Onkyo rz810 a zagraniczna gwarancja

voorne

New member
witam,

już od dłuższego czasu przymierzam się do zakupy onkyo Rz810 ( słuchałem... gra pieknie :) ) ale z uwagi na cenę stwierdziłem że zadowolę się Nr656 . Dziś mnie natchnęło żeby sprawdzić ceny w Niemczech i różnica wynosi 1000 zł ! pozostaje tylko kwestia gwarancji. Czy orientuje się ktoś może czy sprzęt Onkyo kupiony w Niemczech ma gwarancje uznawana w Polsce ?
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Rafał powiem szczerze że byłem przekonany ze takie podstawowe rzeczy to ludzie wiedzą.. a tym bardziej że to logika mówi sama .. jakby taki dystrybutor wychodził na + jakby ludzie kupowali za granicą, a on by im naprawiał sprzęt na gwarancji..
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Gdyby w PL było taniej, to nikt by takich pytań nie zadował.
No, ale nas stać. Zarabiamy więcej od Niemców to i drożej mamy, logiczne chyba nie? Skoro o logice mowa...
 

voorne

New member
Lolek po co te oburzenie ? grzecznie tylko o coś zapytałem. Są producenci którzy dają europejską gwarancje na swoje produkty.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Tak ale temu u którego ktoś kupił.. czyli np jak kupuje w Niemczech amplituner firmy X i chce go zrobić u nas w serwisie... to Producent po numerze będzie widział, że to nie jest sprzęt który był zakupiony w RP. Tak przynajmniej kiedyś mi tłumaczono.. Drugi aspekt to czas jaki poświęcaliby na reperację sprzętu na którym nic nie zarobili.. Takie coś nikomu się nie opłaca.. a każdy liczy pieniądze.. utrzymaj tych pożal się Panie Boże handlowców u tych dystrybutorów itp.. :) czasem ich poziom wiedzy to .. szkoda pisać..
 

voorne

New member
trochę chore ,w koncu to jeden producent . tak czy inaczej cena daje do myślenia . Wiem z doświadczenia że niemieckie sklepy/ serwisy działają o wiele lepiej niż Polskie w kwestii gwarancji na produkty. w tym wypadku problemem jest klocek którego trzeba będzie wozić do niemiec w razie w.
 
Ostatnia edycja:

wucash

Active member
Bez reklam
jesli kupisz na amazon.de (amazon jako sprzedawca) to masz 2 lata gwarancji realizowanej z Polski tzn wysyłasz do Amazona i oni realizują naprawę i pokrywają koszt kuriera.
 
Ostatnia edycja:

Rafal7

Banned
Lolek zarobek na sprzedaży mają, wiadomo.
Ale jeżeli producent płaci za naprawę dystrybutorowi to on żadnego klocka nie naprawia za darmo, nawet jakby był z Indii.

Z resztą. Jestem ciekaw, który producent w walce o klienta wprowadzi to, że gdzie byś nie kupił ich produktu to każdy autoryzowany serwis go naprawi.
Wtedy i ceny w Pl były by normalne, nie mieli by wyjścia.
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Wszystko zalezy kto pelni gwarancje - zapisane jest to w karcie gwarancyjnej.

Jezeli gwarancja zajmuje sie dystrybutor/sprzedawca to on pelni role gwaranta.

Czasami tez molochy ala samsung maja swoje serwisy w europie i wtedy swiadcza gwarancje na terenie tych kraji jako producent.


Kapusta mylisz sie, moja firma sprzedajac maszyny dystrybutorom na ukrainie i rosji nie swiadczy tam gwarancji. Gwarancje swiadcza tam dystrybutorzy w swoim wlasnym zakresie.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Kolego jakie to chore ??? Pomyśl - to jest biznes.. Taki Gość być może zainwestował w całą dystrybucję jak i serwis wszystkie swoje pieniądze - może kredyt zaciągnął , ma do utrzymania X osób + siebie i budynki w których siedzą... I chciałbyś żeby ludzie kupowali taniej gdzieś w Europie, a reperować chcesz u kogoś kto na tym nic nie zarobił ???? Widzisz gdzieś w tym sens??? Bo jeśli widzisz to weź załóż sobie taką dystrybucję , będziemy kupować elektronikę u Niemca, a u Ciebie będziemy ja reperować na gwarancji - zobaczysz ile pociągniesz.. A w przypadku Onkyo nawet instrukcji nie będziesz miał Pl i nie dostaniesz jej od dystrybutora.. to tak na zaś żebyś był świadom tego faktu..
 

voorne

New member
jesli kupisz na amazon.de (amazon jako sprzedawca) to masz 2 lata gwarancji realizowanej z Polski tzn wysyłasz do Amazona i oni realizują naprawę i pokrywają koszt kuriera.

na pewno tak jest ?? co prawda za pośrednictwem amazona jest jakieś 200 zł więcej . mimo wszystko cena nadal bardzo atrakcyjna :)
 

voorne

New member
Kolego jakie to chore ??? Pomyśl - to jest biznes.. Taki Gość być może zainwestował w całą dystrybucję jak i serwis wszystkie swoje pieniądze - może kredyt zaciągnął , ma do utrzymania X osób + siebie i budynki w których siedzą... I chciałbyś żeby ludzie kupowali taniej gdzieś w Europie, a reperować chcesz u kogoś kto na tym nic nie zarobił ???? Widzisz gdzieś w tym sens??? Bo jeśli widzisz to weź załóż sobie taką dystrybucję , będziemy kupować elektronikę u Niemca, a u Ciebie będziemy ja reperować na gwarancji - zobaczysz ile pociągniesz.. A w przypadku Onkyo nawet instrukcji nie będziesz miał Pl i nie dostaniesz jej od dystrybutora.. to tak na zaś żebyś był świadom tego faktu..

w większości wypadków to producent odpowiada za koszty serwisowania. nie dystrybutor.
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Voorne za Gwarancje odpowiada ten, kto wprowadza produkt na rynek !!!.

Producent wprowadzi - producent odpowiada.

Dystrybutor wprowadzi - dystrybutor odpowiada (producent nie ma obowiazku zaplaty dystrybutorowi za naprawy, chyba ze ich kontrakt mowi inaczej).
 

wucash

Active member
Bez reklam
na pewno tak jest ?? co prawda za pośrednictwem amazona jest jakieś 200 zł więcej . mimo wszystko cena nadal bardzo atrakcyjna :)

na pewno w przypadku Denona bo Amazon jest jego autoryzowanym sprzedawcą, czy jest tak w przypadku Onkyo nie wiem ale warunki gwarancji są dosyć jasno opisane na stronie Amazona.
 

Rafal7

Banned
Voorne za Gwarancje odpowiada ten, kto wprowadza produkt na rynek !!!.

Producent wprowadzi - producent odpowiada.

Dystrybutor wprowadzi - dystrybutor odpowiada (producent nie ma obowiazku zaplaty dystrybutorowi za naprawy, chyba ze ich kontrakt mowi inaczej).
Czyli co, kupując od producenta sprzęt jako dystrybutor, ten nie daje nam żadnej gwarancji?
 
Do góry