Philips TV 2021: telewizory OLED706 z Android TV 10, P5 Generation 5 z AI, HDMI 2.1 i Ambilight 3

$kubi

Member
Nie ma takich. Netflix to filmy w DV, UHD, HD, a tu ustawienia są różne dla każdego formatu. Do tego własne preferencje co do obrazu, oświetlenie pokoju.
Zgadzam się, ale tv ma też różne tryby i są takie ustawienia które bezapelacyjnie trzeba wyłączyć od początku.. fajnie jakby ktoś wskazał podstawy.

Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka
 

tom357

New member
Zgadzam się, ale tv ma też różne tryby i są takie ustawienia które bezapelacyjnie trzeba wyłączyć od początku.. fajnie jakby ktoś wskazał podstawy.

Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka

Musisz sam do tego dojść.

Dla netflixa w hd możesz ustawić ustawienia standardowe i powoli grzebać w nich dopasowując do swoich preferencji.

Z kolei dla treści dolby vision proponuję jednak wybrać dolby vision jasny i jak wyżej grzebać w ustawieniach.
 

KLOSjanek

Member
Bez reklam
Będziesz miał pisz pomożemy, na pewno każdy ma inne preferencje ja zawsze wyłączam czujnik światła i tryb eko wyciskam obraz na maksa:)
 

maderos

Member
Bez reklam
Musisz sam do tego dojść.

Dla netflixa w hd możesz ustawić ustawienia standardowe i powoli grzebać w nich dopasowując do swoich preferencji.

Z kolei dla treści dolby vision proponuję jednak wybrać dolby vision jasny i jak wyżej grzebać w ustawieniach.

Wyłącz wszelkie tryby automatyczne ( dynamiczny kontrast i takie tam ). A nie masz podczas oglądania Netlfixa, trybu Netflix Mode? Co do DV, to już koledzy napisali.
 

janek230

New member
Witam
Czy w tym tv da się rozciągnąć obraz do pełnego ekranu aby nie było pasów góra dół? Z tego co widzę będąc w aplikacjach vod , youtube opcja forma obrazu jest nie aktywna. Czyli można zmieniać tylko na kanałach tv?
 

janek230

New member
Zmieniłem na tryb osobisty dalej funkcja zmiany formatu nie aktywna. Na kanałach tv z anteny tez nie aktywna. Wszystkie tryby obrazu sprawdziłem na każdym nie aktywna. Jeszcze sprawdzę tryb przy podłączonej konsoli do gier jakaś dziwna sprawa. Raczej chyba nie ma to większego wpływu na wypalenia chociaż instrukcja od tv Sony mówi aby rozciągać obraz na cały ekran.
 

Wiesiek19

Active member
Bez reklam
Trochę to dziwne, że na wszystkich źródłach masz funkcję formatu obrazu nieaktywną. Zrób miękki reset. Wyjmij kabel zasilania na jakąś minutę i włóż ponownie. Niech się system podniesie od nowa.
 

6acek

New member
Rozumiem, że kabel hdmi podłączony jest pod wyjście earc?
Spróbuj na tych samych ustawieniach wybrać wyjście audio-po hdmi.

Kabel pod eARC. A zmiana ustawień nic nie zmienia... pozostaje poszukać kogoś z soudbarem i sprawdzić czy z innymi nie będzie problemu. Bo może to wina złącza hdmi w tv? Albo nie działa poprawnie eARC? Zmiana kabla nic nie zmienia.
 

tom357

New member
Kabel pod eARC. A zmiana ustawień nic nie zmienia... pozostaje poszukać kogoś z soudbarem i sprawdzić czy z innymi nie będzie problemu. Bo może to wina złącza hdmi w tv? Albo nie działa poprawnie eARC? Zmiana kabla nic nie zmienia.

A oprogramowanie w tv najnowsze?

Wiem,że z tv jak i z soudbarem były problemy,ale co w Twoim przypadku miesza to nie wiem.
Spójrz jeszcze na ustawienia Easy link-ja obie funkcje ma włączone.

Na kanałach tv już mogę zmieniać w aplikacjach nie. Pełny ekran masz z automatu na vod ?

Tak,pełny obraz mam na każdej aplilacji wbudowanej i zewnętrznej (vod,polsat go itp) chyba,że film w oryginale jest przycięty to i obraz jest-często na netflixie.

Przy materiałach z serwisów internetowych (YT, Netflix itp) ta opcja jest nieaktywna. Tak jest w modelu 855 więc na 706 pewnie jest tak samo.

Dzięki za info :)
 
Ostatnia edycja:

Marcin191

New member
Cześć, tak jak wielu tu użytkowników, stałem się posiadaczem OLED Philipsa 706 55 z okazji w RTV euro. Wczoraj go postawiłem w pokoju. To mój pierwszy zakup TV OLED i ambilight. Zamieniłem LCD Hisense 50cali, którego użytkowałem od czerwca. Mam też soundbar Denon dht s216 i zastanawiam się, czy warto go podłączyć pod HDMI arc w tv, żeby poprawić jakość dźwięku. W sumie ten standard w tv nie gra źle, ale czy jest różnica względem hisense za 1800 zł a Philipsem za 3700 to bym polemizował. Ktoś używa podobnej jakości listwy przy tym TV?

Druga sprawa to ustawienia takie na start, bez kalibracji, bo jeszcze nie dojrzałem do takiej decyzji i usługi profesjonalnej. Czytałem temat, ostatnie strony i kilkadziesiąt postów i widzę, że to mocno indywidualna sprawa, jak te tv po wyjęciu z pudełka, podpięciu sieci i zaktualizowaniu oprogramowania, ustawić pod standardowe wykorzystanie - serwisy streamingowe, Spotify etc. TV kablowej nie oglsdam, tylko z aplikacji np Vectra czy UPC + Netflix, HBO, YT, Spotify, Player itp. Trochę pogrzebałem w ustawieniach, ale ciężko jak laik być zadowolonym z efektu. Czy jest opcja za kilka zł dokupić dostęp do jakiś sprawdzonych ustawień obrazu i dźwięku? Chętnie bym sprawdził i ewentualnie potem kombinował sam z doprecyzowaniem pod swoje preferencje.

Z góry dzięki za odp. Oby tv dobrze służył i mam nadzieję że do technologii OLED się nie zraze.
 

luki82b

Member
@Marcin191 , tak na start proponuje wykupić abonament w klubie forum (kilka złotych) i odezwać się do kikiego na PW. Prześle ci ustawienia i sobie zobaczysz czy obraz się podoba. Druga opcja to profesjonalna kalibracja o której wspominałeś.
 

tom357

New member
. Chętnie bym sprawdził i ewentualnie potem kombinował sam z doprecyzowaniem pod swoje preferencje.

Mogę Ci podesłać swoje ustawienia i swoje spostrzeżenia w wolnej chwili na PW.
Według mnie dźwięk tv po wyciągnięciu z kartonu jest kiepski,więc nie dziwi mnie Twoja opinia na ten temat,ale i tutaj można "poczarować".
 
Do góry