Onkyo tx nr636

Henry

Active member
Bez reklam
To nowy model, podejdź do jakiegoś salonu audio, może udostępnią na chwilę :)
Swoją drogą właśnie patrzyłem na stronę onkyo.pl i nie ma, dystrybutor się nie popisał....
 

quasimodek

Member
Bez reklam
Celowo. Wielu kupuje w czerwonej papryczce za parę stówek mniej, z zagranicznej dystrybucji. I to jest jeden z odczuwalnych minusów tego posunięcia. Drugi to brak serwisu w kraju, u dystrybutora.

Wysłane z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej za pomocą Poczty Polskiej
 

hadetefał

New member
ja kupiłem za ok 2000 z pl dystrybucji i mam wszystko po naszemu tez ale szczerze to wtedy oferty były o max 100 mniej z innych źródeł teraz może jest większa różnica. W każdym razie mi się kombinować nie opłacało ale za parę stowek bym się może zastanowił.
 

krzysiek1980

Active member
Bez reklam
Ja swojego czasu zeskanowalem instrukcję od swojego, więc może jak postawisz komuś na forum dobre piwo, to też Ci zeskanuje?;)
 

roczi

Member
Jakbyś mieszkał w okolicach Gliwic to bym Ci ją udostępnił, skanera niestety nie posiadam chociaż za tydzień może będę miał dostęp do niego.
Ogólnie instrukcja nie jest zbyt szczegółowa i wygląda już jakby była skserowana.
Oczywiście sprzęt mam od PL dystrybutora z PL gwarancją.
Daj znać skąd jesteś.
 

Henry

Active member
Bez reklam
Celowo. Wielu kupuje w czerwonej papryczce za parę stówek mniej, z zagranicznej dystrybucji. I to jest jeden z odczuwalnych minusów tego posunięcia. Drugi to brak serwisu w kraju, u dystrybutora.

Wysłane z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej za pomocą Poczty Polskiej
Powiem ci, że mnie osobiście takie postępowanie irytuje, co kogo interesuje gdzie i za ile kupiłem.
To producent powinien zadbać, aby udostępniać na swojej stronie materiały potrzebne swoim klientom w tylu jeżykach na ilu rynkach jego produkty są dostępne, bez względu na to gdzie i u jakiego dystrybutora dany sprzęt się nabyło.
Takie jest moje zdanie.
 

roczi

Member
Mam to samo zdanie a po drugie onkyo menu nie posiada PL języka (inne np. słowiańskie czy też dziwne kraje są... w czym PL jest gorsza?)
Przez brak PL języka menu jest trochę dla mnie trudne i mam problemy gdyż jestem zielony w takiej klasie sprzęcie.
Jeżeli decyduje się na kupno z poza dystrybucji to jego indywidualna sprawa, ja też się nad tym zastanawiałem jednak kupiłem z PL.
A samochód kupiłeś z salonu czy z drugiej ręki?
 

Henry

Active member
Bez reklam
Mam to samo zdanie a po drugie onkyo menu nie posiada PL języka (inne np. słowiańskie czy też dziwne kraje są... w czym PL jest gorsza?)
Przez brak PL języka menu jest trochę dla mnie trudne i mam problemy gdyż jestem zielony w takiej klasie sprzęcie.
Jeżeli decyduje się na kupno z poza dystrybucji to jego indywidualna sprawa, ja też się nad tym zastanawiałem jednak kupiłem z PL.
A samochód kupiłeś z salonu czy z drugiej ręki?

Denon/Marantz na menu PL, chyba jako jedyni traktują poważnie nasz rynek.
Koszt i przygotowanie produktu do sprzedaży żadne....
Ja mam takie zdanie, że bez menu w danym języku dany produkt nie powinien być w nim oficjalnie dopuszczany do sprzedaży.
 

jędrzejj 1957

Active member
Bez reklam
Moim zdaniem powinni chociaż te podstawowe ustawienia sprzętu przetłumaczyć na dany rynek. Przecież np. Onkyo , Pioneer , Yamaha itp. są od dłuższego czasu na naszym rynku , mają swoich przedstawicieli , a klientów traktują nie poważnie.
 

roczi

Member
Zgadzam się i myślę, że również sprzedaż mogła by wzrosnąć.
Jak zobaczyłem tą PL instrukcję to myślę, że 5 zł max za taką wersję w punkcie ksero a poza tym gratis dostajemy chyba 4 w innych językach.
Po co mi to? Żeby się nauczyć Hiszpańskiego czy Ruskiego?
Tylko klienci się też łapią na informację "Instrukcja pl" ale że już menu po rusku i w innych językach a niestety brak informacji że PL menu brak.
Poza tym menu nie jest na tyle rozbudowane aby był wielki problem z przetłumaczeniem wszystkich słów na PL.
Zatrudnienie biegłego tłumacza w stosunku do sprzedanych egzemplarzy pewnie miała by koszt 1zł a nawet mniej lub darowali by sobie instrukcje w innych językach niż PL (domyślam się że to wymysł UE) chyba, że na życzenie klienta.
Czy to takie trudne, prosty chwyt marketingowy w tv ..."onkyo z czytelnym PL menu" i pobiegnie kupić bo będzie mógł zrozumieć gdzie co wł/wył w opcjach.
 

Henry

Active member
Bez reklam
To nie jest tak, że nie można się tych paru słów nauczyć, tylko o odpowiednie traktowanie swoich klientów przez firmy.
Ja mam w komputerze, telefonie czy amplitunerze ustawiony język angielski, ale mam wybór. Mam też świadomość, że wiele osób nie zna języków i mieszkając w Polsce nie musi się męczyć/nie powinna tłumacząc coś na "nasze" ;)
 

quasimodek

Member
Bez reklam
Powiem ci, że mnie osobiście takie postępowanie irytuje, co kogo interesuje gdzie i za ile kupiłem.
To producent powinien zadbać, aby udostępniać na swojej stronie materiały potrzebne swoim klientom w tylu jeżykach na ilu rynkach jego produkty są dostępne, bez względu na to gdzie i u jakiego dystrybutora dany sprzęt się nabyło.
Takie jest moje zdanie.
Ale zgadzam się z Tobą w 200%.
Napisałem po prostu co jest przyczyną braku instrukcji PL na stronie Onkyo do ściągnięcia.
Problem jest taki, że to dystrybutor dyktuje warunki producentowi, co udostępniać, a co nie żeby klient z PL nie kupił taniej w DE.
Polska to dziwny kraj... nie dystrybutor jest dla klienta ale klient dla dystrybutora... Nie podoba się? Nie kupuj... Wciąż mamy ciemnogród i daleko nam do bycia traktowanymi jak klient na zachodzie...
 
Ostatnia edycja:

roczi

Member
Rafa@Rafa - Widać że stajesz po stronie producenta/dystrybutora nie konsumenta.

A czemu w USA albo UK wszystko jest tłumaczone na ich rodzimy język?
Czy Twoi rodzice (oczywiście z szacunkiem tak jak do moich) czy pojmują te według Ciebie proste słowa?
Mój tata na pewno nie i jak coś jest nie tak to się zwraca do mnie bo internetu nawet nie ogarnia.
Czy uważasz, że tylko tacy mądrzy jak ty kupują taki sprzęt?
Nie długo w Twoim rozumowaniu będziemy liczyli całkami, macierzami i innym..... a co nie nauczysz się?
I dlaczego w USA zawsze sprzęt jest tańszy niż w PL a do tego np mają menu w ojczystym języku, instrukcje, support itd... wytłumacz mi tą zależność (pomiń fakt że tam produkują bo dostajesz towar z chin oraz pomiń fakt że to uniwersalny język bo inne menu są np w języku czeskim lub podobnym)
 

Henry

Active member
Bez reklam
@quasimodek, to nie było osobiście do ciebie ;).
Przebijam i zgadzam się z Tobą w 301% :)

A tak serio, właśnie sprawdziłem na stronie Arcama i instrukcja PL jest bez problemu do pobrania, a ich produkty przy sprzedaży Onkyo czy Pioneera to zaledwie niewielki ułamek. Faktycznie dla niektórych jesteśmy dalej trzecim światem..... w przypadku filmów jest to samo, wystarczy zobaczyć ile tytułów wydanych jest choćby w Czechach, a ile u nas :-?
 

rafa@rafa

Active member
Bez reklam
Rafa@Rafa - Widać że stajesz po stronie producenta/dystrybutora nie konsumenta.

A czemu w USA albo UK wszystko jest tłumaczone na ich rodzimy język?
Czy Twoi rodzice (oczywiście z szacunkiem tak jak do moich) czy pojmują te według Ciebie proste słowa?
Mój tata na pewno nie i jak coś jest nie tak to się zwraca do mnie bo internetu nawet nie ogarnia.
Czy uważasz, że tylko tacy mądrzy jak ty kupują taki sprzęt?
Nie długo w Twoim rozumowaniu będziemy liczyli całkami, macierzami i innym..... a co nie nauczysz się?
I dlaczego w USA zawsze sprzęt jest tańszy niż w PL a do tego np mają menu w ojczystym języku, instrukcje, support itd... wytłumacz mi tą zależność (pomiń fakt że tam produkują bo dostajesz towar z chin oraz pomiń fakt że to uniwersalny język bo inne menu są np w języku czeskim lub podobnym)

Nie staje po żadnej stronie tylko z mojego punktu widzenia - te kilka słów znałem już powiedzmy 20 lat temu. Mojej mamie nawet napisane w języku polskim nic by to nie pomogło.
Ale zakładam że ludzie używający takich urządzeń są bardziej "w temacie" i dadzą sobie rade.

Zdajesz sobie sprawę że językiem angielskim posługuje się ok 1.5 miliarda ludzi na świecie? Językiem polskim ok 40 milionów. Więc chyba oczywiste że wszystko wszędzie ma tłumaczenie na angielski.
Znajomość całek a znajomość kilku słów w menu - pojechałeś z grubą przesadą...

Być może dystrybutorom innych krajów bardziej zależy a może nasi zakładają że jesteśmy lepiej wyedukowani i nam nie potrzeba, nie wiem. Ale OK, rozumiem taką potrzebę użytkowników.
 

roczi

Member
Rafał nie mam nic do Ciebie ale pomyśl nasi sąsiedzi Czesi, mają praktycznie wszystko na swój język tłumaczone.
RTV, AGD itp artykuły, z którymi się nie spotkałem a PL jest omijana szerokim łukiem.
Wszyscy nas olewają a Ty na to przystajesz " bo można się tego nauczyć", bo i tak nie zrozumieją", "bo co zmieni te parę słów przetłumaczonych na PL" widocznie coś zmienia jeżeli menu w języku ojczystym mają Czesi Chorwaci itd.
Wiem, że wszystkich słów nie przetłumaczysz ale zadaj pytanie komuś starszemu co to znaczy "enter" lub "press" 20% może odpowie.
Czy użytkownikami jakiegokolwiek sprzętu mają być tylko młodzi ludzie lub osoby znające język ang?
Łatwiej zrozumieć "wejście HDMI" niż "input hdmi" czy nie tak?
Nie posłużę się statystykami ile ludzi jaki język znają, bo nie ma to znaczenia pytając czemu Czesi mają tłumaczenie na ojczysty język a czemu Polacy nie...
Co oznaczało by, że Czesi i inne kraje są mniej wyedukowane co jest nie prawdą.
Jeżeli chodzi o dystrybutorów to moim zdaniem olewają temat, tak jak pisałem o wyglądzie instrukcji (na studiach lepiej oprawisz i zrobisz pracę niż wygląd ich instrukcji) ponadto mogę przesłać błędy w pisowni tejże instrukcji.
Więc wystarczy dobra wola producent do dystrybutor lub odwrotnie i informacja.
Koszt 4 dodatkowych instrukcji w innym języku niż PL mogłyby zrekompensować koszt opcji menu w PL.
...a nie informacja na stronie głównej, że przeciwstawiają się zakupom sprzętu z poza dystrybucji.
Czy oni naprawiają te sprzęty?
Nie!
Czy, że ktoś kupił w Niemczech to nie legalne? Nie!
Więc, o co chodzi?
Dobry przykład jak kolega wymienił Marantz/Denon - można? można!
Mam onkyo i nie mowię, że jest złe ale mogliby wyjść bardziej do klient.
 
Do góry