Panasonic TH-42PY700PA +Cyfra=problem

piotrek84

New member
Dziś rano zaktualizowałem oprogramowanie dekodera HD Philipsa. Po tej operacji przestałem odbierać sygnał z cyfry przez HDMI. Przez SCART działa, natomiast obraz jest w formacie 14:9, którego w żaden sposób nie można zmienić. Na infolinii Cyfry + powiedziano mi, iż po pobraniu najnowszej aktualizacji softu może być problem z odbiorem Cyfry przez HDMI i należy wgrać odpowiednie oprogramowanie do telewizora ( w moim przypadku Panasonica TH-42PY700PA). Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Nie moge nawet znaleźć żadnego złacza diagnostycznego USB w tym telewizorze...
 

medvet

New member
To wina softu Cyfry. U mnie jest tak samo. Telewizory to: TX 37 LZ 70 i TX 37 LZ 85. Oba przestały działać po HDMI.
Jedyne rozwiązanie, to podłączyć przez Component, i w zakładce menu tunera wybrać - Sygnał Wizyjny - PAL ( a nie RGB; wyboru componentu nie ma ). I będzie działać - ciekawe, jak długo.

Pozdrawiam.
 

r3d3

New member
U mnie przestało działać na TH-50PV7P.
Infolinia twierdzi, że mój telewizor jest stary i nie obsługuje HDCP. Według nich powinienem zgłosić to w ramach gwarancji w serwisie. Tyle, że to chyba nie jest "awaria" więc nie wiem jak do tego podejdą.

A swoją drogą to nie rozumiem co się dzieje. Powiedziałem im, że wczoraj działało a dzisiaj już nie. Jeżeli nie dają mi nadziei, że będzie działać to muszą mi dać możliwość odstąpienia od umowy bez kosztów. Ale nie chcą. Straszą karą 290 zł. Zastanawiam się kto tu ma rację...

Medvet: niestety component również nie działa...
 
Ostatnia edycja:

piotrek84

New member
Problem z HDCP zaczyna być irytujący. Z tego co widzę sporo ludzi ma z tym kłopot. Mam jedynie nadzieję, że do mojego TV Panasonic TH-42PY700PA producent przewidział jakiś upgrade softu kompatybilnego z HDCP. Na razie jestem skazany na oglądanie Cyfry przez SCART w formacie 14:9 :/

Swoją drogą jestem ciekaw, czy istnieje możliwość downgrade'u softu dekodera do poprzedniej wersji. Bo wczoraj wszystko było super, a dziś po tej całej aktualizacji jest kicha.
 

r3d3

New member
Ja się musiałem przerzucić na radio i książkę bo nie mam ani takiego kabla ani nie jest łatwo to u mnie pociągnąć. W sumie to nawet ma swoje plusy :)

Nie zmienia to faktu, że czuję się trochę nabity w butelkę. Również pozostaje mi tylko mieć nadzieję, że serwis Panasonica poratuje.

A może jakiś ekspert by nam pomógł wyjaśnić co się właściwie stało?
 

krokiet1000

New member
Panasonic TX-32LX70 P kupiony 1,5 roku i ten sam problem.
Pan na infolinii beztrosko powiedział, że to wina telewizora i tak się dzieje w "starszych telewizorach niektórych marek". Mam sobie teraz albo oglądać przez kabel Euro albo dzwonić do serwisu Panasonica żeby wgrali nowy soft (dzwoniłem do kumpla, który się zna sporo na telewizorach od strony technicznej i nie był przekonany czy taka aktualizacja będzie w ogóle możliwa).

Podobno ma być nowa łatka stworzona i chwilowo może wrócić stary soft, ale po aktualizacji gdzieś wyczytałem dalej będą problemy z kablem hdmi dla tych, którzy mieli ten problem wcześniej

Tak więc po prostu zajeb..ie - możemy sobie oglądać Cyfrę przez kabel Euro, ewentualnie pogodzić się z tym, że mamy zabytkowe telewizory i kupić sobie nowe modląc się żeby za pół roku nie wprowadzono jakiejś kolejnej super aktualizacji.

Ja również chyba będę próbował odstąpić od umowy z winy cyfry; nikt nie informował mnie przy podpisywaniu umowy, że w przyszłości będą wprowadzane zmiany, które uniemożliwią mi oglądanie telewizji w takiej jakości na którą się decydowałem. Brak jakiejkolwiek informacji ze strony C+ i zrobienie takiego numeru w długi weekend to skandal
 

vib

New member
pytanie ktore urzadzenie nie trzyma standardow HDMI - dla Was chyba lepiej, jak by to ciala dal Panasonic, bo moze by byla szansa na nowy telewizor(model) - tylko ile jest czasu od zakupu na powolanie sie na niezgodnosc towaru czy jak sie to tam nazywa ?
 

krokiet1000

New member
Wcześniej wszystko śmigało po kablu hdmi bez zarzutu. Problem pojawił się przy zmianie oprogramowania dekodera cyfry
 

medvet

New member
r3d3 napisał:
Medvet: niestety component również nie działa...

A przełączyłeś w menu dekodera: ustawienia terminala - parametry tv i magnetowidu - sygnał wizyjny - PAL. Nie RGB. Na pewno będzie działać.
Po resecie dekodera - ponownie tam sama operacja - bo nie trzyma ustawień ! Oczywiście, żeby to przełączyć trzeba najpierw podłączyć przez EURO, bo nic nie widać. A domyślnie wchodzi RGB.
 

Bucek

Banned
sa dwa lata na egzekwowanie uprawnien wynikajacych z niezgodnosci towaru z umowa ...


jesli dekoder cyfry jest w pelni zgodny z hdcp a tv nie t owina producenta tv ... od poczatku wprowadzal klienta w blad i oferowal cos o czym wiedzial, ze moze nie działać ...

dokladniej to sprzedawca sprzedal cos co nie bylo zgodne z zawierana umowa, a umowa byla na urzadzenie do ogladania telewizji, ktore ogladania telewizji nie umozliwia - a wiec jest niezgodne z umową ... i od sprzedawcy domagac sie rozwiazania problemu ...
 

krokiet1000

New member
Z innego forum:

1. Złącze Component zostało zablokowane i nie jest to żaden błąd i poprawki w tym kierunku nie będzie, wytwórnie filmowe zaczęły mocno naciskać, ponieważ przez component była możliwość nagrywania w HD więc złącze zostało zablokowane

O Componencie możecie już zapomnieć na zawsze, i nie wierzcie w opowieści, że będzie jakaś poprawka softu

2. W nowym sofcie zaimplementowano HDCP co oznacza że jeśli telewizor nie obsługuje tego protokołu lub mam zbyt starą wersje nie będzie w stanie odtworzyć sygnału

3. Nowy soft do PVR też będzie zawierał HDCP, czytaj jak wyżej jeśli chodzi o telewizory
 

piotrek84

New member
Tak czy siak jest to kpina. Podobno z platformą N są identyczne problemy.
Kupiłem TV Full HD, Dekoder HD, płace za kanały HD i z dnia na dzień zostaje
pozbawiony możliwości oglądania. Na dodatek u mnie przez Eurozłącze obraz
jest w formacie 14:9 o wyraźnie gorszej jakości i w żaden sposób nie jestem w stanie tego zmienić ( ani w ustawieniach dekodera, ani w ustawieniach telewizora). Mam jedynie nadzieje, że serwis Panasonica będzie w stanie jakoś pomóc, bo jeśli nie to mogę sobie 1,5 roczny TV wyrzucić na śmietnik.
 

adff

New member
A z Samsungiem Le32a656 czy są też może problemy z HDCP i Philem HD Cyfry+ bo jeszcze nie zmieniłem softu w Philipsie na starym sofcie idzie przez kabel HDMI a jak zaktualizuje nowy to mam pytanie czy pujdzie przez HDMI.???
 

krokiet1000

New member
piotrek84 napisał:
Mam jedynie nadzieje, że serwis Panasonica będzie w stanie jakoś pomóc, bo jeśli nie to mogę sobie 1,5 roczny TV wyrzucić na śmietnik.

Niestety z tego co słyszałem i wyczytałem (na jakimś innym forum) serwis nic nie pomoże. Też jestem wk...y nieziemsko :x
Mam teraz zbierać na nowy telewizor ??:???:
 

r3d3

New member
Panowie to jakaś masakra jest...

Telewizor kupiłem od KIKI z tego forum. Może on by wiedział czy do naszych telewizorów jest jakiś nowszy soft? Mój to TH-50PV7P.
 

Cyberix

New member
Po wgraniu nowego softu do dekodera Philips HD ( bez dysku ) może nie działać złącze HDMI. Jest też problem z Componentem. Component działa tylko wtedy, gdy Sygnał Wizyjny ustawiony jest na PAL, a nie na RGB. Teraz to gorzej, niż w N-boxach. Nie można nawet wymusić DVI.

Ponoć Cyfra wie, że w oprogramowaniu jest błąd, i ponoć mają to naprawić po 3 maja W nowym sofcie nie działa także Radio. Działa tylko "paczka z muzyką".

Jest to wprowadzniem HDCP przez cyfrę. Co ciekawe po podłączniu przez component (ustawiony jest na PAL) obraz wskakuje tylko po wejściu i wyjściu z menu ustawień TV i MAGNETOWIDU.
Najlepsze jest to że kolesie z pomocy technicznej znają problem ale i tak odsyłają do serwisu aby aktualizować soft w telewizorach.
 

Cyberix

New member
Z innego forum:

1. Złącze Component zostało zablokowane i nie jest to żaden błąd i poprawki w tym kierunku nie będzie, wytwórnie filmowe zaczęły mocno naciskać, ponieważ przez component była możliwość nagrywania w HD więc złącze zostało zablokowane
O Componencie możecie już zapomnieć na zawsze, i nie wierzcie w opowieści, że będzie jakaś poprawka softu



Na infolini mówiono tylko o HDMI czyli o sygnale cyfrowym dlatego go zablkowano. To że przez component nie idzie wydaje mi się że jest to błędem softu a nie umyślnym dziąłaniem cyfry.:(
 
Ostatnia edycja:

piotrek84

New member
Jestem ciekaw jak szybko Cyfra zareaguje na tą sytuację i kiedy wypuszczą ewentualną poprawkę softu. Bo ich wytłumaczenie, że ludzie mają stare telewizory i odsyłanie ich do serwisu jest po prostu śmieszne.
 

bielto

New member
Właśnie rozmawiałem z serwisem Panasonica. Przemiły pan konsultant stwierdził, że wszystkie ich telewizory sa oczywiście zgodne z HDCP.;)
 

krokiet1000

New member
bielto napisał:
Właśnie rozmawiałem z serwisem Panasonica. Przemiły pan konsultant stwierdził, że wszystkie ich telewizory sa oczywiście zgodne z HDCP.;)

:???: co za profesjonalizm cyfry...
Niedawno "n-ka" też tłumaczyła swoje błędy abonentom tym, że ich półroczne telewizory są winne problemów.
 
Do góry