Monitor Audio GS60 , czym zasilić?

dANIELosek

New member
Witam serdecznie dział stereo :)

Potrzebuję pomocy w doborze wzmacniacza pod kolumny Monitor Audio GS60 , aktualnie używane z wzmacniaczem Yamaha AX-730. Nie mam dużego doświadczenia w audio dlatego też postaram się opisać własnymi słowami jak to gra no i oczywiście jak bym chciał żeby to grało.

Nie wiem czy to kolumny czy wzmacniacz ale dźwięk jest dosyć ostry i mało naturalny , średnica jakby była za jasna. No i chyba najważniejsze bass , jest go i to nawet sporo ale jakby nie trzy ma się kupy , mało kontrolowany. A no i dynamika kiepska :p

Yamaha AX-730 , oferuje 120w na kanał przy 8ohm , z tego co czytałem moje kolumny potrzebują nieco więcej czy będę zmuszony kupić wzmacniacz + końcówkę mocy?

Na wzmacniacz chcę przeznaczyć około 2-3tys zł. (używany) , bardzo zależy mi na podłączeniu amplitunera pod wzmacniacz , z czasem dokupię głośnik centralny jak i surround

Pozdrawiam serdecznie i miłego weekendu :)
 

Rafal7

Banned
Kup wzmacniacz który jest dual mono, to zupełnie inne granie.
Cos z Denona serii 15XX Ae lub Onkyo A-9755
 

przemko77

Well-known member
Bez reklam
z tego co czytałem moje kolumny potrzebują nieco więcej czy będę zmuszony kupić wzmacniacz + końcówkę mocy?

Szkoda marnować potencjał kolumn , najlepszym rozwiązaniem jest kupno przedwzmacniacza+końcówki mocy .W pewnym stopniu odradzam Denona gdyż jego dźwięk może się okazać zbyt suchy z kolumnami które masz .Widziałem używaną końcówkę mocy Rotel (ok. 2 tyś ) do tego przedwzmacniacz Rotel - to tak dobry dźwięk ,że ucinasz wszelkie dyskusje .W przypadku końcówki mocy można jeszcze wykorzystać najbardziej purystyczne rozwiązanie ale będzie potrzebne źródło (np CD ) z regulowanym poziomem wyjściowym ,wtedy odpada konieczność kupna przedwzmacniacza
 

Pawel_Sz85

Klub HDTV.com.pl
VIP
Arcama faktycznie może być pod uwagę np. A38. Ciekawe są tez Roksan-y, Atolle. Najlepiej by było odsłuchać, ale przy używkach nie będzie to łatwe.