O tym, jak PS3 szlag trafił...

pawelira

New member
pojawił sie update na ps3 więc wgrałem ( konsola kupiona grudzień 2007)
gram sobie a tu zawiecha - no to restart i niespodzianka nie widzi płyt
poszperałem po forach i co się okazuje, napędy padają jak muchy czasami same z siebie a czasem po wgraniu nowego update
podobno 60G sprawiają najmniej problemów, nowa 80G też dziadostwo
natomiast amerykańska wersja 80G jest inna i lepsza
moją oddałem do serwisu w krakowie powiedzieli żeby czekac 2-3 tyg.
czekałem 3tyg. i jeden dzień, dzwonią że do odebrania, odbiorę w srode
nie wiem czy nowa czy naprawiona
ps2-ponad 5 lat katowania (przerobiony) - nawet nie jęknął
psp - mam krótko na razie jest ok
miałem xbox ale sprzedałem bo się bałem o rod-y

z tego co wiem to główny serwis jest w czechach, miasto Trnawa czy jakos tak więc większosc sprzętu jest tam wysyłana
 
Ostatnia edycja:

Michal1064

New member
Koledzy wczoraj zawiozłem konsolę do MM w Rzeszowie. Reklamuję "na ustawę". Zobaczymy jak się sprawy potoczą... i jak się ludzie w MM zachowają... Ale cierpię niemiłosiernie :( tą rozłakę z PS3 a jestem już dużym facetem ;)
 

Ps3user

New member
A tak na marginesie...jak się resetuję PS3...czy jakoś tak jak w PS2 czy inaczej ? Raz mi się zdarzyło, że moja 60GB się zacięła na dobre...nie dawało nic wyłączenie z guzika dotykowego...musiałem się pokusić o przycisk za konsolką...czy jest jakiś inny sposób resetowania konsoli ?
 

k0val

New member
80 gb jest teoretycznie mniej awaryjna od 40-tki którą zastąpiła no i w praktyce chyba też...

za 21 dni wchodzi nowa wersja ps3 160 gb! ;d czekam z niecierpliwością co nowego wniesie oprócz dysku

Nie cytujemy poprzednika!
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

k0val

New member
nie wiadomo... przecież logiczne że sony nic nie powie bo sprzedasz 80gb by spadła jeśli by to coś ciekawszego było.Nadziei sobie nie robię ale może coś będzie...wszystko możliwe pozostaje tylko czekać.Wydaje mi się że to może być jakiś hak na xboxa :D bo sony zapowiadało odbicie się od dna w statystykach sprzedaży a xbox z tego co czytałem ostro pnie się w góre
 

Sammy

New member
pawelira napisał:
pojawił sie update na ps3 więc wgrałem ( konsola kupiona grudzień 2007)
gram sobie a tu zawiecha - no to restart i niespodzianka nie widzi płyt
poszperałem po forach i co się okazuje, napędy padają jak muchy czasami same z siebie a czasem po wgraniu nowego update
podobno 60G sprawiają najmniej problemów, nowa 80G też dziadostwo
natomiast amerykańska wersja 80G jest inna i lepsza
moją oddałem do serwisu w krakowie powiedzieli żeby czekac 2-3 tyg.
czekałem 3tyg. i jeden dzień, dzwonią że do odebrania, odbiorę w srode
nie wiem czy nowa czy naprawiona
ps2-ponad 5 lat katowania (przerobiony) - nawet nie jęknął
psp - mam krótko na razie jest ok
miałem xbox ale sprzedałem bo się bałem o rod-y

z tego co wiem to główny serwis jest w czechach, miasto Trnawa czy jakos tak więc większosc sprzętu jest tam wysyłana
witam wczoraj mi sie zrobilo dokladnie to samo...zawiecha w trakcie gry i potem juz nie widzi zadnej plyty ani br/ani dvd ani cd...wogole nie pracuje jak wrzucam plytke...poszla na gwarancje do mm a tam pani najpierw nie chciala mi przyjac bez karty gwarancyjnej to sie wyklocilem skoro mialem fakture ale niby im serwis nie przyjmie bez gwarancji...znalezli jakas i mi podbili i 3 TYG czekania...masakra jakas...licze na szybszy obrot spraw i ewentualnie nowy sprzet...aha i czy to wina firmware'u?
 

Michal1064

New member
Koledzy coś z tym firmwar'em jest nie tak (konkretnie z 2,43) Ja co prawda miałem problemy z fifą 09 przed wgraniem w/w ale już po zainstalowaniu 2,43 nastąpiła zwiecha pozostałych gier. Daleki jestem od stwierdzeia że to wyłącznie wina firmware'a ale zobaczcie jak szybko jest nowy 2,50 :roll:

Kolego Sammy rozumiem że reklamujesz "na gwarancje" ?
 

Sammy

New member
no na to wyglada...po prostu powiedziałem paniom w mm jak zapytala o karte gwarancyjna, ze nie mam a ona ze musza miec bo inaczej nie wysla do serwisu, wiec ja na to, ze mnie nie interesuje co oni z tym zrobia ja oczekuje sprawnej konsoli, i co by bylo jakbym nie mial karty gwarancyjnej? ona, ze musze miec bo takie sa warunki gwarancji i poleciala do informacji, gdzi wpisala mi k gwarancyjna sony i dolaczyla do reklamacji...troche to dziwne, ze sam paragon/fv nie wystarcza na reklamacje...nie wiem jak to teraz bedzie wygladalo, maja sie ustosunkowac w przeciagu 3 tyg ... mam nadzieje, ze nie bedzie to, az tyle trwalo...a tak a propos co jest z tymi konsolami, ze ten czytnik sie tak pier...?pozdr
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
Ludzie czy Wy czytacie co w tym wątku inni piszą?!

Trzeba było oddać na zasadzie niezgodności towaru z umową i na odpowiedź mieliby 2 tygodnie... bez karty gwarancyjnej...

Pozdrawiam,
 

pawelira

New member
karta gwarancyjna ????? co za głupoty
po co komu karta
ja nie miałem żadnej karty a na dotatek konsola zakupiona zagranicą
jesli kupiłes sprzęt w europie, gwarancja obejmuje europe i wystarczy tylko dowód zakupu ( paragon )
zresztą dzwoniłem wczesnie do sony poland
nie oddajcie konsol do sklepu bo to trwa dodatkowo pare dni lepiej bezposrednio do serwisu a najlepiej jak ktos mieszka blisko słowacji to do jakiegos serwisu tam to będzie najszybciej bo te konsole i tak tam wysyłają
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
pawelira napisał:
(...)
nie oddajcie konsol do sklepu bo to trwa dodatkowo pare dni (...)

Ty też nie czytałeś ustawy i wcześniejszych postów? Na ten temat już też pisaliśmy i kiepsko się czyta podobne bzdury jak te Twoje.

Pozdrawiam,
 

pawelira

New member
Masta_J napisał:
Ty też nie czytałeś ustawy i wcześniejszych postów? Na ten temat już też pisaliśmy i kiepsko się czyta podobne bzdury jak te Twoje.

Pozdrawiam,


według mnie jesli oddajesz konsole na "gwarancje" lepiej wybrac serwis jest szybciej i nie musisz wykłucac sie ze sprzedawcami
nie wiem co w tym głupiego
 

dienekes' shade

New member
Nie wiesz? To ja Ci powiem - to, że gdybyś przeczytał poprzednie posty, wiedziałbyś, że:

a) ze sprzedawcą wcale nie trzeba się wykłócać (ortografia, Kolego), bo jego psim obowiązkiem jest przyjąć towar niezgodny z umową, co więcej, sam sprzedawca w pierwszej kolejności będzie chciał oddać konsolę do serwisu, więc o kłótni nie może być mowy;

b) oddanie konsoli bezpośrednio do serwisu wcale nie gwarantuje szybszego załatwienia sprawy.

Zanim zaczniesz mnożyć nic niewnoszące posty (w tym temacie i innych), skorzystaj z dorobku i doświadczenia użytkowników, którzy mają w tym przedmiocie konkretne rozeznanie. Hipotezy i teorie zostaw dla siebie. Tu piszmy o praktyce.
 
Ostatnia edycja:

Michal1064

New member
No właśnie ja po konsultacjach z kolegą dinekes' shade postanowiłem reklamować "na ustawę" w MM. Jutro minie tydzień i się tam wybieram bo na razie cisza :( a cierpie niemiłosiernie...
 

Bambolo82

Banned
Dajcie mi się wypowiedzieć jako prawnikowi.

Przede wszystkim korzystajcie z ustawy konsumenckiej i tzw. odpowiedzialności sprzedawcy za zgodność towaru z umową.

Włosy dęba stają, jak mało konsumentów Polsce zna swoje prawa, pomimo że kapitalizm w Polsce trwa już prawie 20 lat. W Polsce 95% konsumentów myli udzielana gwarancje z ustawowa odpowiedzialnością sprzedawcy za zgodność towaru z umowa.

Warto przeczytać choć raz tą ustawę, albo słuchajcie się Dieneke'sShade, bo Kolega przebrnął przez to w praktyce. Dużo bardziej komfortowo chodzi się wtedy na zakupy i nie wypisuje się bredni (o jakiś kartach gwarancyjnych, wykłócaniu się albo jeżdżeniu z konsolą 100 km prosto do serwisu) na tym forum.

Wystarczy zachować paragon z kasy fiskalnej lub nawet wydruk z wyciągu, jeżeli płacono kartą. W okresie 2 lat od dnia zakupu, sprzedawca MUSI przyjąć towar i w 2 tygodnie ustosunkować się do roszczeń. Jakich? Sami sobie przeczytajcie, bo na tym forum 999 razy o tym pisano.

W dużych sieciach RTV, najczęściej kończy się to błyskawiczną wymianą na nową konsolę. Odstąpić od umowy (zwrot kasy) już raczej trudniej, ale ustawa konsumencka przewiduje i takie rozwiązanie na wypadek 1 nieudanej naprawy istotnej wady lub zwlekania z odzewem przez sprzedawcę.

Czego was w szkołach uczą? Powinno być więcej lekcji nt. jak sobie radzić z prostymi sprawami codziennymi m. in. zakupami (Wiedza o społeczeństwie tzw. "WOS", "godziny wychowawcze" etc.).

Ustawa do przeczytania:
1) ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 r. Nr 141 poz. 1176 ze zm.)

Link do tekstu tej ustawy: https://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/...zegol_warunkach_sprzed_konsumenc_tekst_je.pdf
 
Ostatnia edycja:
Do góry