O tym, jak PS3 szlag trafił...

Michal1064

New member
Koledzy zapowiada się smutny weekend bez PS3 :( buu

Przyszło dziś pismo wystawione z datą 10.10.08 (wysłane 15.10.08 dziwne że zwlekali tak długo:confused: z wysyłką) konsolę reklamowałem "na ustawę" 08.10.08
MM negatywnie rozpatrzył moja reklamację i oddał konsolę do serwisu :(

Oby się tak skończyło jak w przypadku kolegi dinekes'shade czyli serwis nie naprawił - Saturn dał nową konsolkę w 11 dni
Zobaczymy jak wypada MM w kontekście Saturna :confused:
Wiem że to ta sama spółka, i mam nadzieję że tak samo się zachowają.:roll:
 

dienekes' shade

New member
To nie Saturn wydał mi nową konsolę, a serwis. Mam nadzieję, że szybko dostaniesz swoją (naprawioną albo nową) ps3kę :eek:k:.

Niestety, jak widzimy po naszych perypetiach (min. Kolegi Ogra i moich), nie ma reguły, która droga jest szybsza.

Pozostaje życzyć cierpliwości i jak najszybszego załatwienia Twojej sprawy :)
 

dienekes' shade

New member
Reklamowałem "na ustawę" u sprzedawcy (Saturn) i to sprzedawca oddał konsolę do serwisu, po czym ją z tegoż serwisu odebrał (nową) i był łaskawy mnie o tym poinfomormować.

Mnie ich telefon zaskoczył. Nie spodziewałem się tak szybkiej (mimo wszystko) reakcji.
 

Bambolo82

Banned
Najczęściej się tak kończy, dzięki Bogu... no i rzecz jasna dzięki obowiązującemu w Polsce prawu konsumenckiemu i podatkowemu. Dużym sieciom najłatwiej odesłać konsolę do Sony, a wymianę na nową wrzucić w koszty w podatku dochodowym od osób prawnych i tyle. Trwa to krotko, kosztuje w rzeczywistości księgowe "zero" i pozwala uniknąć narzekania klienta.
 

Michal1064

New member
Wczoraj odebrałem w MM nowy egzemplarz który przyjechał z serwisu Sony w Warszawie.
Wszystko trwało w sumie 13 dni.

Po tej całej sprawie garść refleksji dla osób którą taka sytuacja spotka.

- Jeżeli kupiłeś sprzet w Saturnie lub MM a od momentu zakupu nie mineło 6 mies i możesz to udokumentować (najlepiej paragon) ZAWSZE wybierz reklamacje "na ustawę" i nie daj się omamić że na gwarancję będzie szybciej.

-Jeżeli mineło już 6 mies ale nie więcej niż 12 tak jak w moim przypadku
a) zależy ci na czasie - ja reklamował bym już następnym razem bezpośrednio w serwisie na gwarancję (wymiana zjmie około tyg)
b) zależy ci na otrzymaniu potwierdzenia wydania innego egzemplarza nowego/odnowionego gdyż chcesz w przypadku kolejnej naprawy kożystać z prawa 2-letniej rękojmi - reklamuj "na ustawę" u sprzedawcy - przy czym koniecznie domagaj się potwierdzenia nr seryjnego sprzętu który odbierzesz po załatwieniu reklamacji. Sprzedawca i tak odpowie ci że półroczny okres "domniemania usterki sprzętu w chwili wydania" już upłyną (w liście poleconym) i skieruje sprzęt do lokalnego serwisu sony ci zaś do serwisu centralnego.

Warto wtedy być w kontakcie telefonicznym z tymi serwisami. Zdobyć tam można nr zlecenia i śledzićna bieżąco postęp sprawy.

Byłem naprawdę miło rozczarowany profesjonalnym działaniem i podejściem do klienta w serwisie w Rz i centralnym w W-wie. Udzielili mi wszystkich niezbędnych info i poradzili na co zwrócić uwagę przy odbiorze (szacunek dla tych pań)

Aha i jeszcze jedno w przypadku gry reklamujesz w lokalnym serwisie "na gwarancję" - egzemplarz naprawiony lub nowy- serwis centralny w W-wie może ci wysłać kurierem do domu :) Przecierałem oczy ze zdumienia.

Obyś nie musiał kożystać z moich rad ;)
 
Ostatnia edycja:

supergonzo

New member
Wczoraj padła moja PS3. Nówka 80 GB działała tydzień. Grając w GTA zawiesiła się. Teraz nie działają żadne płyty Blu-Ray, DVD, CD. Poprostu ich nie widzi. Myślałem że czasy PS2 gdzie laser wymieniałem co rok mineły. A tu taka nispodzianka. Wysłałem wniosek reklamacyjny do zadowolenie.pl gdzie kupiłem. Zobaczymy co odpiszą. :(
 

dienekes' shade

New member
Michale, cieszę się, że udało się pomyślne i szybko przywrócić Twoją czarnulkę do życia (reinkarnacja :D).

@supergonzo: Przykro mi to słyszeć :( Zaczynamy niebezpiecznie zbliżać się do RROD. Pewnie przesadzam o jakieś kilkadziesiąt % awaryjności :mrgreen:, ale produktów SONY już pewny nigdy nie będę...

GTA znane było z mordowania peestrójek, ale ponoć dotyczyło to głównie 60tek. Prawdopodobnie przytrafiło Ci się to, co mi :( Najważniejsze, że nie upłynęło pół roku od daty zakupu :eek:k:

Pozdrawiam i życzę jak najszybszego odzyskania konsoli :)
 

ps_user

New member
Bez reklam
Wszystkim forumowiczom tego wątku - Wielkie dzięki. Właśnie napisałem stosowny protokół reklamacyjny i w środę uderzam do MM reklamować ;)
Dam znać jak sprawa będzie załatwiona.
 

Ogr

New member
Bez reklam
Witam !
Wróciłem z dalekiej wyprawy do serwisu w Bielsko Biała ,gdzie chciałem oddac trzecią wadliwą konsolę po odnowie
:roll: .
Miła pani która wczesniej z przyjemnością odbierała moje wadliwe sztuki tym razem odmówiła przyjecia :confused:
Zostałem poinformowany o zmianie zasad serwisowania ,wprowadzonej przez SONY .
Czyli ,jezeli konsola jest jeszcze na gwarancji to oddajemy do sklepu ,serwis przyjmuje tylko pogwarancyjne ps3!!!
Wiec udałem się do sklepu gdzie bez problemowo przyjęli bublowatą ps3 ,zaznaczając ze chce zwrotu kasy lub całkiem nową konsolę z nową gwarancją:twisted:
Sklep ma mnie poinformowac czy w takiej sytuacji musze dodać pada i kable do wysyłki .Czekam na telefon.
Gwarancja kończy się drugiego lutego :???:
Pozdro
 
Ostatnia edycja:

Ogr

New member
Bez reklam
Masta_J napisał:
Jakiś kit z tymi zmianami.
Ciebie obowiązują zasady takie jakie były w momencie Twojego zakupu.

Pozdrawiam,
Czyli wszystko gra ;) jedna z zasad pozostała czyli oddanie do sklepu co mi bardziej odpowiada :eek:k:Tym bardziej ze sklep problemu nie robił i jest pod nosem !!!

Dzwonili ze sklepu muszę dołaczyć pada i kable!
 
Ostatnia edycja:

_cichy_

New member
Witam,
Moja 80-tka rowniez padla :(... Niestety nie sledzilem tego watku wczesniej i oddalem konsole do serwisu (firma PRAM z Wawy - przesylka kurierska na ich koszt). Wczoraj minelo dwa tygodnie - kontakt mailowy bardzo lakoniczny (ostatnio otrzymana odpowiedz 'Przykro mi, ale na ta chwile nie dysponuje informacja z serwisu centralnego kiedy Pana konsola zostanie naprawiona.') Zadzwonilem wiec do infolinii Sony gdzie dowiedzialem sie ze serwis 'stara sie nie przekraczac miesiaca jesli chodzi o naprawe gwarancyjna'. Dodatkowo Pan poinformowal mnie ze nie ma w ustawie okreslonego czasu naprawy gwarancyjnej (i sledzac ten watek sadze ze mial racje).

Takze w moim przypadku wysylka do serwisu sie nie oplacila. Zaluje teraz ze nie zrobilem sobie 200 km wycieczki i nie oddalem PS3 bezposrednio do Saturna...
 

_cichy_

New member
Witam ponownie,
Mala aktualizacja - dzisiaj przyszla odpowiedz z PRAM'a: "Konsola została przesłana do serwisu centralnego na Słowacji, zgodnie z procedurą naprawczą. Niestety jak do tej pory sprzęt nie powrócił do nas. Jeśli naprawa miałaby się przedłużyć powyżej miesiąca, występujemy wtedy do SCEE z prośbą o zgodę na wystawienie oświadczenia o wymianie produktu."

Podkusilo mnie z tym serwisem, oj podkusilo... :(
 

_cichy_

New member
PS3 is back!!

Stalo sie :D ! Konsola z serwisu PRAM wrocila w czwartek 5 lutego - rowno miesiac po wyslaniu. Co prawda bylaby juz po trzech - ale wrocila z powrotem poniewaz bylem na urlopie a PRAMowcy nie pomysleli aby podac moj numer kontaktowy na liscie przewozowym. Pudelko stare ale konsola nowa (lub zregenerowana).
Podsumowujac - przygoda z PRAMem trwalaby 3 tygodnie, z ich winy trwala cztery. Nastepnym razem (odpukac) sprobuje oddac bezposrednio do Saturna - moze bedzie szybciej.

P.S. Tworze nowe posty poniewaz nie mam opcji 'Edytuj' - po ilu napisanych postach sie ona pojawia?
 

Ogr

New member
Bez reklam
Koszmar powrócił

Sony odrzuciło mój wniosek o zwrot kasy czy tez nowy sprzęt !!!
Mało tego nie doszukali się usterki (konsola resetuje się do ustawień początkowych przynajmniej raz w tygodniu czasem wiecej ) zeby było smiesznie przetrzymali konsolę tyle czasu ze zakończyła okres gwarancji
Kur .... jeba....i oszusci !!!
Chcą 800zł za naprawę !!!
Koles ze sklepu mówił ze starają się wraz z serwisem z polski o bezpłatną naprawe bo sony zrobiło nieuczciwy myk w sumie to juz trzecia padlina .Wysłali stosowne pismo i do piatku maja dac znać.
Jestem wstanie kupić nową a miedzy czasie zaprzyjaznic sie z rzecznikiem praw konsumenta.
I nie ma mowy o przedłuzeniu gwary o okres serwisowania czy tez darmowa naprawa przez jakiś okres po utracie gwarancji ,ktos na forum podał takie info niestety to plota:twisted:
 

dienekes' shade

New member
Aha, termin gwarancji przedłużany jest o tyle dni, ile konsolę przetrzymywali w ramach rozpatrywania usterki - od dnia złożenia, do dnia odbioru, art. 581 kodeksu cywilnego.
 
Do góry