Panasonic TH-42PY700PA +Cyfra=problem

kokodrillos

New member
Powiadomienie UKE o łamaniu prawa przez Canal+ Cyfrowy lub "n"

Jest metoda aby C+ i ewentualnie "n" nie lekceważyły klientów.
Niech ci, którzy nie moga się doczekać reakcji operatorów i nadal pomimo reklamacji nie mogą oglądać HD po HDMI wysyłają to powiadomienie do UKE RAZEM z załączonym wyżej opisanym pismem Wezwanie przesłanym do C+ lub "n"
Forma-najlepiej priorytet POLECONY

Ze względu na ewentualne wysokie kary zaraz będzie porządek.

Nie po to płacilśmy ciężkie pieniądze za TV HD aby teraz ogladać po SCARCIE!!!!
-------------------------------------------------------------------------
URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ
ul. Kasprzaka 18/20
01-211 Warszawa

Miejscowość, data​


ZAWIADOMIENIE​

Powiadamiam niniejszym o łamaniu Przez Canal + Cyfrowy art.173 par.3 Ustawy z dn. 16 lipca 2004 "Prawo Telekomunikacyjne".

Od 1 maja 2009 Canal+ Cyfrowy udostępnia nowa wersję firmware do swoich odbiorników satelitarnych.
Należ podkreślić, że nowa wersja firmware z winy Canal+ Cyfrowy zawiera błędy i dlatego jest niekompatybilna z wieloma telewizorami HD Ready i Full HD przez co uniemożliwia abonentom oglądanie kanałów wysokiej rozdzielczości poprzez złącze HDMI pomimo obsługiwania przez ich telewizory protokołu zabezpieczającego przed kopiowaniem HDCP.

Canal+ cyfrowy pobiera za kanały HD dodatkowe opłaty /tzw. opcja dodatkowa/ i pomimo pisemnych i ustnych wezwań abonentów do przywrócenia starej wersji firmware nie robi tego czym ewidentnie i uporczywie narusza art.173 par.3 Ustawy z dn. 16 lipca 2004 "Prawo Telekomunikacyjne".

Ponieważ prośby i wezwania abonentów skierowane do Canal+ Cyfrowy nie przynoszą żadnych skutków zwracam się do Urzędu Komunikacji Elektronicznej o upomnienie Canal+ Cyfrowy i wezwanie do zaniechania tych nielegalnych praktyk a w razie dalszego braku reakcji do ukarania Canal+ Cyfrowy stosowną karą finansową.

Załączam w niniejszym zawiadomieniu Wezwanie do Canal+ Cyfrowy.

Z poważaniem,

Imię, Nazwisko,
Adres
nr abonenta C+
---------------------------------------------------------------------

Oczywiście jeśli ktoś pisze do "n" to zamiast Canal+ Cyfrowy musi wpisać wszędzie ITI Neovision
 
Ostatnia edycja:

Cyberix

New member
To co napisałeś jest OK ale nie każdy posiada kanały w HD a i tak zmiana oprogramowania pozbawiała nas oglądania po HDMI oraz Component. Dlatego poprawiłem Twoje pismo aby każdy użytkownik PHILIPS-ów 6201/91 wysłał pisemko Cyfrze.


Wzywam Państwa niniejszym pismem do niezwłocznego przywrócenia mi możliwości korzystania z oferty Cyfry+ (za co opłacam abonament) oraz naliczenia rekompensaty za niemożność korzystania z oferty programowej za okres od wprowadzenia zmian firmware w dekoderach PHILIPS 6201/91 tj. od 1 maja 2009 do dnia dzisiejszego.
W związku z zaistniałą wyłącznie z Waszej winy niekompatybilnością nowego firmware w dekoderach PHILIPS 6201/91 z moim odbiornikiem telewizyjnym wysokiej rozdzielczości, po złączu HDMI oraz component w oparciu o art.173 par.3 Ustawy z dn. 16 lipca 2004 "Prawo Telekomunikacyjne" wnoszę o niezwłoczne przywrócenie poprzedniego, prawidłowo funkcjonującego firmware lub o wprowadzenia stosownych poprawek w nowym firmware.
Równocześnie o zaistniałej sytuacji powiadamiam pisemnie załączając niniejsze wezwanie Urząd Komunikacji Elektronicznej i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
 

Cyberix

New member
Gulgulator napisał:
Krokodrillos - bardzo słusznie , trzeba im to poleconym . Ale i mail nie zaszkodzi , z uwagą , że to samo już pocztą leci .

Pismo można wydrukować, własnoręcznie podpisać, zeskanować i załączik z dokumentem dołączyć w mailu do Cyfry.
Takie pismo ma wartość pełnoprawną.
 

walszyn

New member
Wszystko powysyłałem mailem, choć mam kilka luźnych uwag.
Jak pisałem wcześniej rozmawiałem z sekretariatem Rzecznika Praw Konsumenta telefonicznie. Tam nikt się nie rwał do pomocy.Wyznaczono mi termin spotkania na 29 maja,później dwa tygodnie na rozpatrzenie wniosku itd.
W Urzędzie było trochę lepiej, choć z Warszawy przekierowano mnie do Gdyni.
Zobaczymy jak szybko nadejdą odpowiedzi.

Wczoraj postanowiłem kupić dekoder Philipsa PVR HD , ponieważ wyczytałem gdzieś że te dekodery działają poprawnie.Znalazłem na allegro gościa z Trójmiasta, przyjechał z nóweczką ,podłączyliśmy przez HDMI i co?..
sygnał jest tyle, że w SD i w formacie 14/9, na kanałach HD tragedia.
To co my mamy na EURO tam jest przez HDMI. Byłem gotowy dołożyć do tego interesu cztery stówki, niestety nie wyszło. Sprzedający także był rozczarowany.Szlag mnie trafia z tym obrazem i rozważam zakup innego dekodera (Fergusona, Topfielda lub innego)Niestety nie wiem , który działa poprawnie. Nie wszyscy chcą udostępnić do ewentualnych testów.
 

Cyberix

New member
Znajomy ma Philipsa PVR HD u u niego wszystko działa ok po HDMI. Z drugiej strony miałem to g... huczy buczy i sprzedałem na rzecz "zwykłego" a tu taka nespodzianka:(
 

Tygrysek1972

New member
A może adwokat

Widzę że próbujecie tutaj Panowie włsnych sił, a kancelarie adwokackie liczą na was i zacierają ręce.
Należy udać sie do do mecenasa, czyli kancelarii i wyłożyć sprawę, na początku będzie oczywiście wasz koszt około 400zł , rozpoczęcie sprawy, pisma itd.
Wiem że to trwa ale jest najbardziej skuteczne i zwrot kosztów gwarantowany , albo Panasonic, albo Cyfra+ zapłaci w całości za wszystko nawet za wezwanie do was konsultantów z serwisu tylko że na to równiez trzeba wyłożyć kasę, która również będzie zwrócona.
Ja osobiście posiadam od listopada 2007r Panasonica TX-37LZ70P i wczoraj wymieniłem dekoder na PVR bo myślałem że poprzedni jest uszkodzony , w cyfrze zrobili ze mnie głupa i odesłali do Panasonica dopiero to forum uświadomiło mi wagę sprawy.
Żyjemy na szczęście w kraju chyba policyjnym i takie numery nie przechodzą bez konsekwencji.
Pozdrawiam
 

bielto

New member
Prościej (i bezpłatnie) pomoc można uzyskać u Miejskiego (Powiatowego) Rzecznika Praw Konsumentów.
 

walszyn

New member
bielto napisał:
Prościej (i bezpłatnie) pomoc można uzyskać u Miejskiego (Powiatowego) Rzecznika Praw Konsumentów.

Na wizytę u Miejskiego czas oczekiwania ponad dwa tygodnie w Gdańsku.
Następnie rozpatrzenie wniosku ok dwóch tygodni i mamy koniec czerwca.
Jak powiedziano w sekretariacie szanse na sukces nie są zbyt okazale.
Niestety!
 

fan HDTV

New member
kokodrillos napisał:
Oczywiście jeśli ktoś pisze do "n" to zamiast Canal+ Cyfrowy musi wpisać wszędzie ITI Neovision

Dziś o 4 rano platforma "n" wysłała do wszystkich recorderów update software'u. Pozostawili w nim funkcję wyświetlania aktualnych faktur na ekranie telewizora (ta funkcja była dodana tą feralną aktualizacją z 16 kwietnia) i skorygowano błędy w obsłudze HDMI (błąd HDCP, który występował z niektórymi telewizorami po ostatniej aktualizacji).

Teraz w "n" i HDMI i COMPONENT działają poprawnie.
 

bielto

New member
Z cyfrą bez zmian. Za to dostałem odpowiedź od Panasonica. Piszą, ze oczywiści ich telewizory spełniają wymogi HDCP. Jednocześnie przeprowadzili test dekoderów, które otrzymali od Cyfry. Stwierdzono, ze błąd leży po stronie dekodera.
 

krokiet1000

New member
Pewnie profesjonaliści z Cyfry wciąż pracują (to już będzie czwarty tydzień) nad dekoderem i nie mogą dojść do tego co tak naprawdę zrobili.
Żenada coraz większa...
Najlepsze to, że wciąż nie otrzymałem odpowiedzi dotyczącej mojej reklamacji.
 

mlapaj

New member
18 maja przesłano mi informację o umożeniu płatności za kanały HD za maj i wynajem dekodera.
NOWOŚĆ - pan z obsługi technicznej wytłumaczył długi czas naprawy pisaniem oprogramowania od zera. To przesłane 30 kwietnia zawierało tak dużo błedów, że napisanie nowej wersji od nowa było bardziej sensowne niż naprawianie czegoś, co zawiera mnóstwo błędów.
Termin ukończenia operacji ciągle nieznany...
 

bielto

New member
Ja myślę, że piszą to w Basicu. Może więc pomóżmy programistom z Cyfry. proponuję zacząć tak:
10 INPUT A; "TELEWIZOR"=?
20 IF A=PANASONIC: GOTO 30
30 HDCP=TURN OFF
40 GOTO 10
 

bielto

New member
Mi giną niektóre programy nawet 2 razy dziennie. Po wejściu w MENU i WYSZUKIWANIE PROGRAMÓW powracają. Niech żyją programiści z cyfry !!! Ja bałbym się im zlecić napisanie programu do gry w kółko i krzyżyk.
 

Cyberix

New member
bielto napisał:
Mi giną niektóre programy nawet 2 razy dziennie. Po wejściu w MENU i WYSZUKIWANIE PROGRAMÓW powracają. Niech żyją programiści z cyfry !!! Ja bałbym się im zlecić napisanie programu do gry w kółko i krzyżyk.

Dzięki już myślałem że pomału wyłączją mi kanały:-D bo nie płacę za tą żenadę od 1 maja
 

Koriolan

New member
Przedwczoraj wysłałem kolejnego nękającego e-maila do Cyfry. Dostałem suchą odpowiedź, że moje pismo rozpatrzą w trybie reklamacyjnym i odpowiedzą w ciągu 30 dni.
Korzystając z linków w tym wątku "poprawiłem" pismem powołujacym się na Prawo telekomunikacyjne domagając się NIEZWŁOCZNEGO przywrócenia softu ver 55 dodajac, zę nie widze podstaw do stosowania 30 dniowych terminów reklamacyjnych. Dodałem, że SD po Euro jest praktycznie nieoglądalna ze wzgledu na problemy z formatem obrazu.

Następnego dnia rano zadzwonił Pan z BOK Cyfry i przepraszającym tonem zaproponował CAŁKOWITE umorzenie opłat za maj, 50% rabatu za czerwiec oraz zapewnił, że nowy soft pojawi się jeszcze w czerwcu.
W sumie ponad 150 PLN.
Wojujcie :))
Wyobraźcie sobie że 50 tysiącom ludzi musieli by umorzyć opłatę za miesiac.
To przyspieszy prace nad softem jak nic innego :)
 

Cyberix

New member
Koriolan napisał:
Przedwczoraj wysłałem kolejnego nękającego e-maila do Cyfry. Dostałem suchą odpowiedź, że moje pismo rozpatrzą w trybie reklamacyjnym i odpowiedzą w ciągu 30 dni.
Korzystając z linków w tym wątku "poprawiłem" pismem powołujacym się na Prawo telekomunikacyjne domagając się NIEZWŁOCZNEGO przywrócenia softu ver 55 dodajac, zę nie widze podstaw do stosowania 30 dniowych terminów reklamacyjnych. Dodałem, że SD po Euro jest praktycznie nieoglądalna ze wzgledu na problemy z formatem obrazu.

Następnego dnia rano zadzwonił Pan z BOK Cyfry i przepraszającym tonem zaproponował CAŁKOWITE umorzenie opłat za maj, 50% rabatu za czerwiec oraz zapewnił, że nowy soft pojawi się jeszcze w czerwcu.
W sumie ponad 150 PLN.
Wojujcie :))
Wyobraźcie sobie że 50 tysiącom ludzi musieli by umorzyć opłatę za miesiac.
To przyspieszy prace nad softem jak nic innego :)

To jeszcze wklej gotowca to napewno więcej osób zdecyduję się ponękać cyfrę uwzględniając przywócenie softu do wersji 55 .

I tak właśnie ma być niezadawalajcie się "ochłapami" czyli umorzeniem opłat tylko za kanały HD. Wogóle nie powinniśmy płacić za oglądnie obrazu przez euro w śmiesznych proporcjach na płaskich TV:grin:
 
Ostatnia edycja:
Do góry