Philips 55PUS8007/12 kalibracja

Jarek17

New member
Cześć wszystkim. Od kilku dni jestem posiadaczem tego modelu telewizora. I jestem zawiedziony jakością obrazu. Od razu po pierwszym włączeniu zauważyłem że obraz jest niewyraźny, rozmyty, bark ostrości, jakby to powiedzieć jakiś „zamglony”, pikselizacja podczas dynamicznych scen. Pierwsze wrażenie było, ze na matryce naklejona jest jakaś folia. Mam wrażenie że obraz jest ostry i wyraźny tylko na pierwszym planie na środku. Po bokach jest rozmyte. Człowiek I twarz na pierwszym planie jest bardzo wyraźna, ale już wszystko obok niewyraźne. Białe napisy na czarnym tle np też bardzo niewyraźne. Byłem zaskoczony, ponieważ mój stary LG z 2016 roku ma lepszą jakość obrazu. Oglądam Netflix, Viaplay, YouTube i telewizję Play Now. Połączenie tylko przez Wi-Fi. Źródło internetu to mobilny router. Brak dekodera. Piszę, bo nie wiem czy to ma znaczenie i wpływa na jakość obrazu. Stary telewizor LG 43 cali oglądam przez podłączony przez hdmi box od Play i tam jakość obrazu jest lepsza. Od dwóch dni kombinuje z ustawieniami, ale nic z tego. Już wiem, że jest to matryca IPS i ma swoje wady. Już zastanawiałem się nad zwrotem i wymianę z dopłatą np. na Philips 58PUS8517 z matrycą VA. Ale średnio chcę bawić się w zwroty i nie wiadomo czy będzie lepszy obraz. Może poratuje ktoś wskazówkami do kalibracji i ustawień. Będę wdzięczny.
 

Attachments

  • 20230226_233249.jpg
    20230226_233249.jpg
    2,2 MB · Wyś: 100
  • 20230226_233210.jpg
    20230226_233210.jpg
    2,4 MB · Wyś: 88
Ostatnia edycja:

SebaBdg90

New member
Witam Was. Jestem tu nowy, szukam rozwiązania problemu opisanego wyżej. Plus.. clouding (tak mi się wydaje jak szukam rozwiązania problemu "chmur" na ekranie lub dziwnych, nieregularnych kształtów po internecie..)
Tv zakupiony na początku grudnia 23'. Do tej pory walczę z problemami a support Philipsa nie potrafi odnieść się do problemu. Dodam, że "chmury" występują na programach tv. Na YT np. skąd chciałem robić zdjęcia na jednolitym tle w różnych kolorach dla owego supportu nie ma "chmur". TV to Phillips Ambilight 55PUS8007/12
 

SebaBdg90

New member
Serwis jedyne o co pyta to zdjęcia jednolitego tła na ekranie. Więc odpalam pierwsze lepsze wybrane przez nich kolory na YT, ale wtedy problemu nie widać. Za to na kanałach telewizyjnych co rusz, albo chmury jak w poprzednim zdjęciu, albo nieregularnie "zakreskowane" pół obrazu.. i tak na zmianę co jakiś czas w ciągu dnia.
 

Attachments

  • 20231226_112851.jpg
    20231226_112851.jpg
    2,1 MB · Wyś: 32

Guzioo_PL

Member
Bez reklam
Serwis jedyne o co pyta to zdjęcia jednolitego tła na ekranie. Więc odpalam pierwsze lepsze wybrane przez nich kolory na YT, ale wtedy problemu nie widać. Za to na kanałach telewizyjnych co rusz, albo chmury jak w poprzednim zdjęciu, albo nieregularnie "zakreskowane" pół obrazu.. i tak na zmianę co jakiś czas w ciągu dnia.
Cześć,
Te "chmury" to nie wygląda jak standardowy clouding. Patrząc również na te kreski na drugim zdjęciu, moim zdaniem powinien to obejrzeć serwis,
Wyślij im również to zdjęcie z pasami i napisz, że jest wyświetlane przez większość czasu podczas używania telewizora.
 

SebaBdg90

New member
Problem w tym, że utknąłem na etapie. "Proszę o przesłanie zdjęć jednolitego tła w kolorze żółty, zielony, czerwony, biały itd." Tło jestem w stanie jedynie włączyć przez aplikację YouTube, a tam problem nie pojawia się nigdy.
Przyzwyczaiłem się do działania: włączam tv (jest problem chmur lub kresek na ekranie) -> włączam i wyłączam aplikację YT (tylko tyle) -> wracam na dekoder i jest ok.
Przy każdym uruchomieniu telewizora niestety tak samo. Już w sumie nie wiem czego to wina, a tam kontynuować reklamacji w serwisie nie mam jak, jak już pisałem bez zdjęć. Spróbuję wymienić dekoder w Vektrze na nowszy i kable HDMI z 2.0 na 2.1 gold. Może to tu leży wina..
Dzięki za podpowiedzi.
 

djrzz

Member
To napisz do serwisu w jaki sposób masz odpalić sobie te kolorki?
Skoro problem występuje na sygnale tv, to masz dzwonić do stacji telewizyjnej żeby Ci plansze kolorowe puścili?
Nie daj się zbyć, niech serwis Cię nie zbywa głupimi pytaniami!
 

Guzioo_PL

Member
Bez reklam
Dzięki za poradę. Będę działał dalej.
Cześć,
Wcześniej pisałeś, że dzieje się to na telewizji, a teraz, że na dekoderze. Założyłem, że mówimy tutaj od DVB-T.
Jeżeli problem wyłącznie na dekoderze, to bym sprawdził:

  • Inne porty HDMI
  • Inny kabel HDMI
  • Inny dekoder (jeżeli nie ma innych urządzeń HDIM)
Jeżeli problem dekodera/kable, to serwis zabierze telewizor, u nich problem nie wystąpi i odwiozą go Tobie w takim samym stanie. (czyli sprawnym).
 
Do góry