Nowe kamery od Sony !!!

viValdi

New member
Bez reklam
spróbuj Logitech PRO 9000 - mam i bardzo ładnie zbiera. Używam do skype'a. Niestety w najwyższej rozdzielczosci daje tylko 15fps. Może w twoim zastosowaniu wystarczy. Próbowałem streamować z tego webcam'a i udaje się - za pomocą VLC.

Jako ciekawostka, na lotnisku w Detroit wszystkie stanowiska immigration są wyposażone w tę kamerkę - znaczy dobra nawet dla "aparatu ucisku".
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
takie bajery robi sie przez port FW innej metody nie znam,
nastepna rzecz ta kamera przy ciaglej pracy bedzie bardzo goraca, ona nie jest do tego.
Polecam kupic za pare stowek kamerke Internetowa

kablem hdmi mozna wypuscic obraz z kamery do innego urzadzenia :) w locie
 

viValdi

New member
Bez reklam
na serwisie nokaut.pl jest ok 500 kamer internetowych a wsród nich nie ma żadnej, ale to ŻĄDNEJ kamery firewire.

Seba - czy one się nie znają?
 

don333

New member
viValdi napisał:
na serwisie nokaut.pl jest ok 500 kamer internetowych a wsród nich nie ma żadnej, ale to ŻĄDNEJ kamery firewire.

Seba - czy one się nie znają?
To co zwykle nazywa się kamerą internetową, to kamera które wypuszcza "gotowy" sygnał po sieci Ethernet (lub WiFi), np. w formacie MPEG-4 lub WMV. Firewire natomiast to wyjście używane do sygnału w formacie DV lub HDV, a taki sygnał trzeba jakoś "przejąć" w komputerze (DV to nie problem, ale do HDV potrzeba już poszukać oprogramowania).

Seba_Fan napisał:
takie bajery robi sie przez port FW innej metody nie znam,
nastepna rzecz ta kamera przy ciaglej pracy bedzie bardzo goraca, ona nie jest do tego.
Polecam kupic za pare stowek kamerke Internetowa

kablem hdmi mozna wypuscic obraz z kamery do innego urzadzenia :) w locie
Ogólnie są cztery metody:
  • po USB - to można w komputerze przechwycić jeśli tylko ma się złącze, ale z powodu ograniczeń USB w ten sposób można puszczać tylko obraz niskiej jakości i rozdzielczości
  • po Firewire - to można w komputerze przechwycić jeśli tylko ma się złącze
  • po HDMI - do przechwycenia sygnału potrzebna jest tzw. grabber card z wejściem HDMI
  • po SDI / HD-SDI - jak wyżej, do przechwycenia sygnału potrzebna jest tzw. grabber card z wejściem SDI lub HD-SDI
Z tego USB i Firewire można uznać za "domowe" rozwiązania. HDMI to też standard "konsumencki", ale karty przechwytujące do HDMI swoje kosztują. SDI / HD-SDI to raczej zastosowania profesjonalne i też wyższy koszt.
 
Ostatnia edycja:

aditonie

New member
Witam.

Jaką polecacie baterie do SONY HDR-XR500VE mowa oczywiście o zamienniku narazie bo orginał ciut przy drogi jak na baterię.
 

BelYaal

New member
To z wlasnego doswiadczenia od razu odradzam zamiennik, przynajmniej jesli chodzi o nowe kamery SONY, lepiej poczekac i dolozyc, a 70 znajdziesz w nawet mozliwej cenie
 

Shinzon

New member
Brać oryginał oczywiście. Jak się tyle kasy wydaje na kamerę klasy XR500 to nie warto oszczędzać na bateriach. Ja mam model 70 oryginalny od SONY. Działa mi już 2 lata bez problemu. Najpierw z SONY CX-6, potem z SONY SR11 ... no i teraz z SONY XR500 :)
 
Ostatnia edycja:

BelYaal

New member
Shinzon napisał:
... no i teraz z SONY XR500 :)
A ja rozumiem, ze jednak ulegles i masz 500? :)
Jak wrazenia?


Seba_Fan napisał:
czyli rozumiem ze sa te same baterie i nic nowego nie wprowadzili zeby utrudnic?

to super

Zmienili cos, ze z zamiennikami nie dzialaja nowe kamery, wlaczalo sie, pokazywalo, ze dziala i za chwile, wylaczenie z niebieskim komunikatem bledu
 

Shinzon

New member
@BelYaal

No mam XR500. Po testach u Ciebie ze stabilizacją i nagrywaniem w słabym oświetleniu nie miałem wątpliwości co do zmiany. Właśnie wróciłem z urlopu nad morzem i muszę przyznać, że stabilizacja w XR500 jest warta każde pieniądze. Filmy wyszły mi niezwykle stabilne, bez porównania do poprzednich kamer SONY jakie miałem.

Jednak mam pewne zastrzeżenia do łapania ostrości w XR500. Przez kilka dni miałem SR11 i XR500 razem i wykonałem wiele testów. W słabym świetle SR11 wyraźnie odstaje, ale w dobrym świetle auto focus w SR11 jest lepszy w moim odczuciu. Trudno ocenić z czego to wynika, bo przy testach jakie robiłem aktywna stabilizacja w XR500 nie wydaje się wpływać na ostrość. Obraz w XR500 jest momentami niezwykle ostry, ale w pewnych momentach obraz szczególnie na brzegach ekranu staje się nieprzyjemnie rozmyty i nie przypomina jakości HD. Takiego czegoś nie było w SR11. Zauważyłem, że jak w XR500 wyłączy się auto focus to poprawia się ostrość jak się kręci bardziej odległe obiekty ale pojawia się problem bo ręcznie trzeba ustawiać ostrość na obiektach blisko, co oczywiście trwa.

Podsumowując jednak XR500 ma znacznie więcej pozytywnych ulepszeń od SR11 i nie mam wątpliwości, że dokonałem właściwej zmiany.
 

BelYaal

New member
Ja sie dlatego wlasnie zastanawialem, czy obiektyw nie jest jasny i wchodzi wlasnie kwestia wiekszej GO (glebia ostrosci), czyli jest jakby wieksza selekcja obiektu ktory nagrywamy od tla (sorrki, ze tlumacze, ale jestesmy na kamerach, a to terminy z foto i nie wiem jak sie one maja do kamer).
Zwyczajnie majac wczesniej kamerke SR10 praktycznie nie bylo problemu z ostroscia, bo GO zawsze byla taka, ze obejmowa wszystko i moglo to byc spowodowane, slabszym swiatlem w obiektywie i mala matryca, w 500 jest wieksza matryca i lepsze swiatelko i to widac ta selekcje scen, czyli trzeba by porownac te parametry z SR11... a SONY jak mowilem w foto nie mial AF jakiegos super duper najlepsiejszego, druga sprawa... jest to automat i tu zlapie tam gdzie on chce, a nie gdzie Ty chcesz, dlatego wrazenie, ze na manualu jest lepiej, bo to Ty ustawiles sobie tam, gdzie chciales, mozesz tez zrobic to na ekranie palcem i tez wydaje mi sie, ze bedzie lepiej... w kazdym razie taka jest moja teoria co do tego.
Z drugiej strony, nagrywalem osoby na moscie, w tle w jakiejs odleglosci byl las, AF lapal jak to w tych kamerkach na twarze, czyli bez problemu, poruszalem sie bokiem, krecac te osoby... efekt miodzio, separacja od tla dawala wrazenie trojwymiarowosci wrecz.. takze sa tego zalety i wady

Co do fotek, to troszke przerobki mozna cos zrobic
http://img505.imageshack.us/img505/8426/xr50002.jpg
Ale i tak bede mial zdanie, ze kamera do filmowania, aparat do zdjec :D
 
Ostatnia edycja:

Shinzon

New member
No właśnie kamera XR500 ma bardzo rozbudowaną funkcję rozpoznawania twarzy. W CX500/CX520 dodali jeszcze dodatkowo śledzenie twarzy. Coś mi się wydaje, że za dużo tych bajerów dodali, stąd kamera głupieje i przesadnie eksponuje ostrość w jednym punkcie kosztem reszty ujęcia. Chyba jest opcja wyłączenia rozpoznawania twarzy. Będę musiał to potestować i zobaczyć czy poprawi się ogólna ostrość obrazu.
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
jednak trzeba pamietac ze taka stabilizacja wplywa na jakosc obrazu, im wieksza tym powinna byc slabasza jakosc.

najlepiej zrobic test bez stabilizacji i z nia.

ale jak widac w sony sa trzy mozliwosci
bez stablizacji
zwykla
i ta super - tu jak dla mnie choc nikt nie mowi z sony, stabilizacja jest super, ale na pewno kosztem jakosci.
 

Shinzon

New member
Seba_Fan napisał:
widze ze mialem racje ze kupisz przedemna Shinzon :)


No dobrze to przewidziałeś :eek:k:

Teraz Seba pewnie kupisz SONY CX500 i będziemy mogli porównać, czy coś ulepszyli z tym auto focusem w stosunku do XR500.

Odnośnie stabilizacji to robiłem testy na XR500 w trzech ustawieniach: aktywna stabilizacja, stabilizacja standardowa i bez stabilizacji ... i nie mogę się odpatrzeć różnicy. Jednak porównanie robiłem na komputerze. Może na 50-calowej plaźmie byłoby widać różnicę.
 
Ostatnia edycja:
Do góry