Monitor Audio Silver RX 6 - Spotkanie z Audio - Kolumny - wrażenia z odsłuchu

Status
Zamknięty.
Publikacja testu łączy się z wprowadzeniem nowej serii Silver RX do sprzedaży na polskim rynku. Wielkości obudów nawiązują do serii Silver, jednak już wykończenie i najnowsze technologie zapożyczono z wyższych serii czyli Gold i nawet Platinum.
Od dawna wiadomo, że w kryzysie wygrywają najlepsze produkty, szefostwo MA nawet na chwilę nie dopuściło do projektu księgowych tnących koszty :) . RX'y to najlepsze materiały i najwyższa jakość wykonania. Znajdziemy wiec naturalne okleiny i lakiery fortepianowe: czarny i biały.

p1100219.jpg


Ceny są rewelacyjne i wyglądają tak:
RX1 natural.......................2190 /para
RX1 high gloss...................2590 /para
RX2 natural.......................2790 /para
RX2 high gloss...................3290 /para
RX6 natural.......................4290 /para
RX6 high gloss...................4990 /para
RX8 natural.......................5490 /para
RX8 high gloss...................6590 /para
RX-LCR natural..................1790 /szt
RX-LCR high gloss...............1990 /szt
RX-FX natural....................2380 /para
RX-FX high gloss................2780 /para
RXW12 natural...................4190 /szt
RXW12 high gloss...............4990 /szt

Gdy czytacie ten test pierwsze sztuki są wnoszone do sklepów.
Otrzymaliśmy parę RX6 w kolorze różanego drewna, okleina w ostrym świetle nabiera charakterystycznego, żywego koloru widocznego na poniższych zdjęciach. W normalnym domowym oświetleniu bardziej przypomina lekko purpurowy, ciemny orzech.

Parametry:
Konstrukcja: dwu i pół drożna
Pasmo przenoszenia: 38-35000 Hz
Czułość (1W/1m): 90dB
Impedancja znamionowa: 6 ohm
Maksymalne ciśnienie SPL: 114dBA
Zalecana moc wzmacniacza: 40-125 watt
Wymiary (WxSxG): 905 x 275 x 310 mm
Waga jednej sztuki: 16,4 kg

p1100220.jpg

Nowe maskownice trzymają się frontu na magnesach, nic jednak kolumny nie rysuje - zakryto je tkaniną mechecheche. Brakuje nawet zagłębień, które spotykamy w takim rozwiązaniu u konkurencji, patrz XQ40.

p1100221.jpg

Nowa pozłacana kopółka wysokotonowa C-CAM jest w stanie przenieść dźwięki o częstotliwościach nawet powyżej 35 kHz.

p1100222.jpg

Dołki na powierzchni głośńika zwiększają jego sztywność, umożliwia to zastosowanie cieńszej i przez to lżejszej membrany. Dzięki takiej budowie eliminowane są fale stojące, mogące powstawać w stożku przetwornika. Profil RST zapewnia szybkość i dokładność przy jednoczesnym eliminowaniu zniekształceń spowodowanych pracą stożka.

p1100223.jpg

Sztywność powłoki, polimerowane, niemagnetyczne chassis z profilowanymi otworami zapewniające swobodny przepływ powietrza i jednocześnie wydajne chłodzenie cewki skutkują rzetelnym, głośniejszym i czystym dźwiękiem.

p1100225.jpg

Dwa porty HiVell, jeden na przedniej ściance i jeden na tylnej to specjalnie ukształtowane wyloty bass-reflexu, zaprojektowane pierwotnie dla serii Gold Signature, optymalizowane pod kątem szybkiego przepływu powietrza bez turbulencji. Przy pracach nad serią Platinum porty zostały jeszcze udoskonalone, pojawiły się widoczne wgłębienia, co przekłada się na swobodniejszy przepływ. W rezultacie siedząc 3 metry od RX6 czujemy ich "oddech".

p1100226.jpg

Kolumny zaopatrzono fabrycznie w cokół wyposażony w regulowane kolce, nasz mebelek wygląda w ten sposób dostojniej.

p1100227.jpg

Krawędzie zaokrąglono, stolarka na wysokim poziomie.

p1100228.jpg

Mocowanie przetworników to nowość, nie są przykręcane śrubami do przedniej ścianki, a za to do tylnej, co daje zwiększoną sztywność obudowy i redukuje wibracje samego przetwornika. Budowa mechaniczna tego rozwiązania jest dość prosta i w swojej prostocie genialna - do tylnej części nabiegunnika magnesu mocowany jest długi pręt, na który od zewnątrz, na tylnej ściance, nakręca się szeroką nakrętkę. Rozwiązanie to nie tylko koryguje wibracje obudowy ale likwiduje konwencjonalne mocowanie głośników z przodu, estetyka na tym zyskuje, nie da się ukryć. Wynikiem tego jest lepsze, gładsze przenoszenie częstotliwości w średnim paśmie i brak widocznych śrub na przednim panelu głośnika.

p1100230.jpg

Wysokiej jakości terminale umożliwiają podłączenie jedną parą przewodów lub w bi-wiringu, bi-ampingu. Akceptują gołe przewody i zakończone bananami lub widełkami.

p1100231.jpg

Regulowane stalowe kolce, oczywiście w obawie o swój parkiet nie musimy ich montować.

Odsłuch:
Kolumny grają szerokim dźwiękiem, wspaniale wypełniają muzyką nawet duże pomieszczenie. Wysokie tony nie grają ściśle osiowo, słyszymy je dokładnie nawet po wstaniu z miejsca odsłuchu. Okazjonalne imprezy więc jak najbardziej.

Bas, po wyjęciu kolumn z kartonów, jest już dobry, a wygrzanie daje jeszcze lepsze rezultaty, nabiera odpowiedniej masy. Nie jest w żadnym wypadku jednostajny, ma sporą wielorodność zależną tylko od utworu.

Wysokie tony są w równowadze w stosunku do średnicy, czyste i dokładne, przynoszą wiele informacji, zostały pokazane wyraźnie, bez zahamowań. Nie są jednak przejaskrawione i to przypada mi do gustu.

W praktyce często mamy do czynienia z faworyzacją przez kolumny pewnego zakres częstotliwości kosztem innego lub nawet innych. RX6 sprawiają mi tutaj pewien problem (tylko logiczny), grają wszystkimi podzakresami efektywnie, wyraźnie i czysto, jakakolwiek korekcja jest więc zbędna choć spora moc umożliwia nam zabawę gałeczkami we wzmacniaczu bez kompresji dźwięku. Nasze uszy więc pieszczą wysokie tony, bas masuje brzuszek, a za serce ściska naturalna średnica. W pojedynku RX vs. RS, wygrywają sporą przewagą te pierwsze.

Zagrają:
Ze sprzętem Cambridge Audio, Naim, Marantz, HK, ja próbowałem i wyszły bardzo dobre tego wyniki.

Towarzyszyły:
Harman Kardon HK 990
Harman Kardon HD 990
Kimber Kable Timbre IC
Ultralink MBW-412/8
 
Ostatnia edycja:
Status
Zamknięty.
Do góry