Panasonic TXP-50V20B. Długa linia martwych pikseli a Gwarancja Europejska.

majster9

New member
Do wczoraj sprawował się znakomicie. Niestety pojawiła się długa linia "martwych" pikseli. 35 cm od prawej strony i leci od samej góry do prawie środka tv - 30cm. w dół. Na czarnym tego nie widać, więc nie wiem czy są na pewno martwe. Pasek ten jest raczej koloru niebieskiego.

Czy padła matryca czy jest jeszcze do naprawy?

Ponieważ tv zakupione w sklepie internetowym na Ebay w Anglii, mam tylko tzw. "invoice"= faktura wystawiona przez sklep. Nie wydano mi żadnej Europejskiej karty gwarancyjnej.

Czy na plazmy Panasa jest 2 lata gwarancji i czy bez tej karty mam jakąkolwiek szansę na naprawę gwarancyjną w Polsce?









Tutaj widać czarne kropki na zakończeniu tej linii:
 
Ostatnia edycja:

Pioneer1980

New member
Nie wydano mi żadnej Europejskiej karty gwarancyjnej.

Czy na plazmy Panasa jest 2 lata gwarancji i czy bez tej karty mam jakąkolwiek szansę na naprawę gwarancyjną w Polsce?

Tak gwarancja ma 2 lata a nawet są przypadki że i 5 lat.
W Polsce nie obowiązuje karta Europejska gwarancyjna.Musi być gwarancja podbita przez sklep Polski oraz faktura zakupu(dowód , paragon itp.) w Polskim sklepie.Niestety nie masz szans na naprawę gwarancyjną.Zadzwoń na infolinię Panasonica to Ci potwierdzą.
http://www.panasonic.pl/html/pl_PL/Pomoc/Kontakt/Telefoniczny-Pocztowy/3434284/index.html
 
Ostatnia edycja:

majster9

New member
Po części sam sobie odpowiem-a może komuś jeszcze się przyda.
Dzwoniłem do serwisu Panasonica w Lublinie. Po objawach "na telefon" serwisant wstępnie stwierdził-matryca do wymiany, a kreska która juz jest niedługo poleci do samego dołu... Koszt samej matrycy to bagatela 2500zł.! +robocizna.
W Panasonic Polska powiedziano mi, że bez Europejskiej karty gwarancyjnej nie naprawią mi tego na gwarancji.

Próbuję jeszcze walczyć ze sklepem gdzie zakupiłem tv o Kartę Gwarancyjną ale chyba nic tam załatwię.

Podjadę jeszcze jutro do serwisu Panasonica tu w UK i dowiem się dokładnie czy mi to naprawią. Jeżeli tak, to pewnie tv przyjedzie z powrotem do UK-na naprawę.
8 lutego mija rok od dnia zakupu, a w UK jest chyba 12mies. gwarancji na plasmy Panasa.
 

taki tam

New member
Próbuję jeszcze walczyć ze sklepem gdzie zakupiłem tv o Kartę Gwarancyjną ale chyba nic tam załatwię.

8 lutego mija rok od dnia zakupu, a w UK jest chyba 12mies. gwarancji na plasmy Panasa.

Nie bardzo rozumiem. Pan-europejska gwarancja jest dostarczana ze wszystkimi papierami (instrukcja obsługi, płyta CD itp) w środku kartonu z TV. Do realizacji praw gwarancyjnych potrzebna jest ona z wpisanym nr seryjnym tV i pieczątką sprzedawcy oraz faktura zakupu.

Poszukaj w papierach, może wystarczy zamiast TV przesłać samą gwarancję do podbicia w sklepie.

Wydaje się mi też, że w Europie powszechna jest 24- miesięczna gwarancja.

Jaby co to może zadzwoń w tej sprawie do Panasonic Customer Comumunications Center w UK tel.
0844 844 3852 (numer spisałem z mojej gwarancji europejskiej)
 

Marcin2000

New member
Bez reklam
Nie bardzo rozumiem. Pan-europejska gwarancja jest dostarczana ze wszystkimi papierami (instrukcja obsługi, płyta CD itp) w środku kartonu z TV. Do realizacji praw gwarancyjnych potrzebna jest ona z wpisanym nr seryjnym tV i pieczątką sprzedawcy oraz faktura zakupu.

Poszukaj w papierach, może wystarczy zamiast TV przesłać samą gwarancję do podbicia w sklepie.

Wydaje się mi też, że w Europie powszechna jest 24- miesięczna gwarancja.

Jaby co to może zadzwoń w tej sprawie do Panasonic Customer Comumunications Center w UK tel.
0844 844 3852 (numer spisałem z mojej gwarancji europejskiej)

ja też się zastanawiam po tych postach bo od sprzedawcy (electro.pl) dostałem fakturę i tylko nie podsteplowaną gwarancję PanEuropejską.

Podobny problem miałem z SHARP (mall.pl) nie miałem gwarancji tylko fakturę ale serwis był tak miły, że sami przywieźli mi druczek z gwarancją potem sprzedawca też dosłał. Do BDP-210 które kupowałem w oleole.pl dostałem troszkę inną książeczkę PanEuropa z naklejką z ich danymi co robi za pieczątkę - trzeba sobie wkleić na gwarancji :)

Napisałem do electro.pl z pytaniem czy mi podstęplują gwarancję tak jak trzeba (jak by co) ale na razie cisza.... pewnie wszyscy zajęci....:fool: jak kupowałem od nich TV dla teściów LCD 32" SONY też gwarancji nie było...

Patrzyłem w tej gwarancji 5 letniej od SHARP tam wymagają: dowodu zakupu, wydruku z zarejestrowanym TV oraz ... przedmiotu gwarancji ani słowa o wcześniejszej 2 letniej gwarancji...:popcorn:może się nie popsuje

Jeszcze sobie przypomniałem że jak kupowałem lodówkę w jeszcze innym sklepie to też musiałem wykłocić się o gwarancję... coś tu jest powalone ale chyba serwisy w Polsce uznają fakture jako dowód zakupu taką sprawę przed kazdym sądem się wyda choć gwarancja być powinna....
 
Ostatnia edycja:

taki tam

New member
Jeszcze sobie przypomniałem że jak kupowałem lodówkę w jeszcze innym sklepie to też musiałem wykłocić się o gwarancję... coś tu jest powalone ale chyba serwisy w Polsce uznają fakture jako dowód zakupu taką sprawę przed kazdym sądem się wyda choć gwarancja być powinna....

Hmmm w sumie to istnieją dwa rodzaje gwarancji - producenta i sprzedawcy.
Ja też w neo24 dostałem naklejkę do gwarancji Panasonica, a teraz dodakowo od Panasonica jeszcze 3 lata.

Poniżej link - dośc dobrze wyjaśnia zawiłości gwarancji.
§ Poradnik Konsumenta -> PRZECZYTAJ !!!
 

majster9

New member
Plasma naprawiona. Musiałem ją ściągnąć kurierem do UK (500zł). Wymienili matrycę na podstawie dowodu zakupu. Jest teraz w drodze do Polski (250zł).
W serwisie powiedziano mi, że tak czy inaczej TV musiałby zostać przywieziony do UK, gdyż był to model z literą "B" na końcu - tylko na UK. W takim przypadku i tak ja musiałbym płacić za transport z Polski-warunki gwarancji Panasa.
Pytałem serwisanta jak dużo plazm Panasa naprawiają-2-3% się psuje.
Oby teraz pograł trochę :D dłużej niż rok.
 
Do góry