nie rozumiesz, DVE to tylko program - plansze testowe, na które szkoda pieniędzy, bo to samo można mieć za darmo
-teraz rozumiem
plansze testowe są potrzebne do kalibracji ale na oko co najwyżej skalibrujesz sobie skalę szarości i kontrast jadąc z all drv i z all cuts w jedną lub drugą stronę, czyli będziesz ustawiał kontrast i jasność razem z tymi rozjechanymi kolorami
Nie mam czegoś takiego jak all drv i all cuts -mam opcję jasność i opcję kontrast i mogę w tych opcjach przesuwać suwak w prawo lub w lewo. Czyli jeśli dobrze zrozumiałem zminiając ustawienia w opcji jasność i kontrast - ustawię jednocześnie rozjechane kolory? Nie muszę ruszać opcji kolor?
W ogóle jeśli chodzi o opcje obrazu to mam
we wszystkich trybach opcje:
jasność, kontrast, kolor, ostroś(suwak prawo-lewo),gamma(2.6, 2.4, 2.2, 2.0, 1.8, korekcja S), balans bieli(zimny, ciepły i normalny) - ogólnie i w opcjach zaawansowanych (R,G,B -cutoff i R,G,B- wzmocnienie)
- dziwnej jest, że jest balans bieli oddzielnie i oddzielnie w opcjach zaawansowanych R,G,Bcutoff i wzmocnienie -przecież ta opcja tez dotyczy balansu bieli.
oraz dodatkowo w trybach profesjonalnych mam opcję zarządzanie kolorami, a w niej 6-podopcji- R,G,B-nasycenie i R,G,B- odcień.
Dziwne jest tutaj ,że w trybie profesjonalnym występuje też wspólna w ogóle dla wszystkich trybów opcja kolor? czy ona nie dubluje się tutaj z opcją zarządzanie kolorami?
Natomiast dla trybów wszystkich oprócz profesjonalnych jest jeszcze opcja intensywne kolory (włączone lub wyłączone) - też chyba dubluje się ona z opcja kolor (suwak prawo-lewo)
Które z tych opcji przydadzą się w kalibracji w warunkach oświetlenia zewnętrznego (południe) a kóre w kalibracji w warunkach oglądania 3D w ciemności?
Może jest jakiś prosty sposób przekształcenia ustawień z profesjonalnej kalibracji w ciemności dla obrazu 2D (które to ustawienia posiadam) na ustawienia dla oglądania w świetle dziennym.