Nowe obiektywy Sony z mocowaniem E - jeszcze większe możliwości wyboru.

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Nowe obiektywy Sony z mocowaniem E - jeszcze większe możliwości wyboru.
wnufa6acgavuotohvpgo.jpg

Cztery nowe obiektywy i dwa konwertery w ofercie produktów Sony α z mocowaniem typu E przeznaczonych do użytku na korpusach z pełnoklatkowymi matrycami obrazu

  • Zeiss Distagon T* FE 35 mm F1,4 ZA (SEL35F14Z): szerokokątny obiektyw do korpusów z matrycą pełnoklatkową
  • FE 90 mm F2,8 Macro G OSS (SEL90M28G): średni teleobiektyw makro typu G do korpusów z matrycą pełnoklatkową
  • FE 24–240 mm F3,5–6,3 OSS (SEL24240): obiektyw z 10-krotnym zoomem do korpusów z matrycą pełnoklatkową
  • FE 28 mm F2 (SEL28F20): stałoogniskowy obiektyw szerokokątny do korpusów z matrycą pełnoklatkową
  • SEL057FEC/SEL075UWC: dedykowane konwertery „rybie oko” / ultraszerokokątny do obiektywu SEL28F20 współpracującego z pełnoklatkowymi korpusami
  • VCL-ECU2/VCL-ECF2: konwertery ultraszerokokątny / „rybie oko” (APS-C)

ggr5kdwydzjkpforlb3o.jpg

Firma Sony wprowadza na rynek cztery nowe obiektywy α z mocowaniem typu E przeznaczone do użytku na cenionych korpusach bezlusterkowych z pełnoklatkowymi matrycami obrazu. Dzięki nim doświadczeni fotografowie zyskają jeszcze większe możliwości twórcze.
Powiększona rodzina produktów z mocowaniem typu E zawiera obiektywy na każdą sytuację: od nastrojowych portretów przez spektakularne krajobrazy i finezyjne makrofotografie po szybkie akcje, podróże — i szarą codzienność. Poza czterema obiektywami w ofercie pojawią się również cztery konwertery, w tym dwa do obiektywu przeznaczonego do matryc pełnoklatkowych. Ułatwiają one uzyskanie na zdjęciach perspektywy obiektywu superszerokokątnego lub „rybiego oka”.

SEL35F14Z - przykładowe zdjęcie



keetlpwvdsmizg4wiokb.jpg


Distagon T* FE 35 mm F1,4 ZA (SEL35F14Z): szerokokątny obiektyw do korpusów z matrycą pełnoklatkową
Ten stałoogniskowy obiektyw szerokokątny do korpusów z matrycą pełnoklatkową jest modelowym przykładem słynnej jakości optycznej, jaką odznaczają się produkty marki ZEISS. Bardzo dobrze nadaje się dla wymagającego profesjonalisty i pasjonata, który chce wykonywać portrety oraz fotografować codzienność i sceny nocne.
Model SEL35F14Z umożliwia nastawianie ostrości z odległości zaledwie 0,3 m. Jest pierwszym obiektywem z mocowaniem typu E, który odznacza się tak dużą jasnością: F1,4. Duży otwór 9-listkowej przysłony kołowej pozwala ponadto na uzyskanie bardzo miękkiego rozmycia tła.
Obiektyw zapewnia również nieprzeciętną ostrość całego kadru, nawet przy maksymalnym otwarciu przysłony. To zasługa zaawansowanej konstrukcji optycznej z soczewkami asferycznymi (w tym jedną dużą AA — zaawansowaną asferyczną). Doskonałe właściwości optyczne to także efekt zastosowania powłoki ZEISS T*, która tłumi refleksy i tzw. duszki, a w rezultacie zapewnia naturalną reprodukcję koloru i znakomity kontrast.
Zastosowany w obiektywie napęd DDSSM (Direct Drive SSM) gwarantuje bardzo ciche i dokładne nastawianie ostrości — nawet przy minimalnej głębi ostrości. Umieszczony na tubusie pierścień przysłony może pracować w dwóch trybach: podczas nagrywania filmów zaletą będzie bezgłośne, bezstopniowe działanie, natomiast przy fotografowaniu wygodniej jest włączyć charakterystyczny „klik”. Odporna na kurz i wilgoć konstrukcja zapewnia niezawodność podczas zdjęć w plenerze.

SEL90M28G - przykładowe zdjęcie
q2qehdkm6phdtv2w6ttl.jpg


FE 90 mm F2,8 Macro G OSS (SEL90M28G): średni teleobiektyw do makrofotografii
Model SEL90M28G zapewnia silną wymowę wykonywanym portretom i zdjęciom z małej odległości. Dzięki starannie skompensowanej aberracji sferycznej pozwala wyraźnie przedstawić główny motyw i uzyskać wyjątkowo miękkie rozmycie tła — charakterystyczne dla każdego obiektywu typu G. Pierwszy średni teleobiektyw makro z mocowaniem typu E jest również wyposażony w stabilizator Optical SteadyShot (OSS), który ułatwia ostre odwzorowanie obrazu w skali 1:1 nawet przy zdjęciach z ręki.
Wyjątkowo dokładne nastawianie ostrości — tak istotne przy makrofotografii — to zasługa cichego mechanizmu DDSSM (Direct Drive SSM), który napędza dwie niezależne grupy „szybujących” soczewek.

SEL24240 - przykładowe zdjęcie
asdygnafsx6iiffqpt0y.jpg

System wewnętrznego ogniskowania gwarantuje stałą długość obiektywu — to ważna zaleta w przypadku makrofotografii, gdy przód obiektywu znajduje się w odległości zaledwie kilku centymetrów od obiektu. Użytkownik może również korzystać z przycisku blokady ostrości oraz z przesuwnego pierścienia nastawiania ostrości, pozwalającego szybko przełączać tryby automatycznej i ręcznej regulacji ostrości. Odporna na pył i wilgoć konstrukcja gwarantuje niezawodne działanie podczas fotografowania owadów lub dzikiej przyrody w padającym deszczu.

SEL24240 - przykładowe zdjęcie
ypgbietvmb7g8qvgf4ge.jpg

FE 24–240 mm F3,5–6,3 OSS (SEL24240): zmiennoogniskowy obiektyw do korpusów z matrycą pełnoklatkową
Jeden obiektyw i niemal nieograniczone możliwości: model SEL24240 pozwala uchwycić każdą scenerię, od krajobrazu przez proste portrety aż po sport i szybkie akcje. Ze względu na 10-krotny zoom — od 24 do 240 mm — i możliwość użycia na pełnoklatkowych korpusach model ten idealnie nadaje się do zabrania w podróż. Pokrywa zakres ogniskowych od szerokiego kąta do teleobiektywu.
Małe wymiary i wygoda użyciu obiektywu idą w parze z doskonałymi parametrami optycznymi. Uzyskano je dzięki zastosowaniu pięciu soczewek asferycznych i jednej ze szkła ED. Mechanizm nastawiania ostrości jest napędzany zaawansowanym silnikiem liniowym, który gwarantuje szybkość działania niezależnie od nastawionej ogniskowej.
Przy fotografowaniu z ręki bardzo przydaje się wbudowany stabilizator obrazu Optical SteadyShot (OSS). Jego działanie jest zauważalne zwłaszcza przy większych ogniskowych oraz przy słabszym oświetleniu, w którym konieczne jest wydłużenie czasu migawki. Tak jak wszystkie nowe modele FE (do matryc pełnoklatkowych) obiektyw SEL24240 jest chroniony przed pyłem i wilgocią.

SEL28F20 - przykładowe zdjęcie
mvbdntv6gr4ifupzewmm.jpg

FE 28 mm F2 (SEL28F20): stałoogniskowy obiektyw szerokokątny do korpusów z matrycą pełnoklatkową
Ten stałoogniskowy obiektyw szerokokątny 28 mm jest pomyślany jako uzupełnienie prostego obiektywu dostarczonego w zestawie z aparatem. Można go używać na korpusach z pełnoklatkową matrycą obrazu. Robienie zdjęć w słabym oświetleniu ułatwia duży maksymalny otwór przysłony: F2,0.
Dzięki dużej jasności, małym wymiarom oraz odporności na pył i wilgoć obiektyw sprawdzi się we współpracy z cenionymi korpusami pełnoklatkowymi Sony z serii α7. Atrakcyjny wygląd zapewniają mu aluminiowe elementy wykańczające. Na uwagę zasługuje również konstrukcja optyczna. Oprócz 9-listkowej przysłony kołowej zastosowano w niej trzy soczewki asferyczne — w tym jedną AA (zaawansowaną asferyczną) — oraz dwa elementy ze szkła ED. Ich połączenie przekłada się na znakomitą ostrość całego obrazu, a w razie potrzeby pozwala uzyskać atrakcyjny, miękki wygląd nieostrych fragmentów. Powierzchnie wszystkich soczewek pokryte są powłokami optycznymi, które tłumią refleksy i „duszki” przy zdjęciach pod światło.

Mechanizm automatyki ostrości jest napędzany bardzo cichym silnikiem liniowym. W obiektywie wykorzystano system wewnętrznego ogniskowania, dzięki któremu regulacja ostrości nie powoduje zmiany długości tubusu.
Do rozszerzenia kąta widzenia można użyć dwóch oferowanych oddzielnie konwerterów: ultraszerokokątnego SEL075UWC i „rybiego oka” SEL057FEC. Po ich zainstalowaniu ogniskowa zmienia się odpowiednio na 21 i 16 milimetrów, a maksymalna przysłona na F2,8/F3,5. Kąt widzenia obiektywu z założonym konwerterem „rybie oko” wynosi pełnych 180°[ii]. Po raz pierwszy w rodzinie obiektywów α nowe konwertery są rozpoznawane przez aparat, co pozwala na wygenerowanie prawidłowych danych EXIF.
Modele SEL28F20, SEL075UWC i SEL057FEC można nabywać niezależnie. W ofercie są ponadto zestawy zawierające obiektyw SEL28F20 z konwerterem SEL075UWC lub SEL057FEC.

SEL35F14Z - przykładowe zdjęcie
wecp0tc5y1ulg6uhsyqx.jpg

VCL-ECU2 i VCL-ECF2: konwerter ultraszerokokątny i konwerter „rybie oko” do matryc formatu APS-C
Rozszerzenie kąta widzenia i uzyskanie perspektywy „rybiego oka” nie musi odbywać się kosztem jakości obrazu.
Konwerter VCL-ECU2 jest przeznaczony do współpracy z szerokokątnymi obiektywami do matryc APS-C: 16 mm F2,8 SEL16F28 i 20 mm F2,8 SEL20F28. Jego użycie zmniejsza ogniskową do 12 mm (z SEL16F28) lub 16 mm (SEL20F28). Konwerter „rybie oko” VCL-ECF2 umożliwia uzyskanie charakterystycznej, przerysowanej perspektywy i zwiększenie kąta widzenia do pełnych 180° (dla obiektywu SEL16F28; kąt widzenia na obiektywie SEL20F28 wynosi 133°). Oba modele mają nowe, czarne wykończenie.

Aktualizacje oprogramowania obiektywów z mocowaniem typu E
Firma Sony wydała również aktualizacje wewnętrznego oprogramowania, które zwiększają funkcjonalność wybranych obiektywów z mocowaniem typu E. Wydanie aktualizacji dla nowo wprowadzanych modeli FE jest zaplanowane na koniec marca. Szczegółowe informacje będą podane na stronach pomocy technicznej Sony.


[youtube]6IkctUbP7gY[/youtube]
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Obiektywy generalnie jest to drogi gadżet - bez względu czy to będą od Sonego czy od innej firmy. A Sony ma niezłe obiektywy..
 

vvv

Well-known member
Bez reklam
Najciekawszy wydaje się 35 mm F1.4
Co do ceny to te szkiełka raczej nie wyglądają mi na Kity i musza
Być niestety drogie !!!
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Fotografia to drogie "hobby" a szczególnie jeśli mówimy o lustrzankach i obiektywach... dobry obiektyw kosztuje więcej od samego korpusu aparatu ... taki klimat :)
 

brodacz

Active member
Bez reklam
Kłopot w tym, że na sprzęcie foto znam się dość dobrze i nie trzeba mi tego tłumaczyć. Problemem jest porównanie cen tych słoików z wyrobami konkurencji. Jako system wchodzący na rynek powinien zachęcać także cenami a nie okopane pozycje C i N pozostawiać nienaruszalnymi. Tak wiem, to nie lustro i ma swoje zalety ale jako system bardziej poręczny w produkcji jest także tańszy.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Kwestia gustu, a to że trochę się znasz na foto jak to napisałeś to nie kłopot :) wiesz jeden kupi drugi stwierdzi że za drogo... generalnie uważam że sprzęt foto od Sony wart jest grzechu...
 

vvv

Well-known member
Bez reklam
Kłopot w tym, że na sprzęcie foto znam się dość dobrze i nie trzeba mi tego tłumaczyć. Problemem jest porównanie cen tych słoików z wyrobami konkurencji. Jako system wchodzący na rynek powinien zachęcać także cenami a nie okopane pozycje C i N pozostawiać nienaruszalnymi. Tak wiem, to nie lustro i ma swoje zalety ale jako system bardziej poręczny w produkcji jest także tańszy.
Brodacz :)
Miałbym taką mała prośbę :
Jak znasz się na Foto to proszę daj Linka do Swojej Galerii
Na PM będzie OK ;)
Pozdrawiam :):):)
 

Made_Guy

New member
Ale Brodacz napisał, że zna się na sprzęcie foto, a nie na fotografii ;)

A to zasadnicza różnica potrafi być. Wiele osób ma dobre = drogie lustrzanki, wymienne obiektywy, coś tam się orientują w technikaliach ale na tym ich znajomość i umiejętność "fotografii" się kończy :D
 

vvv

Well-known member
Bez reklam
OK :)
Miałem nadzieję że kupujemy drogie <Bajery> aby robić lepsze Fotki no ale pewnie się nie znam :(
 

brodacz

Active member
Bez reklam
Ale Brodacz napisał, że zna się na sprzęcie foto, a nie na fotografii ;)

Dokładnie tak. Pomimo, że korzystam z fajnego sprzętu (2 lustrzanki APS-C i spora szklarnia + porządny kompakt) a tajniki fotografii zgłębiałem na "ponadśredniej" uczelni to jestem pozbawiony zmysłu artyzmu i moje foty tylko z rzadka trafiają na pierwsze strony onetu. I to raczej nie dlatego, że są ładne, lecz przedstawiają ciekawe miejsca. Dla ciekawskich Pałac w HDR - National Geographic zrobione kompaktem i http://www.national-geographic.pl/foto/fotografia/plaza-w-pseudo-hdr-987683 wykonane lustrzanką. Oczywiście też podkręcone sztucznym HDR.
 
Ostatnia edycja:

vvv

Well-known member
Bez reklam
Na Prawdę piękny HDR !!!
Czy masz coś nowszego bo jestem Pod wrażeniem Super Praca
Gratki ale pewnie to dla Ciebie dzien powszedni :)
Jestem naturszczykiem i nie robię takiej Fotografi i pewnie dla tego
Doceniam ten Rodzaj Fotografi !
Pozdrawiam :)
 
Do góry