Witam.
Przykro mi to słyszeć. Coraz więcej takich przypadków... WTF? SONY
W zasadzie, czego dowiesz się czytając stosowne wątki na tym forum, po upływie 6ciu miesięcy od daty zakupu, "lepiej" zwrócić się bezpośrednio do serwisu. Skąd ten cudzysłów? Ano stąd, że w przypadku SONY i jego polskich serwisów, sprawy mogą przybrać przebrzydły obrót (polecam lekturę przerażających kazusów kilku uczestników na pewnym polskim forum). Teoretycznie, kierując się prosto do serwisu, załatwisz sprawę szybciej. Teoretycznie.
Właścicielem MM i Saturna jest ta sama spółka, więc śmiało można przyjąć, że obie sieci mają identyczne procedury
*. Ja, jak wiesz, reklamowałem konsolę w Saturnie i w sumie, moja sprawa została załatwiona całkiem szybko - oddałem sprzęt 14 września, odpowiedź została nadana listem na poczcie 16ego, a 22 serwis załatwił sprawę definitywnie. Jeśli dodać do tego opóźnienie wynikające z transportu itp, plejki nie miałem przez 2 tygodnie. Jeden z naszych Kolegów czekał tyle samo, a reklamował bezpośrednio w serwisie
Jeśli znasz dobry serwis SONY, oddaj konsolę bezpośrednio. W przeciwnym razie, przemyśl załatwienie sprawy przez sklep. Serwis nie będzie robił cyrków MM, z osobą fizyczną, może być gorzej.
Jeśli oddasz konsolę do MM, powinieneś zaznaczyć, z tytułu jakich uprawnień chcesz skorzystać. Pewnie przemiły pracownik BOK będzie chciał od razu naprowadzić Cię na gwarancję. To, czy się na to zgodzisz, zależy od Ciebie. Jeśli chcesz naprawy w ramach gwarancji, kieruj się od razu do serwisu, zyskasz na czasie (w teorii).
Decyzja jest trudna. Przyznam, że mimo iż pierwotnie optowałem za reklamacją "na ustawę", pewnie teraz skierowałbym się do autoryzowanego serwisu, który wymienił mi konsolę.
Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do Twojego żądania. Termin na faktyczne załatwienie sprawy niestety nie jest sprecyzowany przez ustawodawcę.
Uprawnienia wynikają wprost z ustawy: wymiana sprzętu na nowy lub naprawa, a jeśli powyższe, w uproszczeniu, nie jest możliwe, sprzedawca musi zwrócić sos.
W MM powinni mieć gotowe pismo, które dają do wypełnienia. W Saturnie je mają
*
Zadzwoń do MM i spytaj, co jest potrzebne reklamacji - w Saturnie chcieli wszystkiego, i taki pakunek im zawiozłem (nie wiem, w jakim celu, bo dostałem nową konsolę, ale reszta gratów była moja
)
*.
Psim obowiązkiem sprzedawcy jest znajomość tych przepisów. Poza tym - patrz:
*
Przeczytaj dokładnie ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i warunki gwarancyjne SONY (wrzucałem gdzieś na forum link, względnie: google), porównaj je i podejmij decyzję. Wybadaj opinie o serwisach, do których rozważasz oddanie wadliwej konsoli. To bardzo ważne.
Życzę pomyślnego załatwienia sprawy k:
Ps. Twoja usterka jest inna niż moja. Ja miałem kod 8001050F.
Zanim zaczniesz procedurę reklamacyjną, zadzwoń na infolinię SCEP! Podaj im kody błędu, może okazać się, że wystarczy format dysku.