Witam,
zakupiłem ostatnio TV BOX z Androidem Minix Neo X7. Producent oraz sprzedawca mają napisane w specyfikacji technicznej urządzenia, że urządzenie obsługuje format wyjściowy Full HD. Jak się jednak okazało urządzenie nie ma natywnego wsparcia lecz obraz jest skalowany z 720p do 1080p i jedyne co to ma wspólnego z tym standardem to rozdzielczość sygnału. Oddałem ten sprzęt do reklamacji gdyż sprzedawca w momencie sprzedaży potwierdzał iż urządzenie obsługuje FullHD jednak w mailu z odpowiedzią na reklamację napisał iż obraz to 1080p Overlay co znaczy, że 1080p jest sztucznie nakładane na obraz o niższej jakości. Teraz gdy ubiegam się o zwrot pieniędzy sprzedawca wymaga ode mnie uzasadnienia dlaczego urządzenie, które tylko skaluje obraz do 1080p nie może być nazwane mianem urządzenia Full HD. Jako swoje uzasadnienie podałem fragment artykułu z wikipedi EN:
en.wikipedia.org/wiki/1080p
"Broadcasting standards
Any display device that advertises 1080p typically refers to the ability to accept 1080p signals in native resolution format, which means there are a true 1920 pixels in width and 1080 pixels in height, and the display is not overscanning, underscanning, or reinterpreting the signal to a lower resolution."
Sprzedawca jednak twierdzi iż zdanie to dotyczy jedynie wyświetlaczy i odnosi się do urządzenia sygnałowego. Jak dla mnie zdanie odnosi się do "Bradcasting standards" co znaczy standardy nadawcze i jest jedynie zobrazowane na przykładzie wyświetlacza.
Dlatego proszę jeśli ktoś może w jakiś merytoryczny sposób wyjaśnić dlaczego obraz skalowany nie spełnia standardów jakości obrazu FullHD i urządzenie które działa w ten sposób powinno wyraźnie mieć wyszczególnione w swojej specyfikacji, że obraz jest jedynie skalowany a nie jest to natywne FullHD i nie może być jako FullHD przedstawiane. Na tej podstawie mogę otrzymać zwrot, ponieważ opis produktu nie był by zgodny prawdą.
Oczywiście jeśli ja się mylę proszę mnie poprawić, ale jak dla mnie sprawa jest dość jasna, ale trudna do wytłumaczenia sprzedawcy...
Z góry dzięki i pozdrawiam, Zbigniew
zakupiłem ostatnio TV BOX z Androidem Minix Neo X7. Producent oraz sprzedawca mają napisane w specyfikacji technicznej urządzenia, że urządzenie obsługuje format wyjściowy Full HD. Jak się jednak okazało urządzenie nie ma natywnego wsparcia lecz obraz jest skalowany z 720p do 1080p i jedyne co to ma wspólnego z tym standardem to rozdzielczość sygnału. Oddałem ten sprzęt do reklamacji gdyż sprzedawca w momencie sprzedaży potwierdzał iż urządzenie obsługuje FullHD jednak w mailu z odpowiedzią na reklamację napisał iż obraz to 1080p Overlay co znaczy, że 1080p jest sztucznie nakładane na obraz o niższej jakości. Teraz gdy ubiegam się o zwrot pieniędzy sprzedawca wymaga ode mnie uzasadnienia dlaczego urządzenie, które tylko skaluje obraz do 1080p nie może być nazwane mianem urządzenia Full HD. Jako swoje uzasadnienie podałem fragment artykułu z wikipedi EN:
en.wikipedia.org/wiki/1080p
"Broadcasting standards
Any display device that advertises 1080p typically refers to the ability to accept 1080p signals in native resolution format, which means there are a true 1920 pixels in width and 1080 pixels in height, and the display is not overscanning, underscanning, or reinterpreting the signal to a lower resolution."
Sprzedawca jednak twierdzi iż zdanie to dotyczy jedynie wyświetlaczy i odnosi się do urządzenia sygnałowego. Jak dla mnie zdanie odnosi się do "Bradcasting standards" co znaczy standardy nadawcze i jest jedynie zobrazowane na przykładzie wyświetlacza.
Dlatego proszę jeśli ktoś może w jakiś merytoryczny sposób wyjaśnić dlaczego obraz skalowany nie spełnia standardów jakości obrazu FullHD i urządzenie które działa w ten sposób powinno wyraźnie mieć wyszczególnione w swojej specyfikacji, że obraz jest jedynie skalowany a nie jest to natywne FullHD i nie może być jako FullHD przedstawiane. Na tej podstawie mogę otrzymać zwrot, ponieważ opis produktu nie był by zgodny prawdą.
Oczywiście jeśli ja się mylę proszę mnie poprawić, ale jak dla mnie sprawa jest dość jasna, ale trudna do wytłumaczenia sprzedawcy...
Z góry dzięki i pozdrawiam, Zbigniew
Ostatnia edycja: