Nurtujące mnie pytania dotyczące Onkyo TX-SR506 i FullHD, dzwięku HD i PS3

yasiekt

New member
Witam wszystkich,
po zakupie TV (Sharp 37Xl8e) i PS3, w którym pomogło mi kilka życzliwych osób na tym forum przymierzam się do zakupu czegoś grającego. Jeżeli chodzi o sprzęt dźwiękowy jestem totalnym laikiem i te wszystkie ampery, watty, ohmy mnie trochę przerastają a chciałbym mieć dźwięk przestrzenny i sprzęt "perspektywiczny" na jakieś 5 lat. Słuch mam normalny a z audiofilstwem nie mam nic wspólnego, dotychczas grałem na słuchawkach ale trochę te które mam dosyć mocno uciskają mnie w głowę, są stosunkowo ciężkie i po dłuższym posiedzeniu boli mnie głowa. Wpadłem więc na pomysł aby zakupić jakiś sprzęt grający. Tak jak pisałem jestem totalnym leszczem w tym temacie i proszę o fachową pomoc i odpowiedzi językiem dla mnie zrozumiałym :)
Lećmy od początku, pomieszczenie ma wymiary 3,7 x 5,3, telewizor na "długiej" ścianie umieszczony centralnie, chciałbym na początek kupić ampli i zestaw głośników 5.0 (sub wydaje mi się zbędny w na tak małej przestrzeni).
Planuję podłączyć
PS3 do ampli via HDMI i to puścić z ampli do TV via HDMI. Przeglądałem trochę fora i tak na start zdecydowałem się rozważyć zakup ONKYO TX-SR506, wybór padł ze wzgledu na w miarę dobre oceny, możliwość w dalszej perspektywie podłączenia głośników w układzie 7.1 i oczywiście niską cenę, nie chciałbym wydawać na ampli więcej niż 1,2k -1,3k zł . Będę grał na PS3 (80 %) oglądał DVD i BD(10%) i słuchał muzyki (10 % słucham death metalu i grindu także nie są to arcydzieła realizacyjne :D ) Moje pytania dotyczą paru spraw :
1) czy gdy połączę trzy urządzenia tak jak pisałem po HDMI (PS3->ampli->TV) uzyskam na TV rozdzielczość 1080p? A może Ampli zrobi downscale do 1080i czy 720p? jeżeli tak jest to cop kupić aby było 1080p??