Panasonic TX-P50UT30E powidoki problem.

Dziad

New member
Witam Szanowną Brać!

Panie i Panowie, szukałem i ponieważ nie znalazłem piszę.
Jesli źle szukałem - przepraszam i prosze o link.


Jestem póki co szczęśliwym posiadaczem wymienionej w temacie plazmy, z której korzystam dość często.
TV mam od kwietnia i przez Menu serwisowe dotarłem do informacji o ilości godzin pracy i uruchomień odbiornika:
Czas pracy: 3500H
Ilość uruchomień: 659.

Przyznaję iż TV pracuje często cały dzień od rana do ... rana i zaczynam martwić się o powidoki. Do niedawna znikały dość szybko - obecnie utrzymują się dość długo i nie wiem nawet czy w ogóle zanikają.

Problem bierze się z gry Starcraft2 w której spędzam dość diużo czasu i odbiło mi się dolne menu.

I teraz pytania zasadnicze:
- Czy powinienem wykonać jakąś czynność która pomogłaby mi pozbyć się powidoków?
- Czym jest kalibracja i jak ją uruchomić?
- Czy pomoże mi program Digital Video Essentials i czy miał ktoś okazję go używać?
- Czy z Waszego doświadczenia wynika że taki stan rzeczy oznacza powolny koniec mojej plazmy?
- Na infolinii Panasonica dowiedziałem się że nie podlega to gwarancji i jest uzaleznione od czasu pracy odbiornika, co przy moich "osiągnięciach" praktycznie wyklucza skorzystanie z gwarancji :/
- TV mam od kwietnia czyli jest to dopiero jego 8-my m-c :/
- Co zrobić jeśli sporo gram a nie chcę uszkodzić TV?

Z góry Wielkie Dzięki za każdą konstruktywną poradę!
 

setunia

New member
Bez reklam
Po pierwsze, żeby nie było wojny osobiście jestem zwolennikiem plazm. Ale jest jedno ale. Plazma nie powinna służyć jako monitor do komputera. Sam popełniłem ten błąd i później miałem problem.:(
Pierwsza rzecz jaką możesz zrobić to kupić sobie monitor do kompa - choćby najtańszy. Filmy z PC-ta owszem oglądaj na Panasie, ale gry - zwłaszcza ze stałymi elementami obrazu jak HUD itp. odpadają. Jeśli tak zrobisz może z czasem powidoki zejdą lub chociaż wyblakną.

Jeśli to odpada to zostaje reklamacja. To co Tobie powiedzieli, że nie odpowiadają za powidoki w ramach gwarancji to może i prawda jeśli jest to wyraźnie zaznaczone w instrukcji lub w karcie gwarancyjnej. Jeśli natomiast nigdzie nie doczytasz o zakazie podłączania Twojej plazmy do kompa i grania w gry to śmiało reklamuj najlepiej z tytułu niezgodności towaru z umową w sklepie gdzie kupiłeś TV. Tylko niezgodność z umową musisz zgłosić do 30dni od stwierdzenia wady.
 
Do góry