Philips DLED 9206 z odświeżaniem 100 Hz na rok 2021

|m|__|m|

New member
Ciemne sceny w HDR/DV na tym TV to totalne nieporozumienie. Obraz SDR lepiej wygląda.

Przy ciemnych scenach jak siedzę na środku TV to obraz po środku jest ciemny i dużo jaśniejszy po bokach.

2Pjm6t.jpg


Analogicznie jest jak się ogląda siedząc po bokach. Bok jest ciemniejszy i reszta jaśniejsza.

aOs2Sh.jpg


BmGyEM.jpg


Aparat trochę podbił jasność, ale różnicę w jasności obszarów matrycy dobrze widać. I za nic nie można tego skorygować ustawieniami obrazu, bo są zablokowane!

Nie mówiąc już ile ten TV ma jakiś dziwnych bugów. Nigdy więcej nie kupię już TV od Philipsa.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Jakbym miał taki obraz , to nie zależnie jaki telewizor jakiej firmy to - wyrzuciłbym na śmieci.
Zdjęcia takie nie wiele wnoszą , bo są prześwietlone.
Nie zna obecnie telewizorów nie kolorowych. !
Do Czerni i szarości kłania się kalibracja obrazu.
 

conqest

Well-known member
Bez reklam
Święte słowa, ja mam ten tv i obraz wygląda kompletnie inaczej, jest ostry, żywy i KOLOROWY. To co tutaj pokazałeś to dramat jakiś... Zapewniam Cię że po poprawnym ustawieniu obraz w DV czy HDR jest zajebisty, ale faktycznie dłużej mi zeszło dopracowanie obrazu pod te formaty żeby efekt był zadowalający.
 

MaxDamage

New member
RTV EURO AGD
Zielona Góra, ul. Energetyków

2 egzemplarze na magazynie: 1. ekspozycyjny, 2. niby "nowy"

Sprawdzałem na miejscu ten nowy: biała plansza: liczyłem martwe pixele i po 7 odpuściłem i podziękowałem :poop:
Dodatkowo 2 rysy na samej matrycy (na pewno nie na zewnętrznej powłoce ochronnej) wielkości ok. 0,5cm
Więc ten egzemplarz czeka na swojego ślepego właściciela, polecam! ;)

Sprzedawca cwaniak, od razu na wejściu polecał "gwarancję" 5 letnią 140zł/10 miesięcy, bo jak ma pan martwe pixele to taka gwarancja....
Albo: procedura wygląda tak, że najpierw pan płaci za TV, a później go sprawdzamy dodatkowo na miejscu :eek:(odmówiłem zapłaty za sprzęt niesprawdzony)

Jak zacząłem liczyć martwe pixele, to już przestał się do mnie odzywać :ROFLMAO:
 

gufcio

New member
@conqest, po czym tak uważasz? Zamówiłem wczoraj w ME nowy egzemplarz, ale z wysyłka opóźniona i martwię się tym co piszesz.

W takiej sytuacji polecasz anulować zamówienie i szukać czegoś innego? Jaki inny tv polecasz do 3.5k w 55 calach?
 

przemko77

Well-known member
Bez reklam
Pisałem już o tym kilka tygodni temu że w sklepach zostały zrzuty oczywiście może być tak, że trafi się dobry egzemplarz Jeżeli kupiłeś przez Internet to zawsze można go oddać więc ryzyko mniejsze
 

żelipapą

New member
Najlepiej by było to zgłosić bo z tego co mówili na infolinii byłem pierwszy z tym problemem.Jak takich zgłoszeń będzie więcej to może uwzględnią to w kolejnej aktualizacji.Bez tej funkcji tv traci na jasności bardzo dużo,z 500nitów robi się jakieś 300,może 350,więc utrata szczegółów w ciemnych scenach jest spora😕Tak naprawdę treści hdr można teraz porównać do jasności sdr...porażka😕
Właśnie zgłosiłem to do supportu. Powiedzieli mi, że jestem drugą osobą, która zgłasza tego typu problem... czarno to widzę 😆 Poprosili mnie o logi i filmik, chyba wstrzymam się z downgradem do kolejnej aktualizacji.
 

|m|__|m|

New member
Do Czerni i szarości kłania się kalibracja obrazu.
Zrobiłem lepsze zdjęcia i teraz odzwierciedlają rzeczywisty efekt. Siedząc na wprost TV zawsze środek jest ciemniejszy, niż boki. Siedząc z boku bok jest ciemniejszy reszta obrazu jaśniejsza.





Jak mam skalibrować ten obraz skoro ustawienia są zablokowane dla wszystkich 5-ciu profili?





Dla porównania sygnał SDR, który tak sobie ustawiłem, że jest miodzio i nie widać obszarów ciemniejszych/jaśniejszych w zależności od miejsca, gdzie się siedzi. A tego pi*** HDR/DV nie da się :mad:



Ciekawe też, że dla sygnału DV musiałem w aparacie zmniejszyć EV na -2.3 żeby zdjęcia nie wyszły prześwietlone, a dla SDR przy wartości 0 wyszło super...
 
Ostatnia edycja:

conqest

Well-known member
Bez reklam
Zadaj mu materiał w hdr ale z dysku zewnętrznego lub pendrive i sprawdź czy ustawienia nadal będą nieaktywne
 

|m|__|m|

New member
Okazuje się, że przy materiale HDR są odblokowane ustawienia i można sobie bez problemu dostosować obraz. Więc problem jest tylko z sygnałem DolbyVision, którego w ogóle nie można skorygować. Zmyliły mnie nazwy profili obrazu HDR/DV, które są dostępne dla tego sygnału.

kiki, co można z tym zrobić? Oglądanie Netflixa zaczyna co raz bardziej mnie wkurzać zamiast sprawiać przyjemność, bo teraz wszystko wypuszczają w tym formacie. Tak jak pisałem - w poprzednim TV 65PUS7805 wszystko miałem odblokowane i tam mogłem dostosować sobie obraz DV pod siebie.
 

przemko77

Well-known member
Bez reklam
Może po prostu telewizor jest uszkodzony ,nawet gdyby przeprowadzić profesjonalną kalibrację to nie sądzę żeby obraz zmienił się radykalnie o 100% ,Na Twoim miejscu skontaktował bym się z serwisem
 

siwy1987

New member
Właśnie zgłosiłem to do supportu. Powiedzieli mi, że jestem drugą osobą, która zgłasza tego typu problem... czarno to widzę 😆 Poprosili mnie o logi i filmik, chyba wstrzymam się z downgradem do kolejnej aktualizacji.
No ja właśnie wysyłałem im filmy i logi systemowe i zobaczymy co dalej. Przeglądałem te logi w pliku txt i faktycznie przy włączaniu treści hdr jest zapis hdr plus error i jakiś tam kod,ale to już serwis będzie wiedział lepiej o co tam chodzi,ale problem ewidentnie jest i jakoś musza go rozwiązać.
 

|m|__|m|

New member
Może po prostu telewizor jest uszkodzony ,nawet gdyby przeprowadzić profesjonalną kalibrację to nie sądzę żeby obraz zmienił się radykalnie o 100% ,Na Twoim miejscu skontaktował bym się z serwisem
Zgłaszałem to supportowi razem ze zdjęciami, nagraniami i logami. Wg nich obraz "jest zgodny ze specyfikacją producenta"....
 

|m|__|m|

New member
Cały czas miałem rozwiązanie problemu pod nosem... Mam PS5, a na nią jest przecież aplikacja Netflixa. Okazuje się, że na konsoli video odtwarzane jest w formacie HDR, a nie DolbyVision. Philips spieprzył obsługę DV na całej linii i w tyłku mają zgłoszenia od użytkowników. Zrobili domyślne profile z idiotycznymi ustawieniami, które dodatkowo zablokowali. Nigdy więcej tv od Philipsa!
 
Do góry