Philips TV 2021: telewizory OLED706 z Android TV 10, P5 Generation 5 z AI, HDMI 2.1 i Ambilight 3

Masterjam

Klub HDTV.com.pl
VIP
Wczoraj zaktualizowałem do najnowszej wersji, pierwszy raz po zakupie w listopadzie. Jak na razie nie zauważyłem problemów. Po eARC wszystko hula , obraz jakby ładniejszy i ostrzejszy. Ustawienie obrazu Calman moim zdaniem lepsze od Filmmaker , przed aktualizacją było odwrotnie. Najnowszy Spiderman wygląda obłędnie :)
 

djpromill

New member
A czy komuś działa dźwięk przestrzenny po arc z zewnetrzengo źródła??? Bo u mnie cały czas trzaski. Dodam że posiadam soundbar Phillipsa.
 

djpromill

New member
Tak , ja mam 706 od listopada i podłączona belka Samsunga Q70R.
Jest DTS i Dolby Atmos

Ok, z samego telewizora działa bez zarzutu.Mam na myśli Netflix , hbo czy Kodi. Ale mam podłączony tuner cyfry, i dźwięk ac3 słychać trzaski po arc.
Dopiero jak ustawie ac3 downmix to działa ale w stereo.
Jak cyfrę podłącze bezpośrednio pod sounbar to działa dźwięk przestrzenny.Czy ktoś miał taki problem i podzieli się rozwiązaniem.
 

technic

New member
Polecam zaktualizować, ja pisałem z Philipsem od zakupu TV (4 miesiące temu) ze mam problem z zanikajacym dzwiekiem w polaczeniu z JBL 9.1 przez co z komputera musialem miec polaczenie przez soundbar co wiazalo sie z 60Hz.



Pare dni temu w ostatniej wiadomosci mi odpisali zebym pisal do JBL bo to nie wina TV a tu aktualizacja i proszę, odpukac od wczoraj zadnego problemu (wystepowal losowo ale tak 2-3 razy podczas filmu, a potrafil sie wylozyc 10 minut po starcie)! Więc w końcu mam 120Hz i HDR :)
 
Ostatnia edycja:

mat74

Well-known member
Bez reklam
U mnie po aktualizacji bez zmian. Dalej brak dźwieku TrueHD przez earc. Na amplituner idzie jako stereo.

A co jest zródłem takiego sygnału ?
Moim zdaniem z tym eARC to kompletna ściema- po co łacze umożliwiające przesył bezstratnych formatów audio skoro telewizor ich nie obsługuje ?!
Nie masz TrueHD z TV i mieć nie będziesz ! Bo TV tego formatu nie wspiera podobnie jak nie wspiera DTS HD MA.

btw. Czy naprawiono już obsługę sygnału Dolby Vision z zewnętrznych urządzeń ?
 

Twinkle

Klub HDTV.com.pl
VIP
Oficjalne stanowisko Philipsa, na moje pytanie o obsługę TrueHD.


"Chcielibyśmy przekazać Państwu następujące informacje:
tak, tv obsługuje TrueHD
Z poważaniem,
Przemek
Biuro Obsługi Klienta
Philips Polska"


A źródłem sygnału jest KODI (z NVidia Shield ten sygnał idzie bezproblemowo).

W styczniu wysyłałem też logi z KODI zgodnie z życzeniem serwisu Philipsa opisując ten problem.
 
Ostatnia edycja:

mat74

Well-known member
Bez reklam
Więc przekaż panu Przemkowi z Philips Polska ,że jest ignorantem.
Wypadało by chociaż by potrafił ze zrozumieniem czytać karty specyfikacyjne urządzeń na temat których dostaje pytania....
https://www.displayspecifications.com/en/model/41c9246b

Ani słowa o obsłudze Dolby true HD i DTS HD MA.

Nvidię jak masz podłączoną ? za pewne bezpośrednio do amplitunera ?
 

Twinkle

Klub HDTV.com.pl
VIP
Wiem że w specyfikacji nie ma tego, stąd moje pytania do Philipsa. A skoro zażyczyli sobie logi, więc wyszedłem z założenia że ten dźwięk powinien jednak przez earc działać. Skoro port fizyczny istnieje, to kwestią softu powinno być uruchomienie obsługi kodeka, chyba że coś źle rozumiem.
Nvidia tak, jest podłączona bezpośrednio. Już w opcjach Kodi na niej widać opcję obsługi TrueHD, czego oczywiście nie ma w opcjach Kodi uruchomionego na TV.
 

mat74

Well-known member
Bez reklam
Puść ja przez TV z sygnałem DTS HD MA ,Dolby Trud HD i będziesz miał pewność......
 

djpromill

New member
Polecam zaktualizować, ja pisałem z Philipsem od zakupu TV (4 miesiące temu) ze mam problem z zanikajacym dzwiekiem w polaczeniu z JBL 9.1 przez co z komputera musialem miec polaczenie przez soundbar co wiazalo sie z 60Hz.



Pare dni temu w ostatniej wiadomosci mi odpisali zebym pisal do JBL bo to nie wina TV a tu aktualizacja i proszę, odpukac od wczoraj zadnego problemu (wystepowal losowo ale tak 2-3 razy podczas filmu, a potrafil sie wylozyc 10 minut po starcie)! Więc w końcu mam 120Hz i HDR :)

Tylko co zauktualizować??
Telewizor soft najnowszy. Soundbar-a nie można zaktualizować. Tylko czy problem jest w sounbarze ??
Skoro jak podłącze dekoder do sounbara i z soundbara do tv to wsio hula. To chyba wina tv , który zamiast dźwięku ac3 wypuszcza trzaski.
Zgłosiłem do Phillipsa przyjechał pan porobił zdjęcia dekodera i w menu serwisowym coś sprawdził i pojechał. I od 1,5 miesiąca czekam. Liczyłem na ostatnią aktualizację ale bez zmian.
 

mat74

Well-known member
Bez reklam
Ok.
Czyli skoro TV potrafi puścić DTH passtrough , to z własnych aplikacji też powinien podołać.
Jaką masz wersje Kodi ?
Czy próbowąłeś przełączyć się z IEC (recommended) na RAW ?
 

Twinkle

Klub HDTV.com.pl
VIP
Próbowałem na Kodi 19.3 i 20.0
Na Shieldzie mogę przełączać IEC na RAW (DTHD działa na obu) a na TV jest domyślnie ustawiony Audio RAW i Android IEC packer - nie ma możliwości przełączenia.

Na Shieldzie w ustawieniach przekazywania dźwięku w Kodi jest opcja obsługi TrueHD, na TV jej nie ma.
 
Ostatnia edycja:
Do góry