Pada matryca w LG 50PC1R

S_Mac

New member
Witam,
Powoli pada mi matryca w moim LG. Pojawiają się różowe plamy na jasnych scenach. Dzieje się tak przez jakieś 30-40 min. od włączenia tv. Później objaw ten zanika.
Telewizor mam jakieś 1,5 roku, gwarancja jest na 24 miesiące.
Czy ktoś ma może jakieś doświadczenia z reklamowaniem LG? Czy bardziej opłaca mi się korzystać z gwarancji w serwisie LG, czy może niezgodność towaru z umową w sklepie? Wiele złego czytałem o serwisie LG, więc może jednak lepiej załatwiać sprawę w sklepie w którym kupowałem tv? Jak wygląda w takim przypadku korzystanie z niezgodności towaru z umową?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
 

fiaam

New member
Z tego co pamiętam, "niezgodnosć towaru z umową" obowiązuje przez pół roku. W Twoim przypadku pozostaje Ci złożenie reklamacji w serwisie.
 

martiso

New member
fiaam napisał:
Z tego co pamiętam, "niezgodnosć towaru z umową" obowiązuje przez pół roku. W Twoim przypadku pozostaje Ci złożenie reklamacji w serwisie.

nie pół a dwa lata od daty zakupu, pół roku (od daty zakupu) ma sprzedawca na udowodnienie, że nie było wady w momencie sprzedaży towaru.

moja rada - przed wykonaniem jakichkolwiek kroków radzę udać się do rzecznika praw konsumentów on doradzi co najlepiej zrobić
 

zbyszko74

New member
Tu jest chociażby definicja:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Rękojmia

tu opisana:

http://www.um.oswiecim.pl/pl_chemik/19_2002/articles/konsument.html

tak więc roszczenie praw z tytułu rękojmi już wygasło w Twoim przypadku. Pozostaje gwarancja, aczkolwiek poszukaj rzecznika praw konsumentów w Twojej miejscowości i dopytaj, bo być może coś się zmieniło w prawie.

Natomiast jeśli kupiłeś na firmę to rękojmi nie ma wcale.

PS. A tak poza powyższym google prawdę mówi i wystarczy wpisać rękojmia :)
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
Mylisz kolego zbyszko74 totalnie pojęcia.

Jeśli zakup był na osobę fizyczną to śmiało można korzystać z Niezgodności towaru z umową i to 24 miesiące od daty zakupu.

Natomiast przy zakupach na osobę fizyczną o rękojmi nie może być w ogóle mowy bo to termin związany z zakupami na firmę.

Pozdrawiam,
 

fiaam

New member
Napiszę wam jaki ostatnio miałem numer z reklamacją. Kupiłem w Saturnie dla żony na dzień kobiet robot kuchenny, nie sprawdziłem całosci na miejscu bo było przed 21.00. Okazało się, że dzbanek malaksera jest pęknięty więc zaniosłem go na drugi dzień do reklamacji. Po 10 dniach wrócił z odmową naprawy, w uzasadnieniu "uszkodzenie mechaniczne". Wkurzyłem się, napisałem pismo o niezgodnosci towaru z umową i na drugi dzień byłem tam ponownie. Finalnie po 5 dniach dostałem nowy dzbanek. Jak cos, to powołałem się na ustawę "o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej..." z dnia 27 lipca 2002 (Dz.U. z 2002 r. Nr 141 Poz. 1176, Art.4, Art.8
 
Ostatnia edycja:

zbyszko74

New member
Masta_J napisał:
Mylisz kolego zbyszko74 totalnie pojęcia.

Jeśli zakup był na osobę fizyczną to śmiało można korzystać z Niezgodności towaru z umową i to 24 miesiące od daty zakupu.

Natomiast przy zakupach na osobę fizyczną o rękojmi nie może być w ogóle mowy bo to termin związany z zakupami na firmę.
Fakt pomyliłem pojęcie :(

Wyjaśnienie "Niezgodności towaru z umową" jest tu:

http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390

A to z strony UOKiK:

"Reklamację towaru niezgodnego z umową można złożyć w ciągu 2 lat od jego nabycia (jeśli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą powyższy termin skrócić, jednak nie poniżej jednego roku). W razie wymiany towaru termin ten biegnie na nowo. Warto wiedzieć, że przed upływem 6 miesięcy to sprzedawca musi udowodnić konsumentowi, że sprzedał mu towar zgodny z umową. Po tym terminie ciężar dowodu spoczywa na konsumencie."

W jakim przypadku i czy można powołać się na "Niezgodność towaru z umową" jeśli w TV plazmowym nastąpi wypalenie matrycy ? Jak to uzasadnić ?

Pozdrawiam :)
 
Ostatnia edycja:

Masta_J

Active member
Bez reklam
zbyszko74 napisał:
(...)
Warto wiedzieć, że przed upływem 6 miesięcy to sprzedawca musi udowodnić konsumentowi, że sprzedał mu towar zgodny z umową. Po tym terminie ciężar dowodu spoczywa na konsumencie.

W jakim przypadku i czy można powołać się na "Niezgodność towaru z umową" jeśli w TV plazmowym nastąpi wypalenie matrycy ? Jak to uzasadnić ?

Pozdrawiam :)

Faktycznie warto to wiedzieć, jakoś do tej pory się tego nie doczytałem :)

Z wypaleniem to przypuszczam, że kwestią jest kiedy to się stanie a raczej po ilu godzinach używania - bo jak wiadomo jest to przypadłość plazm i z czasem przy normalnym użytkowaniu może się coś takiego zdarzyć i pewnie na to nie da się nic poradzić.

Pozdrawiam,
 

S_Mac

New member
Dziś zadzwoniłem na infolinię LG i mają zgłosić usterkę do serwisu, który powinien do mnie oddzwonić i zobaczymy co dalej.
Napiszę na forum jak sprawa została załatwiona.
P.S. Na stronie LG nie ma podanych adresów, ani telefonów do serwisów, jest tylko nr infolinii na który nie da się zadzwonić z tel. komórkowego... Hmmm wydaje mi się, że dziś jest już sporo ludzi, którzy korzystają tylko z komórek (np ja) i to jest jakiś problem. Ja w końcu musiałem zadzwonić od mamy, ewentualnie trzeba by było zapukać do sąsiada (Dzień dobry, telewizorek mi się zepsuł, mogę skorzystać z telefonu?:D) Ale to tak na marginesie.
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
Nie jest tak źle.

Możesz do nich zadzwonić z dowolnego telefonu internetowego, Skype'a czy czego tam jeszcze.

A u operatorów komórkowych też zdaje się da się odblokować rozmowy na numery typu 0-800.

Pozdrawiam,
 

S_Mac

New member
Może i tak jest, ale to nie zmienia faktu, że to są już jakieś manewry. Instalować Skype, czy nawet odblokowac numery 0-800 u operatora tylko po to, żeby móc zadzwonić do serwisu LG to lekka przesada. Od kilku lat korzystam właściwie tylko z tel. komórkowego i do dziś nie miałem problemów, żeby coś załatwić. Oczywiście chodzi o sprawy, które powinno dać się załatwić przez telefon:)
 

Orzech1

New member
Witam,
pozwoliłem sobie odkopać temat bo mam problem z moim LG 50PC1R, mianowicie na ekranie pojawiła mi się pionowa czerwona kreska o szerokości 1pix. Kreska jest widoczna na jasnych kolorach w szczególności na niebieskim/zielonym. Na czarnym i i białym jest niewidoczna. Czy ktoś się orientuje co z tym można zrobić? Czy te objawy mogą świadczyć o uszkodzeniu matrycy ? Sprawdzałem TV ma przelatane jakieś 8500 h, więc chyba nie jest to jakaś koszmarna ilość. Ma swoje lata ale do tej pory sprawował się idealnie. Proszę o pomoc i jakąś poradę
 
Do góry