Nec VT46 - czy to normalne?

wujooo

New member
Witam wszystkich na forum, tematem projektorów zaczełem interesowac sie jakies 2 tyg temu wiec jestem jeszcze zielony dlatego mam do Was pytanie.
Miałem okazję kupić tanio uzywany projektor NEC VT46. Projektor jest z 2003 roku i wg licznika ma 700 godzin na żarówce. Dane producenta mówią że contrast ratio ma 400:1 i 1700 ansi lumenow. Problem jest taki że oglądanie filmu dvd na ekranie ok 120'' (jasna matowa sciana) w dobrze zaciemnionym pokoju do przyjemnych nie należy i jestem bardzo zawiedziony.
Obraz jest taki jakby się patrzyło przez zaparowane okulary, tzn ostrość jest dobra ale brakuje jakby kontrastu i kolorów, w porównaniu z ekranem laptopa zanikaja też szczegóły, w Windowsie wszystko jest jakieś wyblakłe i słabo czytelne. Próbowałem wielu ustawień ale różnica jest minimalna.
Ogólnie mam wrażenie że ten projektor nie nadaje się ani do filmów ani do prezentacji (w jasnym pokoju nie widać prawie nic)

Czy to może być wina zużytej żarówki, czy poprostu te projektory starszej generacji tak już mają?
Czy to wina niskiego współczynnika kontrastu?
Czy kupując nowy projektor mogę liczyć na obraz zbliżony nasyceniem i kontrastem do ekranu lcd? Oczywiście w zaciemnionym pomieszczeniu z odległości ok 3 - 3,5m
 

Tidus1024

New member
Bez reklam
To stary projektor prezentacyjny, prawdopodobnie mocno eksploatowany i rzadko w jakikolwiek sposób konserwowany. Druga sprawa, że panele LCD stosowane w dawnych sprzętach mają tendencje do zużywania się. Im starszy sprzęt tym starsza generacja paneli. Dopiero nowe panele w projektorach fullHD są nieorganiczne i mogą przetrwać dłużej.
Zakładam, że masz pewność iż lampa nie była "regenerowana" i ilość godzin jest prawdziwa.

PS. Jakim złączem przesyłasz sygnał do projektora?
 
Ostatnia edycja:

Smartek

New member
Z 3,5m faktycznie może być po prostu nieciekawie i żaden projektor Cię nie uratuje.