Padł mi Sharp LC-60LE855E... jaki następca?

hopi

New member
Kilka tygodni temu w moim Sharpie LC-60LE855E pojawiła się jasnoniebieska pionowa linia. Telewizor oddany do serwisu - dziś dostałem werdykt: darmowa wymiana TV na nowy.
Kupowałem go w Euro. Dziś do nich podjechałem i z wymianą nie bedzie żadnego problemu. Muszę wybrac TV (nie koniecznie Sharp) za minimum 6840zł (tyle płaciłem za Sharpa niespełna 2 lata temu). Oczywiście mogę wziąć coś droższego i dopłacić różnice. Powiedzmy, że mogę dołożyc do 1000 złotych. Zostałem też powiadomiony, że nie mam co liczyć na zwrot gotówki - muszę wybrać coś z asortymentu Euro...

I teraz pytanie: co byście polecili, co nie będzie gorsze od mojego starego, poczciwego Sharpa?
Co musi być: 60 cali lub więcej, sensowny input lag, jakość obrazu dorównująca lub przewyższająca Sharpa.
Co NIE musi być: 4k, szerokie kąty, android, aplikacje, smart tv, dekodery, 3d, zakrzywiony ekran, usb, wifi. Tego wszystkiego nie potrzebuje.

TV używany do grania na PS4 i oglądania filmów z HTPC. Niczego więcej :).

Może dodam tylko co sobie najbardziej chwaliłem w Sharpie, a nie dokońca wiem (od strony technicznej) czego to jest zasługa (matrycy? procesora? nie wiem!): filmy, które przecież w przygniatającej większości są w ~24fps, dzięki funkcji "Tryb filmowy" ustawionej na maxa, nabierały niesamowitej płynności. Bardzo zależałoby mi, aby następca Sharpa potrafił to robić przynajmniej tak samo sprawnie ;).
 

racuh

Banned
Kilka tygodni temu w moim Sharpie LC-60LE855E pojawiła się jasnoniebieska pionowa linia. Telewizor oddany do serwisu - dziś dostałem werdykt: darmowa wymiana TV na nowy.
Kupowałem go w Euro. Dziś do nich podjechałem i z wymianą nie bedzie żadnego problemu. Muszę wybrac TV (nie koniecznie Sharp) za minimum 6840zł (tyle płaciłem za Sharpa niespełna 2 lata temu). Oczywiście mogę wziąć coś droższego i dopłacić różnice. Powiedzmy, że mogę dołożyc do 1000 złotych. Zostałem też powiadomiony, że nie mam co liczyć na zwrot gotówki - muszę wybrać coś z asortymentu Euro...

I teraz pytanie: co byście polecili, co nie będzie gorsze od mojego starego, poczciwego Sharpa?
Co musi być: 60 cali lub więcej, sensowny input lag, jakość obrazu dorównująca lub przewyższająca Sharpa.
Co NIE musi być: 4k, szerokie kąty, android, aplikacje, smart tv, dekodery, 3d, zakrzywiony ekran, usb, wifi. Tego wszystkiego nie potrzebuje.

TV używany do grania na PS4 i oglądania filmów z HTPC. Niczego więcej :).

Może dodam tylko co sobie najbardziej chwaliłem w Sharpie, a nie dokońca wiem (od strony technicznej) czego to jest zasługa (matrycy? procesora? nie wiem!): filmy, które przecież w przygniatającej większości są w ~24fps, dzięki funkcji "Tryb filmowy" ustawionej na maxa, nabierały niesamowitej płynności. Bardzo zależałoby mi, aby następca Sharpa potrafił to robić przynajmniej tak samo sprawnie ;).

Skoro NIC nie potrzebujesz w TV to niech oddadzą Ci kasę bo następcy to raczej nie kupisz.
a tak na serio to wdzę że w euro zbyt dużego wyboru to nie ma jeśli chodzi o te rozmiary 60+
Sony KDL-65W855C
LG 60UF778V
PHILIPS 65PFT6520/12
Samsung UE60JU6800
Panasonic 60AS800E
 
Ostatnia edycja:

hopi

New member
A niby dlaczego mają nie oddać kasy?

Byłem w trzech Euro w Poznaniu i rozmawialem z 3 kierownikami.
Jeden od razu powiedział, że nie ma mowy o zwrocie gotówki, bez podawnia żadnej przyczyny.
Drugi skserował oświadczenie serwisu Sharpa i powiedział, że wyśle zapytanie do centrali. Odpowiedź powinna być w poniedziałek/wtorek, ale (cytuje) "bardzo wątpie, żeby sie zgodzili".
Trzeci zsugerował napisanie wniosku do centrali Euro i próbe przekonania ich, ale (znów cytuje) "99% takich wnioskich odrzucają i będą mi przez pół roku wciskać inne modele, ale pieniędzy nie zwrócą".

W oświadczeniu z serwisu Sharpa mam napisane: "(...) W przypadku braku odpowiednika niniejszy dokument upoważnia do zwrotu ceny zapłaconej za wadliwy produkt pod warunkiem wyrażenia zgody przez Sprzedawcę (...)"
 

racuh

Banned
Byłem w trzech Euro w Poznaniu i rozmawialem z 3 kierownikami.
Jeden od razu powiedział, że nie ma mowy o zwrocie gotówki, bez podawnia żadnej przyczyny.
Drugi skserował oświadczenie serwisu Sharpa i powiedział, że wyśle zapytanie do centrali. Odpowiedź powinna być w poniedziałek/wtorek, ale (cytuje) "bardzo wątpie, żeby sie zgodzili".
Trzeci zsugerował napisanie wniosku do centrali Euro i próbe przekonania ich, ale (znów cytuje) "99% takich wnioskich odrzucają i będą mi przez pół roku wciskać inne modele, ale pieniędzy nie zwrócą".

W oświadczeniu z serwisu Sharpa mam napisane: "(...) W przypadku braku odpowiednika niniejszy dokument upoważnia do zwrotu ceny zapłaconej za wadliwy produkt pod warunkiem wyrażenia zgody przez Sprzedawcę (...)"

To bądź uparty że chcesz koniecznie ten model który miałeś, oni będą Ci wciskali ciemnotę tylko dlatego że mają w tym zysk. Niech się głowią co robić, daj im czas.
 

hopi

New member
To bądź uparty że chcesz koniecznie ten model który miałeś, oni będą Ci wciskali ciemnotę tylko dlatego że mają w tym zysk. Niech się głowią co robić, daj im czas.

Ty sądzisz, że przejmą się na tyle, że będą się "głowić" i po pewnym czasie zmiekną i oddadza kasę? Wydaje mi się to zupełnie nie realne. Sądzę, że będą mnie mieli baaardzo głęboko w ... ;).

Punkt 5. oświadczenia serwisu: "Akceptacja wymiany jest ważna przez 90 dni od daty jej wystawienia". Tak więc myślę, że przeczekaliby 90 dni i było by po sprawie ;). A ja zostałbym z uszkodzonym telewizorem, który stracił gwarancje (przemija jakoś w kwietniu br.).
 

racuh

Banned
Ty sądzisz, że przejmą się na tyle, że będą się "głowić" i po pewnym czasie zmiekną i oddadza kasę? Wydaje mi się to zupełnie nie realne. Sądzę, że będą mnie mieli baaardzo głęboko w ... ;).

Punkt 5. oświadczenia serwisu: "Akceptacja wymiany jest ważna przez 90 dni od daty jej wystawienia". Tak więc myślę, że przeczekaliby 90 dni i było by po sprawie ;). A ja zostałbym z uszkodzonym telewizorem, który stracił gwarancje (przemija jakoś w kwietniu br.).

Nie mają prawa Ci oddać uszkodzonego telewizora, oni liczą na to że ty weźmiesz coś z ich oferty, hmm...akceptacja trwa 90 dni ale to oświadczenie sharpa czy sklepu ? dzwoń do niech codziennie, nawet do centrali, niech załatwią Ci taki sam.
 

slawko_23

New member
Bez reklam
Ja w MM dostałem zwrot. Aczkolwiek musiałem powiedzieć to 2 razy. Pismo też stanowiło o braku możliwości wymiany. Działo się to kilka lat temu i dotyczy Lg 27". Walcz o swoje. :)
 

hopi

New member
Nie mają prawa Ci oddać uszkodzonego telewizora, oni liczą na to że ty weźmiesz coś z ich oferty, hmm...akceptacja trwa 90 dni ale to oświadczenie sharpa czy sklepu ? dzwoń do niech codziennie, nawet do centrali, niech załatwią Ci taki sam.

Mój Sharp wrócił do domu (nie naprawiony) z serwisu dzisiaj. Serwis do TV dołączył oświadczenie pozwalające na wymiane TV na nowy w miejscu zakupu Sharpa. Jednocześnie stary TV musze zostawić w sklepie (w Euro).
No i ja to rozumiem tak: jade do Euro z Sharpem i proszę o zwrot pieniędzy. Jednak do póki nie będzie pozytywnej decyzji z centrali, Euro nie przyjmuje mojego Sharpa, więc nie będą mieli okazji, żeby oddać mi uszkodzony telewizor.
Oni przyjmą go tylko w przypadku, gdy wybiorę z ich asortymentu inny TV lub jakimś cudem Centrala da zielone światło na zwrot pieniędzy.
A tym czasem, przeżucając się z nimi pisemkami, dzwoniąc codziennie i żądając wymiany na identyczny model jak aktualny, czas będzie tykał, 90 dni akceptacji wymiany będzie mijało, jak również ostatnie dni gwarancji telewizora.
90 dni minie, a oni mi powiedzą "no widzisz, tak długo trułeś nad d*pe, że już Ci "wymiana" nie przysługuje. A no i gwarancja też Ci minęła, więc haha".

A wracając do marki i modelu nowego telewizora: tak, niestety wiem, że wybór w Euro jest dość okrojony. Przykładowo Sony KDL-65W855C, o którym czytałem bardzo pozytywne opinie, jest dostępny w Euro tylko na zamówienie i czas jego realizacji trwa około 30 dni. Jest w kilku stacjonarnych sklepach Euro w Poznaniu, ale wszędzie jedna, wystawowa sztuka.

Samsungi z serii JU6xxx maja podobno matryce 60hz - nie wiem jak to się będzie miało do płynności obrazu, zwłaszcza w porównaniu do mojego Sharpa, który zachwycał mnie "upłynnianiem" filmów pomimo ich formatu 24fps.
 

racuh

Banned
Mój Sharp wrócił do domu (nie naprawiony) z serwisu dzisiaj. Serwis do TV dołączył oświadczenie pozwalające na wymiane TV na nowy w miejscu zakupu Sharpa. Jednocześnie stary TV musze zostawić w sklepie (w Euro).
No i ja to rozumiem tak: jade do Euro z Sharpem i proszę o zwrot pieniędzy. Jednak do póki nie będzie pozytywnej decyzji z centrali, Euro nie przyjmuje mojego Sharpa, więc nie będą mieli okazji, żeby oddać mi uszkodzony telewizor.
Oni przyjmą go tylko w przypadku, gdy wybiorę z ich asortymentu inny TV lub jakimś cudem Centrala da zielone światło na zwrot pieniędzy.
A tym czasem, przeżucając się z nimi pisemkami, dzwoniąc codziennie i żądając wymiany na identyczny model jak aktualny, czas będzie tykał, 90 dni akceptacji wymiany będzie mijało, jak również ostatnie dni gwarancji telewizora.
90 dni minie, a oni mi powiedzą "no widzisz, tak długo trułeś nad d*pe, że już Ci "wymiana" nie przysługuje. A no i gwarancja też Ci minęła, więc haha".

A wracając do marki i modelu nowego telewizora: tak, niestety wiem, że wybór w Euro jest dość okrojony. Przykładowo Sony KDL-65W855C, o którym czytałem bardzo pozytywne opinie, jest dostępny w Euro tylko na zamówienie i czas jego realizacji trwa około 30 dni. Jest w kilku stacjonarnych sklepach Euro w Poznaniu, ale wszędzie jedna, wystawowa sztuka.

Samsungi z serii JU6xxx maja podobno matryce 60hz - nie wiem jak to się będzie miało do płynności obrazu, zwłaszcza w porównaniu do mojego Sharpa, który zachwycał mnie "upłynnianiem" filmów pomimo ich formatu 24fps.

No niestety ale sam zgodziłeś się na przyjęcie z powrotem uszkodzonego TV, teraz to już musztarda po obiedzie, albo pijedziesz go oddać z tytułu niezgodności towaru z umową, albo mówisz im że chcesz koniecznie tego SONY ale na jutro, nic nie zaszkodzi walczyć o swoje.

A tak z ciekawości, reklamacje złożyłeś do sharpa czy do sklepu?
 

hopi

New member
No niestety ale sam zgodziłeś się na przyjęcie z powrotem uszkodzonego TV, teraz to już musztarda po obiedzie, albo pijedziesz go oddać z tytułu niezgodności towaru z umową, albo mówisz im że chcesz koniecznie tego SONY ale na jutro, nic nie zaszkodzi walczyć o swoje.

A tak z ciekawości, reklamacje złożyłeś do sharpa czy do sklepu?

Reklamacje zgłosiłem do autoryzowanego serwisu Sharpa w Poznaniu. Pominąłem Euro całkowicie, bo po co pośrednik...

Wiesz, generalnie, pomijając fakt, że Euro nie chce zwrócić pieniędzy, to ta usterka oraz możliwość wymiany na nowy to jakiś cud i świetny prezent, bo (jak już wspominałem) gwarancja na Sharpa kończy mi się w kwietniu, a dostałem możliwość wymiany TV na nowy, do którego dostanę nową gwarancję na kolejne 24 miesiące. Sądziłem poprostu, że po 2 latach technologia poszła tak do przodu, że bez problemu kupię TV z matrycą conajmniej tak samo dobrą jak moim Sharpie ;).
 

hopi

New member
Może porzućmy na razie kwestię kopania się z Euro o zwrot gotówki i wróćmy do wyboru TV.
Jak już racuh napisał, generalnie w Euro do wyboru mam poniższe modele:
Sony KDL-65W855C
LG 60UF778V
PHILIPS 65PFT6520/12
Samsung UE60JU6800
Panasonic 60AS800E

Wszystkie, poza Samsungiem są bez 4K. Wychodzę z założenia, że za 7-8 tys. złotych lepiej kupić lepszą matryce 60-65 cali Full HD, niż przeciętną (czy jak to racuh napisał w innym wątku) "budżetową" matrycę 4K. Zwłaszcza, że contentu 4K za dużo nie ma.

Czy znajdzie się jakaś dobra dusza, która potrafiłaby porównać powyższe do Sharpa LC-60LE855E?
 

racuh

Banned
Może porzućmy na razie kwestię kopania się z Euro o zwrot gotówki i wróćmy do wyboru TV.
Jak już racuh napisał, generalnie w Euro do wyboru mam poniższe modele:
Sony KDL-65W855C
LG 60UF778V
PHILIPS 65PFT6520/12
Samsung UE60JU6800
Panasonic 60AS800E

Wszystkie, poza Samsungiem są bez 4K. Wychodzę z założenia, że za 7-8 tys. złotych lepiej kupić lepszą matryce 60-65 cali Full HD, niż przeciętną (czy jak to racuh napisał w innym wątku) "budżetową" matrycę 4K. Zwłaszcza, że contentu 4K za dużo nie ma.

Czy znajdzie się jakaś dobra dusza, która potrafiłaby porównać powyższe do Sharpa LC-60LE855E?

Jeżeli koniecznie musi być od 60 cali to do tej ceny naprawdę ciężko coś wybrać, oczywiście jeśli chodzi o 4K, bo różnica w cenie 55 a 65 cali jest to nawet 3 tys zł. Podany Samsung JU6800 jest według mnie najlepszy z całej serii 6 UHD, nie widziałem go ale jak to doczytałem na francuskim i angielskim forum dopiero seria 7 UHD ma matrycę natywną 120Hz,

Do 55 cali znalazł byś naprawdę dobry model do 7 tys + kalibracja (bo niestety ale dzisiaj jest ona wymagana, w sharpie nie miałeś takiej potrzeby bo miał naprawdę dobry obraz)
 
Ostatnia edycja:

cork

New member
Mialem taka samą sytuację z moim sharpem i wymienilem na sony 65w855c i powiem, że jestem mega zadowolony z jakości obrazu , a myślalem , że w sharpie był dobry , teraz wiem że się myliłem

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
 

hopi

New member
Mialem taka samą sytuację z moim sharpem i wymienilem na sony 65w855c i powiem, że jestem mega zadowolony z jakości obrazu , a myślalem , że w sharpie był dobry , teraz wiem że się myliłem

Mam DOKŁADNIE to samo zdanie. Wczoraj skusiłem się na zamianę właśnie na Sony 65W855C. TO JEST TO! :D
Tak samo jak Ty, byłem przekonany, że Sharp ustawił poprzeczkę naprawdę wysoko i nie tak łatwo będzie znaleźć coś co będzie równie dobre. Okazuje się jednak, że Sony odwaliło świetną robotę i 65W855C spokojnie daje radę ;).
Jedynie z politowaniem pośmiałem się troche z Androida... ;) Pierwsze uruchomienie TV i po kilku krokach "pierwszej konfiguracji" dostałem czarny ekran, muzyka w tle co jakiś czas przycinała... i musiałem wyłączyć i włączyc tv ;). Częste przycinki w animacjach to była norma, aż do czasu aktualizacji Andka do najnowszego. Teraz już chyba wszystko śmiga jak należy ;).

Podsumowując, Sharp znalazł godnego następcę. Pozostaje mi tylko cieszyć się, że za dopłatą zaledwie 350zł dostałem nowy TV, o większej przekątnej, lepszych parametrach i z nową, 2-letnią gwarancją :D Biorąc pod uwagę fakt, że gwarancja na Sharpa kończyła się za 3 miesiące - przyfarciło mi się ;).
 

cork

New member
No to ja tez mialem koniec gwarancji , a co do androida to jedna rzecz jest ważna bez nerwowych ruchów on musi pomyśleć i nie lubi wielu zadań na raz , jak to wyczujesz to nawet całkiem fajnie to chodzi

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
 

gilek1975

New member
Bez reklam
Mialem taka samą sytuację z moim sharpem i wymienilem na sony 65w855c i powiem, że jestem mega zadowolony z jakości obrazu , a myślalem , że w sharpie był dobry , teraz wiem że się myliłem

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

No to Ja mam odmienne zdanie. Mój brat tez oddał Sharpa, wymienił na 65W855 i w meczach ma banding. Porównując go do Sharp 60LE 840 to wcale nie ma takiej różnicy pomiędzy tymi telewizorami, nie przesadzaj. Wiem, że jest tak że jak ktoś wymieni sobie na nowy to nawet jeśli będzie coś nie tak i tak powie (napisze) że jest dużo lepiej. Ja byłbym powściągliwy, oglądałem oba jednocześnie.
Nie powiem - obraz jest bardzo ładny, ale...
 

cork

New member
Wies co , co do bandingu to masz racje w sharpie tego nie widziałem , ale nie przeszkadza mi to tak bardzo bo aż takim fanej pilki nie jestem a co do filmu to moim zdaniem jest dużo lepiej w sony niż w sharpie

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
 
Do góry