Onkyo rz810 a zagraniczna gwarancja

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Kupując od producenta, jeżeli zwrócisz produkt do producenta to producent świadczy gwarancję. Bo to producent wprowadził produkt na rynek.

Ale jeżeli ty sprowadzisz z San Escobar amplitunery i zaczniesz je sprzedawać w Polsce. To ty świadczysz gwarancje nie producent. To ty wprowadziłeś produkt na rynek. I jeżeli nie podpisałeś z producentem żadnych umów na naprawy to nie dostaniesz ani grosza za naprawy.
 

Rafal7

Banned
No to musiałbym być frajerem żeby od takiego Denon brać klocki, i nie mieć żadnej gwarancji od nich.
Wypuszcza gnioty i co wtedy?
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Kapusta, to jest kwestią ryzyka. Przeliczasz tak aby ci się opłaciło.
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
To ja inaczej napiszę.. podobno (bo tak mi tłumaczono że w większości przypadków tak to działa) jak ja jestem dystrybutorem i kupuje od Producenta to każdy taki dystrybutor ma podpisaną umowę z Producentem - mam na myśli takich Misiów jak EIC, Horn itp.. i w tej umowie wszystko jest sprecyzowane np. na ile otrzymują gwarancję na dane klocki, jak się rozliczają z napraw na gwarancji itp sprawy.. Mało tego dlatego u nas w sklepach jest stosunkowo mało sprzętu na miejscu ponieważ oni z chwilą otrzymania danego klocka już leci im gwarancja na ten konkretny egz.. i np dzisiaj dostaje amplituner - leży w magazynie 6 miesięcy to dystrybutor już jest o 6 miesięcy w plecy na tym konkretnym egz, ale jak chce go kupić musi dać mi 2 lata bo takie jest prawo i mnie nie interesuje ile u niego leży dana sztuka... oczywiście w wielu przypadkach się dogadują bo każdemu na tym zależy żeby biznes się kręcił ale tak to się odbywa.. Choć niewątpliwie wysokich modelów kolumn, amplitunerów, itp dany dystrybutor nie magazynuje w XXX ilościach a szczególnie w takim kraju jak RP>.
Tak dla przykładu kiedy ja kupowałem amplituner to u dystrybutora było 2 szt. :) na 48 mln kraj ..
 
Ostatnia edycja:

Rafal7

Banned
Nie ma co drążyć tego dalej, bo nie znamy zapisu umów.
Ja wiem napewno, że jakbym nie dostał gwarancji od dystrybutora to miałbym gdzieś taki interes.
 

wucash

Active member
Bez reklam
już o tym wcześniej pisałem na Denonie X3300W różnica w cenie pomiędzy polskimi dystrybutorami a Amazonem.de to 1000 pln i najbardziej wkurza to o czym pisał armanig jeśli chodzi o zarobki ... do 200 jeszcze bym przeżył ale 25% różnicy w cenie to człowiek trochę czuję się wyr%^&any :sad:
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Dokładnie .. ale np Serwis Onkyo w Niemczech jest świetny i to wiem z pierwszej ręki.. :)

A też znam przykład z jednej z firm USA - kablowej gdzie w umowie dystrybutorzy nawet mieli ceny za ile najtaniej można puścić dany model kabla.. I oczywiście jeden dystrybutor na kraj.. i jeden z dystrybutorów w Europie chciał wycwanić się - nie nasz :) i sprzedawał powiedzmy w zależności od modelu kabla od 10 do 20 % taniej niż to było uzgodnione.. niby robili to po cichaczu ale wiadomo jak to jest.. ktoś się dowiedział i poinformował USA o takim procederze.. wysłali jednego Pana do tego dystrybutora w jeden dzień zerwał umowę nałożył karę na dystrybutora i tak się skończyła miłość :) Także widzicie to są poważne sprawy jak się chce w taki biznes wchodzić..
 
Ostatnia edycja:

voorne

New member
już o tym wcześniej pisałem na Denonie X3300W różnica w cenie pomiędzy polskimi dystrybutorami a Amazonem.de to 1000 pln i najbardziej wkurza to o czym pisał armanig jeśli chodzi o zarobki ... do 200 jeszcze bym przeżył ale 25% różnicy w cenie to człowiek trochę czuję się wyr%^&any :sad:

dokładnie ... 1000 PLN to na prawdę spora różnica :/
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Jak masz klocków 3, 5, 7 to różnice robią się rzędu 10tyś. zł.
Tyle często zostaje w kieszeni.
Druga sprawa, w przypadku Onkyo nasz polski serwis to jakaś kpina.
Już kilka osób pisało o horrendalnie długich terminach.
2-3 tygodnie naprawiać sprzęt? Gdzie my żyjemy, w Burkina Faso?
A ileż tam części jest do wymiany w razie awarii.
Serwis jest żle zarządzany i tyle, ja następnego Onkyo prawdopodobnie wezmę z UK.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Gdyby wysyłali do niemiec, to miałbyś w tydzień z powrotem w domu.
Ja np. mam bez porównania większe zaufanie do serwisów w UK, jak w PL.
Zresztą paczka z UK w DHL prawie w dwa dni mi doszła, to o czym mowa.
;)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Armanig w Niemczech jest OK - daje palce swoje.. :) oczywiście zawsze może coś się wydarzyć ale generalnie w ciągu dwóch tygodni naprawa jest zrealizowana - od przekazania amplitunera do sklepu,który wysyła do momentu odbioru w tym sklepie..
Armanig trzeba by było zobaczyć do gwarancji, ale nie wiem czy nie jest tak, że mogą trzymać 14 dni w naprawie..
 
Ostatnia edycja:

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Pamiętam, gdy w ok. 2000 roku kupiłem pierwszy aparacik cyfrowy w USA Nikon Coolpix 2200 (mam nadal i działa :D) to Polski dystrybutor nawet nie chciał przysłać instrukcji w pdf. Właściwe chciał, ale za 100 zł netto :D
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Dokładnie tak to się dzieje, ale ja to rozumiem.. tak samo bym robił .. jakbym był Dystrybutorem.. każdy ma wybór i ponosi tego konsekwencje..
 

sul76

New member
Jak masz klocków 3, 5, 7 to różnice robią się rzędu 10tyś. zł.
Tyle często zostaje w kieszeni.
Druga sprawa, w przypadku Onkyo nasz polski serwis to jakaś kpina.
Już kilka osób pisało o horrendalnie długich terminach.
2-3 tygodnie naprawiać sprzęt? Gdzie my żyjemy, w Burkina Faso?
A ileż tam części jest do wymiany w razie awarii.
Serwis jest żle zarządzany i tyle, ja następnego Onkyo prawdopodobnie wezmę z UK.
Witam,
ja większość sprzętów kupiłem w UK bądź w DE - wolałbym w PL, ale mnie nie stać.
UK: PM8005 - 2900pln, NA6005 - 1500pln - to tylko przykłady.
Z tym UK to akurat może być problem spowodowany BREXITEM (ewentualna wysyłka do serwisu), ale na dziań dzisiejszy kurier to ewentualny koszt 60pln. Jakości serwisu dotąd na szczęście nie sprawdzałem.
Dla mnie powinno to wyglądać jak w motoryzacji: kupuję auto w jakimkolwiek kraju EU, a serwisuję również w jakimkolwiek - wszystko pokrywa producent, a nie gwarant nabijający sobie kieszenie.
W PL zawsze musi być najdrożej - każdy doi ile się da, ale nie biorę udziału w tej konkurencji.
Pzdr
Jacek
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
A dlaczego tak jest ? Zastanawiałeś się ???? Jak ma być taniej jak ileś ludzi kupuje za granicą i taki Niemiec kupując np 100 amplitunerów od Producenta X dostaje taniej te amplitunery jak Polski dystrybutor tego samego sprzętu kupując również 100 amplitunerów.. do tego dochodzi że przeciętny Niemiec, Anglik jest powiedzmy 100-200% bogatszy od przeciętnego Polaka więc i większą sprzedaż mają i wszystko zamyka się.... Niemiec/Anglik nawet jak na jednym amplitunerze mniej zarobi niż Polak to i tak w konsekwencji wyjdzie bardziej na plus niż jakiś nasz sklep..
 
Do góry