Nie pasuja mi Klipsch F3, pomozcie wybrac cos innego

lgawron

New member
Mam Klipsch F3 i w skrocie:

- za ostra gora
- zbyt wycofany srodek
- nudne wokale
- bass mimo, ze troche wali w miare mi sie podoba (jak to sie okazalo po odsluchu innych glosnikow)

Proby wymiany Onkyo 507 na cos innego nie daja wystarczajacego efektu, a wiec mysle o oddzielnym zestawie tylko pod stereo. I tutaj mam zonk:

- poznanskie sklepy polecaja mi Paradigm Monitor, podczas gdy okazuje sie, ze to de facto taka sama "szkola" co Klipsch - nie pasuje.

- odsluchalem MA BX6: gora nadal zbyt metaliczna, srodek ladny, ale bas wrecz okropny: zbyt szybki, zbyt twardy, zbyt punktowy, a jednoczesnie dudni ze hoho.

- pojscie w wyzsze modele MA niewiele daje RX6: gora nadal za ostra, bas juz nie taki twardy ale nadal nie schodzi zbyt nisko.

- przesluchalem doslownie pare minut Xaviany na tekstylnej kopulce: w koncu mila gora, troche kartonowy srodek.

Rodzaj muzyki:
- duzo klimatow "dziwnych": 65daysofstatic (ostre), Flogging Molly (rockowo, folkowe), Dead Can Dance, Thievery Corporation.
- spiewajace kobiety: Tori Amos, Sia Furler, Fiona Apple
- troche rockowego grania (Billy Talent) - klasycznego gitarowego rzępolenia jednak u mnie malo.
- ambienty (Biosphere)
- sporo technicznej muzyki: minimale, progressive house.
- kategorycznie nie hip hop, rap, dance

Budzet: do 5-5.5k za pare, i tak przegialem potwornie, ale jak znajde cos co mnie oczaruje to wbije zeby w sciane i tez jakos znajde pieniadze.

Jakie wiec macie propozycje?
 

Jok3r

New member
Bez reklam
Jak słuchasz np Brendana Perry, Lisy Gerrard, którzy też mieli coś wspólnego z Dead Can Dance o ile pamiętam, to spróbuj sobie posłuchać głośników: Tannoy Eyeris DC3, ewentualnie B&W CM7, lub jeszcze coś co trochę odbiega charakterystyką, ale może Ci podpasuje Elac FS 247. Może jeszcze ktoś podrzuci Ci inne propozycje. Ja akurat przerobiłem na tych głośnikach Brendana Perry "Ark" i właśnie Lisę Gerrard, trochę jazzu i powiem tak... Mi najbardziej odpowiadały Elac-i. Polecam odsłuchać, żeby być zadowolonym w pełni.
 

don111

Banned
przy takich preferencjach brzmieniowych zainteresuj się markami Dynaudio i Chario, Vienna - do ok 5k powinieneś kupić podłogówki choć nie będą to takie duże i mocne szafy jak F3
ewentualnie jeszcze do listy dodaj - Epos M22
 

mkk1

New member
nie napisałeś jakie pomieszczenie , ale jak masz f3 to raczej sporawe.
Chorusy 816/826 , jak poszukasz to się w budżecie zamkniesz. Ale nie spodziewaj się wielkiego rozlazłego basu. Bardziej punktowy , dobrze skontrolowany . Ale pytanko z czym to ma grać , bo jak z KD to nie widzę tego , znaczy się żadnych kolumn z tych proponowanych.
M

edit : jak lubisz amerykańskie granie , to używane Infinity Kappa 8.2 , do tego końcówka mocy i preamp. W okolicach 5,5 się zamkniesz :)
 
Ostatnia edycja:

mkk1

New member
zależy z czym zestawione , jak z niskim CA, NADem to możesz mieć rację. Ale jak z jakąś muzykalną elektroniką to niekoniecznie
M
 

don111

Banned
w ten sposób można pisać o niemal każdych kolumnach
dla kogoś kto ceni delikatną górę, Chorusy to zupełnie przeciwny kierunek

tak w ogóle to bardzo ciekawy jestem jaką elektronikę ma autor tematu
 

mkk1

New member
nie no , w porównaniu z tubą z F3 Chorusy mają całkiem całkiem górę :)
poza tym o to chodzi , żeby dobierać kolumny i elektronikę razem , a nie traktować oddzielnie . podejrzewam że jeśli autor tematu zestawiłby MA z np Roksanem , to na górę by nie narzekał
M
 

lgawron

New member
Wow, takiego duzego odzewu nigdy bym sie nie spodziewal - dziekuje bardzo. Mam nadzieje, ze chociaz czesc tego sprzetu da sie znalezc do odsluchu w Wielkopolsce...

Troche uscislenia:

Obecna elektronika to Onkyo 507 (nie bijcie prosze :)) - czyli budżetowe KD. Cudów nie ma.
Powierzchnia pokoju 22 mkw w kwadracie (akustycznie marnie - spory poglos). Zestaw kupiony ponad rok temu bo taki akurat mialem budzet i zachwycila mnie dynamika Klipscha. Zreszta szczegolowosc Klipscha do dzisiaj bardzo mi sie podoba.

BX6 odsluchiwalem najpierw na Onkyo 608 zeby miec porownanie do sprzetu w domu (za ostro), a nastepnie z NAD 326BEE. Proponowano mi rowniez odsluch z Creek - nie zdazylem.

EDIT: z tego co dzisiaj przesluchalem faktycznie wole chyba amerykanskie granie (byle troche grzeczniejsze niz to co mam) niz brytyjskie twarde łupanie.

Co to jest melodyjna elektronika? Niestety kazde pytanie tego typu w Poznaniu kieruje do sprzetu, ktory akurat stoi na polce...

Klimaty muzyczne u mnie przewijaja sie nie tylko spokojne (DCD), ale tez i takie:

YouTube - Flogging Molly - Salty Dog
YouTube - 65 Days Of Static - This Cat Is A Landmine
YouTube - 65daysofstatic - Weak4

Zwlaszcza na pierwszym utworze kolumny typu BX6 graja po prostu sciane czystej sieczki.

Obecnie dzieki uprzejmosci poznanskiego Korisa bawie sie w domu Harmanem HK980 - niebo a ziemia w stosunku do Onkyo: bas sie uporzadkowal, gora nie dominuje juz tak bardzo. Nadal jednak gory jest bardzo duzo, a srodka malo i juz.
 
Ostatnia edycja:

mkk1

New member
Obecna elektronika to Onkyo 507 (nie bijcie prosze :)) - czyli budżetowe KD. Cudów nie ma.

Ała .....żadne z kolumn zaproponowanych w tym wątku nie spełnią Twoich wymagań z tą elektroniką...sorry , ale KD ma swoje ograniczenia ....
Proponuję odsłuchać zestaw za około 5,5 tys , a nie tylko kolumny , bo to nie ma sensu . Np :
XINDAK A-06 C-06 Zestaw Stereo GwPL FUSIC LUBIN (1475064096) - Allegro.pl - aukcje internetowe, bezpieczne zakupy
Advance Acoustic MAP 101 MCD 200 GwPL FUSIC LUBIN (1457381166) - Allegro.pl - aukcje internetowe, bezpieczne zakupy

Kolumny : siesty tonsila , ma br 6 ( lagodniejsze jak dla mnie od bx ) , paradigmy 7.6, AE Neo 3 .

M
 

pkomp

New member
popieram kolege bluray - kup aps z kopułka tekstylną do stereo i będzie wypas - to co masz zostaw do kina w nim sie sprawdzi
 

lgawron

New member
spokojnie ... nie zamierzam "zepsuc" kolumn podlaczajac je do KD. Bardzo dziekuje ... teraz musze zaczac poszukiwania odsluchu.
 

bluray

Banned
Producenta APS masz pod Poznaniem. Podjedź. Weź ulubione materiały.
Opisz czy kupiłeś od razu czy następnego dnia.

Mój system:
preamp ONKYO PR-SC885P (6 x XLR out)
3 x AEON APS
2 x AEON IO
i jakiś aktywny sub z usa. Duży czarny.

Na marginesie:
Niezwykle ważne jest testowanie systemów na podstawie topowych materiałów.
Błagam nie korzystajcie w tym celu z tgz. audiofilskich realizacji.
Kit i taniocha w nakładach realizacyjnych jest tam regułą.

TOP to DAVID FOSTER BD dts MA po HDMI.

ps.
Pokój 22 m jest bardzo OK.
Ustaw oś odsłuchu na krótszej osi pomieszczenia. Koniecznie.
No i bez tłumienia to nawet nie pisz więcej, bo szkoda prądu.
Jak chcesz oceniać w warunkach pogłosu brzmienie ?!
Podłosy zapewniają inteferencje fali audio.
Ja specjalnie zostawiłem izolację termiczna. Jak na foto.
 
Ostatnia edycja:

pkomp

New member
o man masakra :)
widzę wydałeś na aps to na wystrój zabrakło :D
warunki wręcz spartańskie

czemu nie dałeś też aeona na tyły?

ps.wełne to zakryj sklejką - wygnij ja w lekkie półokrągłe profile, nawierć setki małych dziurek - będzie spełniać swoje zadanie ale nie zagłuszy pomieszczenia a do tego będzie elegancko
 

lgawron

New member
bluray, widze, ze albo nie masz zony albo jest wyjatkowo tolerancyjna.

A tak serio - jak moge wygluszyc pokoj zeby nie zostac wyeksmitowanym z wlasnego mieszkania? Zaslony sa, dywan jest, poglos jest makabryczny.

Rozmawialem z poznanskim Korisem - twierdza, ze Aeony sa nie dla mnie bo sa zbyt analityczne a za malo "funowe". I tak pojade odslucham...

PS. Mam rip fostera, miażdży nawet na Klipschach (co prawda ktos delikatnie przesadzil z poziomem kanalu LFE)
 

bluray

Banned
APS IO wystarczaja na surroundy w zupełności.
Nie widać ich na foto.
Są identycznej kontrukcji jak APS, tylko mniejsza moc i gabaryty.
Szczeguły na stronach producenta AEON.
AEON to wybitna kadra z fabryki Tonsil wa Wrześni.
Mają ogromne doświadczenie w zakresie projektowania i realizacji Hi-Endowych żródeł dźwięku.
No i od lat własną firmę.

Zwracam uwagę, że mam central dokładnie tak same jak FL FR.
Osoboście bardzo preferuję takie rozwiązanie.
Pomieszczenie ma taką akustykę, że jak się wchodzi to zaskakuje wrażenie ciszy i innego ciśnienia akustycznego.

Mój krąg znajomych to osoby albo muzycy albo inż dźwięku albo "normalni" balangowicze.
Opinie mamy zgodne. Warunki akustyczne wzorcowe.
Będą jeszcze ciężkie kotary do odcinania światła.
Nie wiem co z podłogą. Może późną jesienia.
Powierzchnia to 45 m.kw. Dwu-spadowy dach - pięknie rozprasza.

Żona to się do mnie musi do PUB IIp. zapisywać albo okazać placki z jabłkami i cukrem waniliowym.

Mnie bardzo dziwi, że wszystkim się taki klimat bardzo podoba.
Nieznoszę "nowobogackiej / kołnierzykowej" estetyki a zwłaszcza ukrywania okablowania.

Kupiłem mini-disco reflektory LED, ustawiłem na Blue i Red. Biorą po 3 Waty !
Nastrój buduje sie po zmroku.

Rozmawialem z poznanskim Korisem - twierdza, ze Aeony sa nie dla mnie bo sa zbyt analityczne a za malo "funowe".
Nigdy nie konsultuj z dealerem !
Oni walczą o marżę.

Weź na posłuchanie jakiegoś muzyka.
Im starszy tym lepszy.
Dlaczego ?
Bo doświadczony muzyk spędził setki godzin obok grającej perkusji (wysokie tony & dynamika niskich), gitary aku (średnica), fortepianu, skrzypiec czy brasów (full zakres akustyczny).
Ma we krwi jak to brzmi w naturze.
Kiedy aktywnie pracowałem jako muzyk to bez problemu rozpoznawałem jakie struny ma gitarzysta i ile dni na nich gra. Podobnie jak model gitary czy układ pickupów.

Więc doświadczony muzyk jest expertem od wpływu kolumn na żródłowe brzmienia.
Mowa oczywiście o takich, którzy choć nieco przywiązują wagę do brzmienia.
Bo sa taz obwiesie, którym wszystko jedno. Podpytaj ile wydał na instryment główny.

Na koniec,
produkcje muzyczne są opracowywane wyłącznie na aktywnych (analitycznych , transparentnych) monitorach studyjnych. APS to światowa klasa za pół ceny.
 
Ostatnia edycja:

lgawron

New member
Udalo mi sie posluchac kolejnych zestawow.

Do odsluchu przygotowalem sobie nastepujacy zestaw:

- Dave Brubeck Quartet - Time Out
- Adele - Rolling In the Deep
- Kings Of Convenience - I'd Rather Dance With Out
- Phoenix - Everything Is Everything
- Sia - Clap Your Hands, Soon We'll Be Found, Blow It All Away
- 65daysofstatic - The cat is a landmine, Aren't we all running, "I swallowed hard, like I understood", Mountainhead, Crash tactics, Weak4
- Stimming - Melodica
- Nina Simone - Feeling Good, Sinnerman
- "losowe kawalki" Tori Amos, Billy Talent, Skye Edwards, Skin, Flogging Molly, Dead Can Dance

Sprzedawca z Hi-End Corner stwierdzil, ze wybralem sobie wyjatkowo wredne nagrania dla kolumn. Duza wiekszosc zestawow nie radzila sobie zbyt dobrze z moim jazgotem.

- HK 980 + Klipsch F3 czyli proba ratowania zestawu relatywnie niskim kosztem. Gralo dobrze, nawet bardzo, energicznie, juz bez wscieklosci w wysokich rejestrach z lepiej kontrolowanym utwardzonym basem. Oczywiscie nie jest to zestaw wyrafinowany, ale daloby sie z nim zyc (pytanie jak dlugo :))

- NAD 356 + Klipsch F3 czyli proba ratowania istniejacego troche wyzszym kosztem. I juz wiem dlaczego nie podobal mi sie NAD + MA: basu na lekarstwo i nieciekawie, krzykliwa srednica, atakujaca gora. Wytrzymalem 45 minut.

- Naim 5i + Dali Ikon 6. Pierwszy odsluch na Naimie i nagle potezny banan na twarzy. Nie wiem czy to zasluga wzmaka, kolumn, czy tez po prostu pierwszego zestawu, ktory brzmieniowo mi sie spodobal ale sluchalem zauroczony znajdujac w znanych mi utworach calkiem nowe dzwieku. Co mi sie tak bardzo podobalo? Nie mam pojecia :)

- Naim 5i + Audio Physic Yara II Superior. Swietna scena, niesamowicie dynamiczny dolem, srednica bez zarzutu, gora delikatnie za jasna. Minus? Cena ...

Zabieram Naim 5i do domu i tu zdziwienie. Wszystkie w/w kolumny graly na Naimie z poteznym kopem. W moim pokoju z marna akustyka Naim gra spokojnie, wrecz delikatnie. Drugie wielkie zaskoczenie: wszystkie wokale zamiast grac "na scianie" stoja mi 10 cm przed nosem. Niesamowite wrazenie, ktorego nie byl w stanie powtorzyc zaden inny testowany przeze mnie wzmacniacz.
Niestety ten wzmak jako jedyny jest czuly na jakis problem z moja elektryka - sam buczy w kolumnach slyszalnie, w parze z odtwarzaczem DVD buczy juz nie do zniesienia.

- NAD 356 + Monitor Audio RX6 podejscie nr 2 w innym pomieszczeniu. I tutaj zaskoczenie. Kolumny nie zagraly nadal zgodnie z moja preferencja, ale juz rozumiem ze moga sie podobac. Brzmienie stanowczo bardziej muzykalne. Bas wyraznie lepszy. Dla tego basu (mimo, ze jego twardosc mi nie pasuje) ciezko znalezc lepsza alternatywe w tym zakresie cenowym. Niestety chyba zapomnialem przesluchac tych kolumn na innej elektronice. Do poprawki :)

- NAD 356 + Dynaudio 3/7. Tu bylo krotko bo dudniaco, za ostro gora i w sumie srednio ciekawie.

- Naim 5i + Dynaudio 3/7. Na plus w kazdym zakresie. Gora lubila sobie jednak czasami syknac nieprzyjemnie. Mialem wrazenie, ze kolumny nie radza sobie z ostrzejszym graniem - srednica zaczynala sie zlewac - ciezko bylo wychwytywac szczegoly, ktore w innych zestawach znajdowalo sie bez wysilku.

- Atoll in80 + Dynaudio 3/7. Poprawnie. Podobnie do Naima.

- ESA Vivace XT3 - za duzo dołu w kazdej konfiguracji, a szkoda bo nawet ta ciemna srednica jakos bardzo nie przeszkadzala. Probowalismy ratowac w miare jasnym wzmacniaczem Cyrusa - na niewiele sie to zdalo.

- Naim 5i + Focal Chorus 816. To jest jeden z tych typow, nad ktorym nadal sie zastanawiam czy bylo na plus czy minus. Nie jestem przyzwyczajony do takiej ilosci srednicy. Bas w porownaniu do reszty odsluchiwanych tego dnia zestawow bardzo niewielki ale faktycznie dobrze ulozony i kontrolowany.

Wzmacniacz chyba wybral sie sam. Naim 5i pasuje mi praktycznie w kazdym zestawieniu (moze to byc niestety autosugestia).

Odsluchy monitorow studyjnych zostawiam sobie na koniec - widze, ze z odsluchu na odsluch ucze sie szukac w brzmieniu coraz to wiecej aspektow, ktore mozna analizowac.
 

adamllca

New member
Bez reklam
jak HK980 +Klipsch F3 ci podeszlo tylko malo wyrafinowany dzwiek wiec posluchaj Hk+Klipsch Rf62 II ja dzis slyszalem -nooo pieknie bylo !Klasa !
 
Do góry