Onkyo 656 HDMI Arc problem

bllitz

Member
Witam


Do tej pory wszystko działało dobre, tj. Sony KDL-65W855C podpięty kablem HDMI do Onkyo 656 do gniazda HMDMI ARC. Dźwięk był, pilotem od TV można było sterować też ampli. Nagle, dźwięku z TV nie ma, pilotem od TV nie da się sterować ampli. Zrobiłem reset ampli ale nie pomogło. Jak teraz przeprowadzam Initial Setup to na gnieździe TV nie wykrywa sygnału. Przy konfiguracji ARC jest Error i komunika, że TV może nie obsługiwać ARC.

Czy to wygląda na zgon gniazda HDMI? Sprawdzałem na innym kablu HDMI i taka sama sytuacja. Jak mogę jeszcze sprawdzić czy to uszkodzone gniazdo HDMI? Żeby nie było wątpliwości przy składaniu reklamacji.
 

DrWredman

Active member
Jeśli do HDMI OUT ARC to pozostaje tylko sprawdzić czy zarówno w Telewizorze jak i w amplitunerze jest włączona obsługa ARC.
 

DrWredman

Active member
Funkcja HDMI ARC odpowiada za transmisję dźwięku, ale jest jeszcze HDMI CEC, który sprawia że możesz używać jednego pilota. Kabelek HDMI musi wspierać oba standardy: ARC i CEC.

To jeszcze sprawdź to:
1. W amplitunerze sprawdz w ustawieniach -> Input/Output Assign -> TV Out / OSD
tutaj HDMI Out powinno byc ustawione na MAIN
2. W amplitunerze sprawdz też w ustawieniach -> HARDWARE - > HDMI
Tutaj HDMI CEC powinno być ustawione na On
Pozostałe, czyli:
HDMI Standby Through - Auto lub Auto(Eco)
Audio TV Out - Auto
Audio Return Channel - Auto
Auto Lip Sync - On

Takie mam ustawienia w swoim Onkyo, więc u Ciebie powinno być podobnie.
 

DrWredman

Active member
Mam takie same ustawienia. Dziwne jest to, że przez prawie 2 lata działało a teraz przestało.

Rzeczywiście dziwne.
Może był jakiś update oprogramowania TV lub Onkyo?
A może baterie w pilocie, ale to już chyba sprawdzałeś?
Zrób jeszcze reset do ustawień fabrycznych amplitunera.
Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

A masz coś jeszcze podłączone do TV lub amplitunera, np. dekoder od kablówki?
Czy korzystasz z TV naziemnej?
 

bllitz

Member
Rzeczywiście dziwne.
Może był jakiś update oprogramowania TV lub Onkyo?
A może baterie w pilocie, ale to już chyba sprawdzałeś?
Zrób jeszcze reset do ustawień fabrycznych amplitunera.
Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

A masz coś jeszcze podłączone do TV lub amplitunera, np. dekoder od kablówki?
Czy korzystasz z TV naziemnej?


Update onkyo był ale po nim dźwięk działał. Oba piloty działają. Spróbuję jeszcze raz reset do ustawień ale już ze 3 razy robiłem.
Tak mam podpięty jeszcze komputer po kablu HDMI do gniazda PC w amplitunerze i tam dźwięk działa. Obstawiam jak kolega napisał, że padło gniazdo HDMI. Napisałem już do Onkyo mam nadzieje, że reklamacja to obejmie.
 
Do góry