Netflix leci po przerwie - w drugim kwartale wzrost o prawie 6 mln nowych subskrybentów.

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Netflix leci po przerwie - w drugim kwartale wzrost o prawie 6 mln nowych subskrybentów.

Netflix leci po przerwie na wspólne subskrypcje: w drugim kwartale prawie 6 mln nowych subskrybentów
Oficjalne dane opublikowane przez Netflix potwierdzają ogólne wrażenie: rozprawa z dzielonymi subskrypcjami działa. Rzeczywiście, liczba nowych członków jest oszałamiająca.

Na początku czerwca wzięliśmy pod uwagę raport firmy Antenna zajmującej się analizą danych, który podkreślał, że Netflix rejestruje bardzo dużą liczbę nowych subskrypcji po zaprzestaniu udostępniania subskrypcji. Oficjalne dane Netflix nadeszły dzisiaj, aby potwierdzić te dane: liczba abonentów wzrosła o 5,89 miliona w drugim kwartale 2023 r., co stanowi rekordowy wzrost, który znacznie przekroczył najśmielsze oczekiwania Wall Street .

Patrząc na pochodzenie geograficzne nowych abonentów, dominuje obszar Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, z 2,43 milionami nowych abonentów. 1,2 mln nowych abonentów w Ameryce Łacińskiej, 1,17 w USA i Kanadzie. Wzrost o ponad milion użytkowników również w regionie Azji i Pacyfiku.

Wraz z nowymi abonentami liczba płacących użytkowników platformy wzrasta do 238,39 mln , co stanowi wzrost o prawie 6 mln w porównaniu z poprzednim kwartałem i o około 18 mln w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Tak jak poprzednio, amerykańska firma nie ujawniła, ile z tych nowych subskrypcji jest wynikiem blokady subskrypcji współdzielonych, ani nie podała informacji o saldzie użytkowników (wiemy, ilu jest nowych abonentów, ale nie wiemy, ilu opuściło platformę). Netflix ograniczył się do stwierdzenia, że nowych subskrypcji jest więcej niż likwidacji kont.

Liczba abonentów znacznie rośnie, ale obroty pozostają na tym samym poziomie co w poprzednim kwartale
Wall Street zaskoczyły też dane Netflixa: analitycy finansowi przewidywali kwartał ze znacznie mniejszą liczbą nowych abonentów. Najbardziej optymistyczne prognozy mówiły bowiem o 1,769 mln nowych abonentów. Rzeczywiste dane okazały się trzykrotnie lepsze niż przewidywano.

Należy jednak podkreślić jedną kwestię: pomimo ogromnego wzrostu liczby abonentów, obroty Netflix wzrosły bardzo nieznacznie w porównaniu z ostatnim kwartałem : w drugim kwartale 2023 roku firma rzeczywiście osiągnęła obrót w wysokości 8,187 miliardów dolarów, nieco wyższy niż 8,162 miliarda obrotów odnotowanych w pierwszym kwartale 2023 roku.

Jednak prognozy się poprawiają: na kolejny kwartał – który zakończy się we wrześniu 2023 r. – firma spodziewa się obrotu w wysokości 8,52 mld dolarów, z zyskiem w wysokości 1,890 mld. Jeśli te dane się potwierdzą, czeka nas wzrost o 7,5% w stosunku do III kwartału 2022 roku.
dday
 
Do góry