umożliwia grę Renderowanie 40 klatek na sekundę (tryb wierności) przy użyciu mnożnika. Zmniejsza to opóźnienie wejścia, a tym samym poprawia responsywność, jednocześnie dostosowując się do zakresu częstotliwości VRR telewizora, który zwykle zaczyna się od 40 lub 48 Hz. Nie napotkaliśmy żadnych gier, które wykazywały „nieoczekiwane efekty wizualne”, jak to ujęła firma Sony, z aktywowanym „Zastosuj do nieobsługiwanych gier”. Jednak do tej pory wypróbowaliśmy tylko kilka gier.
[/FONT]

[FONT=&quot]Jak zauważono w naszych recenzjach telewizorów, zarówno telewizory LCD, jak i OLED mają obecnie różne problemy z VRR, w tym dezaktywację przyciemniania strefy (znacznie niższy kontrast i niższa szczytowa jasność), podwyższoną czerń i migotanie. Nie są one związane z implementacją VRR na PS5, więc odsyłamy do naszych recenzji, aby uzyskać więcej informacji. Byliśmy trochę rozczarowani, gdy okazało się, że gry na PS, takie jak Gran Turismo 7 , nie znajdują się wśród tytułów premierowych dla VRR, więc mamy nadzieję, że Sony i partnerzy poświęcą godziny wymagane, aby przyspieszyć VRR. Właściciele musieli czekać półtora roku na pojawienie się VRR na PS5, mimo że VRR było obsługiwane od pierwszego dnia na Xbox Series X, ale ogólnie wygląda to obiecująco.
[/FONT]

[FONT=&quot]flatpanelshd[/FONT]
 
Do góry