Obraz skalowany

zibiksior

New member
Witam,

zakupiłem ostatnio TV BOX z Androidem Minix Neo X7. Producent oraz sprzedawca mają napisane w specyfikacji technicznej urządzenia, że urządzenie obsługuje format wyjściowy Full HD. Jak się jednak okazało urządzenie nie ma natywnego wsparcia lecz obraz jest skalowany z 720p do 1080p i jedyne co to ma wspólnego z tym standardem to rozdzielczość sygnału. Oddałem ten sprzęt do reklamacji gdyż sprzedawca w momencie sprzedaży potwierdzał iż urządzenie obsługuje FullHD jednak w mailu z odpowiedzią na reklamację napisał iż obraz to 1080p Overlay co znaczy, że 1080p jest sztucznie nakładane na obraz o niższej jakości. Teraz gdy ubiegam się o zwrot pieniędzy sprzedawca wymaga ode mnie uzasadnienia dlaczego urządzenie, które tylko skaluje obraz do 1080p nie może być nazwane mianem urządzenia Full HD. Jako swoje uzasadnienie podałem fragment artykułu z wikipedi EN:
en.wikipedia.org/wiki/1080p

"Broadcasting standards
Any display device that advertises 1080p typically refers to the ability to accept 1080p signals in native resolution format, which means there are a true 1920 pixels in width and 1080 pixels in height, and the display is not overscanning, underscanning, or reinterpreting the signal to a lower resolution."

Sprzedawca jednak twierdzi iż zdanie to dotyczy jedynie wyświetlaczy i odnosi się do urządzenia sygnałowego. Jak dla mnie zdanie odnosi się do "Bradcasting standards" co znaczy standardy nadawcze i jest jedynie zobrazowane na przykładzie wyświetlacza.

Dlatego proszę jeśli ktoś może w jakiś merytoryczny sposób wyjaśnić dlaczego obraz skalowany nie spełnia standardów jakości obrazu FullHD i urządzenie które działa w ten sposób powinno wyraźnie mieć wyszczególnione w swojej specyfikacji, że obraz jest jedynie skalowany a nie jest to natywne FullHD i nie może być jako FullHD przedstawiane. Na tej podstawie mogę otrzymać zwrot, ponieważ opis produktu nie był by zgodny prawdą.

Oczywiście jeśli ja się mylę proszę mnie poprawić, ale jak dla mnie sprawa jest dość jasna, ale trudna do wytłumaczenia sprzedawcy...

Z góry dzięki i pozdrawiam, Zbigniew
 
Ostatnia edycja:

PeteShadow

New member
Bez reklam
No niestety ale takiego sprzedawcę można jedynie określić mianem idioty. Raz dlatego że zmienia zdanie jak mu pasuje w danej sytuacji przez co zupełnie traci wiarygodność, dwa że ewidentnie nie ma racji bo wiadomo że wszystko co interpolowane z rozdzielczości niższej do wyższej musi jakościowo ustępować rozdzielczości natywnej i trzy że kompletnie nie ma właściwego podejścia do klienta. Sam też sprzedaję i nie wyobrażam sobie takiej postawy z mojej strony w stosunku do klienta w sytuacji gdy ten ma rację. Co więcej, często nie dyskutuję z klientem nawet gdy nie ma racji. Wówczas wyraźnie daję klientowi do zrozumienia że mija się z prawdą, ale zwracam mu kasę bo taka jest moja dobra wola, a chcę żeby klienci wychodzili ze sklepu zadowoleni nie tylko gdy przychodzą coś kupić, ale również gdy przychodzą ze swoimi problemami. Oczywiście każdy przypadek rozważam indywidualnie i wszystko w granicach rozsądku.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Pete, nic dodac, nic ujac. Powtarzam to od lat.
Zenujace jest tez to ze "Zibiksior" traci czas, energie i nerwy, bo sprzedawca "wymaga" uzasadnienia.
To sa wlasnie Polscy "biznesmeni" z koziej d..y. Nie myslą perspektywicznie, zero wyobrazni.
Podaj lepiej nazwe tego filozofa, bedzie wiadomo kogo unikac.
 
Ostatnia edycja:

zibiksior

New member
Sprzedawca sprzętu m7.pl (dawniej dudigo.pl). Zwykły oszust i krętacz. Lepiej zachować te ponad 400zł w kieszeni niż użerać się z takimi ludźmi. Odradzam kupowania tego sprzętu oraz czegokolwiek od tego sprzedawcy!!! pozdrawiam
 
Do góry