Mój KDL-46W4500. Poważna awaria ? Proszę o ocenę.Zdjęcie zamiszczam.

ernet

Active member
Bez reklam
Witam, w ciągu miesiąca taka sytuacja,jak na zdjęciu zdarzyła sie kilka razy. Włączam TV i od razu widzę taki obraz; niezależnie od kanału TV. Co ciekawe,jak wejdę w Menu TV jest tak samo. Rozwiązanie jest tylko jedno:zupełnie wyłaczyć TV przyciskiem zasilania i włączyć po chwili (także przyciskiem gównym ).
Czasami TV zaskakuje i jest obraz normalny,a czasami trzba w/w operację powtarzać kilka razy.
Teraz pytanie do Was: co o tym sądzicie ? Matryca ? Elektronika ? Coś innego ?

Ta sytuacja zbytnio mnie nie stresuje, bo mam jeszcze 4 lata gwarancji. Już dawno wezwałbym Servis, ale... prawo Marphego- jak pojedzie do servisu, to na pewno TV będzie grał bez w/w objawów :x i możę stać w Servisie nie wiem jak długo. A może moje podejście jest błedne ? Bardzo proszę wszystkich o komentarz do tego,co napisałem, bo sam ( po raz pierwszy ) nie wiem ,co robić.
PS. Niestety w moim mieście nie ma Servisu Sony.Najbliższy ok. 180 km.

snc00037o.jpg


snc00036g.jpg
 

jacek-ie

New member
Witaj,

miałem podobny objaw w TV Samsunga 40" - przez jakis czas pomagało przemycie styków łączących płytę główną z tunerem, zdażyło mi się to ze 3 x. Po niecałych 3 latach przeszło to w inny objaw : TV po włączeniu był całkiem ciemny, po ok 10 minutach zaczynało być coś widać (poziome linie przebiegające z lewej do prawej). Im dłużej, tym obraz był pełniejszy (TV musiał się "nagrzać" jak kiedyś stare lampowe ;) ) i juz było OK.

Wkurzyło mnie to, oddałem go na części, o ile mi wiadomo gra do dziś, ale pracuje w trybie ciągłym praktycznie, więc to nie jest dokuczliwe.

Pozostaje Ci poczekać na wizytę gościa z serwisu.

Pozdrawiam,

Jacek
 

Ares78

New member
Witam, w ciągu miesiąca taka sytuacja,jak na zdjęciu zdarzyła sie kilka razy. Włączam TV i od razu widzę taki obraz; niezależnie od kanału TV. Co ciekawe,jak wejdę w Menu TV jest tak samo. Rozwiązanie jest tylko jedno:zupełnie wyłaczyć TV przyciskiem zasilania i włączyć po chwili (także przyciskiem gównym ).
Czasami TV zaskakuje i jest obraz normalny,a czasami trzba w/w operację powtarzać kilka razy.
Teraz pytanie do Was: co o tym sądzicie ? Matryca ? Elektronika ? Coś innego ?

Jak dla mnie telewizor kwalifikuje się jak najbardziej do skierowania do serwisu zapewne z czasem problem będzie się coraz bardziej nasilał... Jeżeli masz jeszcze telewizor na gwarancji warto z niej skorzystać, w przypadku awarii matrycy szansa na naprawę jest niewielka (będzie zapewne wymiana na nowy telewizor z tegorocznych modeli). Odnośnie czasu to 2-3 tygodnie na serwis niestety trzeba liczyć.
 

ernet

Active member
Bez reklam
Chyba to nie to....

Witaj,

miałem podobny objaw w TV Samsunga 40" - przez jakis czas pomagało przemycie styków łączących płytę główną z tunerem, zdażyło mi się to ze 3 x.
Pozostaje Ci poczekać na wizytę gościa z serwisu.
Pozdrawiam,

Jacek

Myślę,że gdyby ten objaw występował TYLKO podczas oglądania programów TV, to mogłoby być to ,co napisałeś. ALE taki sam obraz jest podczas wejścia w Menu, a to -chyba-nie ma nic wspólnego z Tunerem. Zresztą tak samo jest na pustym wejściu HDMI/Euro.
 

ernet

Active member
Bez reklam
Jak dla mnie telewizor kwalifikuje się jak najbardziej do skierowania do serwisu zapewne z czasem problem będzie się coraz bardziej nasilał... Jeżeli masz jeszcze telewizor na gwarancji warto z niej skorzystać, w przypadku awarii matrycy szansa na naprawę jest niewielka (będzie zapewne wymiana na nowy telewizor z tegorocznych modeli). Odnośnie czasu to 2-3 tygodnie na serwis niestety trzeba liczyć.

Ares78 - wiele już osób skrzystało z Twoich dobrych (po)rad. Martwi mnie tylko jedno (jak napisałem ),że
jak TV będzie w servisie, to ten objaw może nie wystąpić.
PS. Jak się agłasza usterkę ? Przez jakąś stronę Sony ? Słyszałem,że servis przyjeżdża, próbuje naprawić na miejscu,a jak się nie uda,to TV zabierają ze sobą(?). Mój Serwis, to Łódź ( przynajmniej z tamtąd przyjechali mi powiesić TV ). Już sam zachodzę w głowę,co może być przyczyną takiego obrazu. Intuicja mi podpowiada,że to nie matryca.....

Czekam oczywiście na dalsze ( także innych opinie ) opinie.....
 

jacek-ie

New member
Niby tak, ale jak nie ma dobrego kontaktu pomiędzy płytami, albo ginie tzw. masa, to mogą dziać się cuda ...

Ja opisałem tylko swoje przejścia z TV, sugestia końcowa była jednoznaczna : masz gwarancję - wołasz serwis.

Daj znać, jak się to skończyło.

J.
 

Ares78

New member
ernet napisz mi czy problem występuje tylko na jednym źródle sygnału czy powiedzmy na kilku? Odnośnie serwisu, zawsze możesz podesłać zdjęcia czym się objawia problem i to czy wystąpi przy serwisantach nie powinno stanowić żadnego kłopotu. Odnośnie gwarancji trzeba wypełnić formularz na stronie producenta Strona główna  |  Portal wsparcia klientów firmy Sony Europe jeśli masz wątpliwości zawsze możesz skontaktować się jeszcze telefonicznie.
 

ernet

Active member
Bez reklam
ernet napisz mi czy problem występuje tylko na jednym źródle sygnału czy powiedzmy na kilku? Odnośnie serwisu, zawsze możesz podesłać zdjęcia czym się objawia problem i to czy wystąpi przy serwisantach nie powinno stanowić żadnego kłopotu. Odnośnie gwarancji trzeba wypełnić formularz na stronie producenta Strona główna *|* Portal wsparcia klientów firmy Sony Europe jeśli masz wątpliwości zawsze możesz skontaktować się jeszcze telefonicznie.

Na wszystkich podłączonych źródłach ( nagrywarka, blu-ray , dekoder sat ).
Jutro wejdę na tego linka (dzięki) i dam znać jak poszło.
 

frugo3000

New member
Ernet: W związku z tym, że nie mogę Ci odpowiedzieć przez PW, bo zablokowałeś tą możliość, to zrobię to tutaj :)

Serwis jaki mnie obsługiwał to Hit-Serwis w Szczecinie. W moim przypadku efekt po przyjeździe serwisanta nie wystąpił, ale powiedział, abym po prostu przesłał fotografie na e-mail. Wysłałem kilka fotografii i zaraz dostałem potwierdzenie, że zgłoszenie zostało zaakceptowane. Jeśli będzie potrzeba wymiany matrycy to tak jak w moim wypadku zostanie zaproponowana Tobie wymiana telewizora na któryś z nowych modeli, bo serii w4500, a także samych matryc już nie mają w magazynach.
 

ernet

Active member
Bez reklam
Ernet: W związku z tym, że nie mogę Ci odpowiedzieć przez PW, bo zablokowałeś tą możliość, to zrobię to tutaj :)

Serwis jaki mnie obsługiwał to Hit-Serwis w Szczecinie. W moim przypadku efekt po przyjeździe serwisanta nie wystąpił, ale powiedział, abym po prostu przesłał fotografie na e-mail. Wysłałem kilka fotografii i zaraz dostałem potwierdzenie, że zgłoszenie zostało zaakceptowane. Jeśli będzie potrzeba wymiany matrycy to tak jak w moim wypadku zostanie zaproponowana Tobie wymiana telewizora na któryś z nowych modeli, bo serii w4500, a także samych matryc już nie mają w magazynach.
Bardzo dziekuje za informacje i przepraszam za kłopot z PW. Wczoraj poprawiłem,ale coś nie poszło.
Co do Servisu.... zdjęcia także wysłałem,dziś zadzwoniłem i powiedzieli,że przyjadą po TV.
Co dalej ? Jak szybko ? Zobaczymy. Reszta na PW.
 

ernet

Active member
Bez reklam
I kolejne zdziwienie ;-(

Wczoraj włączyłem TV i.... zdziwiłem sie,jak ten facet na ekranie. Zupełnie coś nowego. Tym razem nie pasy... . I tradycyjnie- trzeba wyłączyć TV na twaro,poczekać chwile, właczyć ponownie i... wszystko jest z obrazem normalnie.Może tym zdjęciem uzupełnie Waszą wiedzę i dopytam czy coś jeszcze Wam przychodzi do głowy dlaczego tak sie dzieje.
TV już w Servisie. Jednego czego się baaaardzo obawiam, to to,że im telewizor tak " nie zaskoczy" z tym obrazem. I co wtedy ? PS. Kolejne zdjęcia do nich przesłałem.

cosnowegonastarcie.jpg

By ernet at 2010-08-13
 
Do góry