Modele TV od LG na rok 2014 seria LB

grzes_k

New member
Witam, czy to normalne zjawisko w przypadku LG 47LB650V ? Chodzi głównie o lewy oraz górny róg następnie lewy dolny. Czy to nierównomierne podświetlenie tak powinno wyglądać? Jak to wygląda u was?
Dodam, że na zdjęciu uchwycony po zastopowaniu fragment serialu na ciemniejszym tle

Faktycznie nie wygląda to dobrze, jeśli tak samo jest na żywo jak na zdjęciu to jest źle.
W 47LB671 wygląda to tak, na żywo praktycznie jest niezauważalne, ale one chyba mają inne podświetlenie.
 

Attachments

  • PICT8415.jpg
    PICT8415.jpg
    46,6 KB · Wyś: 203

Andet

New member
Moje przygody z kupnem 47LB67* - info o KUPNIE (nie o parametrach TV)

Zabrałem się za kupno 47LB67*.
Padło na Media Markt bo:
1. W Euro RTV AGD żal im było dać pilota aby popróbować na TV z wystawy. Sprzęt za kilka tysięcy zł a im żal baterie dać do pilota do pobróbowania :) (sprzedawca uzasadnił: nie mamy pilota rozpakowanego z wstawionymi bateriami, nie da rady). W Neonecie kiedyś kupowałem wagę za 70 zł i baterie dali mi za darmo :)

2. Pojechałem do Media Expert, mam blisko, obecnie mają dobrą cenę. Tam dali pilota, nawet wpiąłem mojego PenDrive z próbkami wideo i jpg. Trochę się pobawiłem. Obraz bardzo ok, jedynie program DVB-T SD, patrząc z 2m to trochę pikseloza :) Tak, pikseloza, to dobra słowo.
Zmierzyłem pudło czy wejdzie mi do auta, poprosiłem o otwarcie i włączenie, i podłączenie mojego PenDrive, myślałem że kupię to TV, i pojawił się 2gi pan, który powiedział że ... nie wolno podłączać mojego PenDrive :fool:. Nie udało mi się go przekonać. Nie wolno zwrócić TV po zakupie (chyba, że jest usterka). Powiedziałem, że nie kupię w ciemno egzemplarza bez możliwości sprawdzenia ani zwrotu. Pan powiedział że taką mają politykę, sprawdzić to mogą oni po swojemu, ale nie ja z moim PenDrive :eek: Podziękowałem.
Chciałem kupić w Media Expert przez Internet. Dostawa za darmo do domu przy przelewie. Wtedy mogę zwrócić do 10 czy 14 dni bez podania przyczyny. Ale przy zwrocie nie mogę zawieźć do sklepu stacjonarnego, tylko muszę wysłać kurierem (na mój koszt). A jeśli kupię (w sumie wtedy to jest rezerwacja) przez internet z odbiorem w sklepie stacjonarnym to jest to zakup w sklepie i nie przysługuje prawo zwrotu w ramach zakupu zdalnego. I tak ma chyba większość dużych sklepów sieciowych RTV (które mają sklepy stacjonarne).

3. Głowa mnie już bolała od czytania tych regulaminów sklepów RTV, ale natrafiłem na Media Markt.
- cena obecnie dobra, jak w Media Expert
- dostawa darmowa do domu (gdy płacę przelewem)
- UWAGA: do 30! dni mogę zwrócić bez podania przyczyny, nawet zawożąc osobiście do DOWOLNEGO sklepu Media Markt, a jeśli im odeślę, ZWRACAJĄ koszt odesłania.
- nawet kupując w sklepie stacjonarnym, jest te 10 czy 14 dni na zwrot bez podania przyczyny.

Zadzwoniłem do konsultanta żeby dopytać o regulamin, pan mi potwierdził powyższe parę rzeczy doradził i za mnie wystawił zamówienie. Więc zamówiłem w Media Markt, ich polityka zwrotów i kosztów to jest to, szczególnie gdy kupuje się sprzęt za wiele tysięcy zł i nie jest się pewnym czy Ci spasuje, sprawdzam W DOMU bez pośpiechu, i jak mi nie pasuje zwracam bez żadnych kosztów, inne sieciówki są z tym daleko w tyle.
I to hasło "Media Markt nie dla idiotów" w świetle moich przygód nabrało dla mnie znaczenia :)

Nie wiem czy dobrze, ale kupiłem jeszcze przedłużenie gwarancji z 2 do 5 lat + szybki serwis i wsparcie za 320 zł. Czekam na TV.
 
Ostatnia edycja:

krzychup

New member
Mnie tez odpowiada polityka MediaMarkt co do zwrotów. Nie wiem czy podobnie jest w Saturnie ale pewnie tak bo to jedna firma. Ja z doświadczenia mogę dla lubiących grzebać w ustawieniach i ze swoimi materiałami to polecam właśnie Saturn. Przynajmniej w Krakowie wszystkie większe modele wystawione na hali (nie wiem czy też te na półkach przy ścianie) miały z marszu poprzyczepiane na kablu piloty (sprawne) i można się było pobawić. Także z własnym penem. Można się było wyszaleć.

Także w MediaMarkt nie ma problemu z takimi testami ale trzeba było poprosić obsługę o pilota (bezproblemowo udostępniają)

Ja też mam obawy co do zwrotów towarów zakupionych przez internet bo właśnie większość sklepów każe sobie odsyłać na koszt klienta towar do centrali gdzieś na zadupiu w Polsce chociaż mają sklepy stacjonarne. A ja celuję w tv min 60" i koszt by mnie zjadł.
 

firekage

New member
Bez reklam
Chciałem kupić w Media Expert przez Internet. Dostawa za darmo do domu przy przelewie. Wtedy mogę zwrócić do 10 czy 14 dni bez podania przyczyny. Ale przy zwrocie nie mogę zawieźć do sklepu stacjonarnego, tylko muszę wysłać kurierem (na mój koszt). A jeśli kupię (w sumie wtedy to jest rezerwacja) przez internet z odbiorem w sklepie stacjonarnym to jest to zakup w sklepie i nie przysługuje prawo zwrotu w ramach zakupu zdalnego. I tak ma chyba większość dużych sklepów sieciowych RTV (które mają sklepy stacjonarne).
To jest wprowadzanie w błąd. Niedawno na www przytoczono kolejny raz orzecznictwo sądu w sprawie zakupów na odległość, odbioru w sklepie stacjonarnym. Kupując na www, odbierając osobiście jest to zakup traktowany jako kupno na odległość i nie powinieneś tracić z tego tytułu uprawnień.

Ps - o EURO czytałem sporo, skleślam też Media Experta. W przypadku Saturna też działa polityka zwrotów.
 

Andet

New member
@firekage
Regulamin podaje, że jeśli wybierasz opcję odbriór w sklepie stacjonarnym, to wtedy ten "zakup" przez internet nie jest zakupem, tylko rezerwacją.
A zakup dokonywany jest w sklepie stacjonarnym (dopiero tam płacisz, wcześniej nie da się). Tak robią po to, żeby nie było zdalnego zakupu i przez to nie było prawa do przysługującego wtedy zwrotu.
Zobacz, że gdy w takim internetowym sklepie wybierasz opcję "odbiór osobisty w sklepie", to znika opcja przelewu, płacisz gotówką/kartą dopiero w sklepie, właśnie po to żeby od strony prawnej była to rezerwacja przez internet a nie zdalny zakup.
 
Ostatnia edycja:

ptaq707

Member
potwierdzam, ja kupilem w saturnie i moglem nawet sprawdzic kilka TV ;)
zwrot mi przysluguje nawet po zakupie na miejscu (nie tylko przez neta).
jednak tym razem TV jest OK tzn zadnych problemow z ekranem, zostaje przy tym Tvku :)

@ ktosik
wymien tego TV i sprawdz na miejscu kolejny jesli bedziesz mial taka mozliwosc.. (zeby sprawdzic podswietlenie na czarnym tle najlepiej dac wyszukiwanie kanalow cyfrowych (bez podpinania zadnej anteny) i przerwac wyszukiwanie, wyjsc z menu wtedy pojawi sie czarna plansza z napisaem "brak sygnalu". jest to dobra opcja bo nie trzeba podpinac zadnych penow, szukac kanalow, czekac na czarny ekran itd. itp.

@ grzes_k
te wszystkie zrodla ktore podaja ze IPS pobieraja info od LG ktore nie raczy podac jaki jest model matrycy tylko ogolnikowo podaje info odnosnie swoich produktow. ja z kolei podalem zrodlo info szczegolowych tzn dotyczace tylko i wylacznie rodzajow matryc w roznych modelach TV. sa takie stronki ktore zajmuja sie tylko i wylacznie rodzajami i typami matryc i tam za kazdym razem jest podane ze AMVA. jak bys poczytal o matrycach AMVA to bys znalazl info ze matryca ta umozliwia zastosowanie techniki 3D pasywnej tj. uzycie polaryzacji.. nie spotkales sie moze dlatego ze nie wiedziales dokladnie jaka jest w TV matryca. cyt."AMVA technology achieves significant improvements in cell transmittance and continues to make progress in backlight film, polarizer, and color filter technology.".
link -> AUO - AMVA
poza tym opis matrycy AUO w 39lb650v sugeruje uzycie 3D(FPR) ktore stosuje LG.
cyt"39LB650V: T390HVJ01.2 FHD 39INCH 1920X1080 300CD COLOR 72% 16/9 3000:1 120Hz Inverter N LED 3D(FPR) W/T-Con, 37.32W/32.4W/4.92W, 8bit, 10000K, 178/178, 5.5ms(GTG)LVDS(4ch) AU OPTRONICS CORP.".
opis 3D(FPR) -> Film-type patterned retarder - Wikipedia, the free encyclopedia
 
Ostatnia edycja:

ktosik

New member
Faktycznie nie wygląda to dobrze, jeśli tak samo jest na żywo jak na zdjęciu to jest źle.
W 47LB671 wygląda to tak, na żywo praktycznie jest niezauważalne, ale one chyba mają inne podświetlenie.

powiem tak, w dzień sprawdzałem dzisiaj i na prawdę trzeba się skupić by to dostrzec.
Widoczne to jest zwłaszcza w nocy jak już się raz dostrzeże i na ciemnym tle, poza tym jest ok


@ptaq707
co do wymiany, jest lekki problem bo zakup był robiony 100 km ode mnie, jednakże faktycznie chyba trzeba będzie się wybrać, zerknę przy okazji na wystawową 42 czy tam też jest taki objaw, niestety nie zwróciłem na to uwagi jak się bawiłem bo w ogóle nie zdawałem sobie sprawę, że może taki problem być. Zresztą może być problem z dopatrzeniem się bo jednak najlepiej widać to w nocy a sklepie jest nawet dobre naświetlenie.
Jeśli to będzie norma to wymienię prawdopodobnie na samsunga 48h6400

tak swoją drogą czy ktoś wie czy samsung wspiera html5?
 

devmarc

New member
Kupiłem niedawno LG 47LB671V, nie mam do niego większych zastrzeżeń, fajnie działa, kolory bajer, tylko te podświetlenie LCD. W oczy się rzucają ciemne narożniki, szczególnie widoczne na jasnym tle. Czy tak mają telewizory LED LCD? nie jestem na bieżąco.

Dodatkowo cała płaszczyzna jest nierównomiernie podświetlona. Może tego na zdjęciu nie widać, ale są ciemniejsze, jaśniejsze obszary, nierzadko pionowe, widać to tylko na jednolitych jasnych płaszczyznach. Jak leci film, to tego nie widać. Najbardziej jednak te narożniki. Czy te TV LCD LED mają takie podświetlenie?

zdj

zapodaj.net/9d5b17b9bc684.jpg.html
 

laminat2

New member
Też odrazu przy pierwszym kontakcie w sklepie rzuciły mi się te narożniki. Są dość męczące. Na początku myślałem że jest tak nagrane demo z dużym winietowaniem. A to nie winietowanie tylko niedoświetlone rogi. Trochę to dziwne bo moje kilkuletnie LG nie ma takiego efektu. Wiem, że mój tv ma ramy 4cm a nie 3mm, ale wole większe ramy bez ciemnych rogów niż ramka 1mm z ciemnymi rogami.

Patrzyłem a serie 4K i już tak ten efekt niedoświetlonych rogów się tak nie rzuca w oczy.
 

firekage

New member
Bez reklam
@firekage
Regulamin podaje, że jeśli wybierasz opcję odbriór w sklepie stacjonarnym, to wtedy ten "zakup" przez internet nie jest zakupem, tylko rezerwacją.
A zakup dokonywany jest w sklepie stacjonarnym (dopiero tam płacisz, wcześniej nie da się). Tak robią po to, żeby nie było zdalnego zakupu i przez to nie było prawa do przysługującego wtedy zwrotu.
Zobacz, że gdy w takim internetowym sklepie wybierasz opcję "odbiór osobisty w sklepie", to znika opcja przelewu, płacisz gotówką/kartą dopiero w sklepie, właśnie po to żeby od strony prawnej była to rezerwacja przez internet a nie zdalny zakup.

Drobna uwaga - regulamin sklepu/firmy/czegokolwiek nie jest regulacją nadrzędną. W Polsce istnieje prawo, ustawa zasadnicza. Jeśli jregulamin danej firmy jest sprzeczny z literą prawa - nie obowiązuje. Jeśli orzecznictwo mówi, że zamówienie internetowe z zapłatą i odbiorem stacjonarnym jest zakupem na odległość, masz prawo do zwrotu w terminie, obecnie, 30 dni.
 
Ostatnia edycja:

firekage

New member
Bez reklam
Jeśli to będzie norma to wymienię prawdopodobnie na samsunga 48h6400
Najwżej będziesz zmagać się z czymś innym...to jest pojedyńczymi pixelami, które nie włączają się. Sprawdź temat o H66xx. Pisano o tym...a przecież mają te same matryce. Dodatkowo, o czym wspominano w temacie o 6400, tam jest coś j chyba z bandingiem - widać to na meczach i zielonej trawie.
 

ptaq707

Member
Kupiłem niedawno LG 47LB671V, nie mam do niego większych zastrzeżeń, fajnie działa, kolory bajer, tylko te podświetlenie LCD. W oczy się rzucają ciemne narożniki, szczególnie widoczne na jasnym tle. Czy tak mają telewizory LED LCD? nie jestem na bieżąco.

Dodatkowo cała płaszczyzna jest nierównomiernie podświetlona. Może tego na zdjęciu nie widać, ale są ciemniejsze, jaśniejsze obszary, nierzadko pionowe, widać to tylko na jednolitych jasnych płaszczyznach. Jak leci film, to tego nie widać. Najbardziej jednak te narożniki. Czy te TV LCD LED mają takie podświetlenie?

zdj

zapodaj.net/9d5b17b9bc684.jpg.html

kolego, nie chce byc niegrzeczny, ale nie po to sa fora zeby dostawac odpowiedzi na pytania ktore jzu wczesniej padly w tym temacie - nie czytales wczesniejszych stron wiec nie wiesz ze wiele sie o niedoswietlonych rogach pisalo - poczytaj troche prosze.. pisac umiesz wiec i czytac pewnie tez.. ;)
peace, pozdro.
 

Andet

New member
Pytam pod kątem ewentualnego zwrotu TV 47LB671 przysługującego przy zakupie zdalnym. Chodzi mi o opcję resetu, "przywróć do ustawień fabrycznych":
1. Czy jest taka funkcja?
2. Jeśli wczytam aktualizację softu, czy reset przywróci soft jaki był poprzednio?
3. Jeśli odp dla pkt 2 jest nie, czy można zwrócić TV z zaktualizowanym softem?

Pytam, bo według litery prawa, sprzęt zwraca się "w stanie nienaruszonym". Co jest logiczne, bo zwracane towary muszą być "sprzedawalne", jak nowe.
 

grzes_k

New member
powiem tak, w dzień sprawdzałem dzisiaj i na prawdę trzeba się skupić by to dostrzec.
Widoczne to jest zwłaszcza w nocy jak już się raz dostrzeże i na ciemnym tle, poza tym jest ok


@ptaq707
co do wymiany, jest lekki problem bo zakup był robiony 100 km ode mnie, jednakże faktycznie chyba trzeba będzie się wybrać, zerknę przy okazji na wystawową 42 czy tam też jest taki objaw, niestety nie zwróciłem na to uwagi jak się bawiłem bo w ogóle nie zdawałem sobie sprawę, że może taki problem być. Zresztą może być problem z dopatrzeniem się bo jednak najlepiej widać to w nocy a sklepie jest nawet dobre naświetlenie.
Jeśli to będzie norma to wymienię prawdopodobnie na samsunga 48h6400

tak swoją drogą czy ktoś wie czy samsung wspiera html5?

Niestety taką wadę najlepiej widać przy minimalnym oświetleniu na ciemnym tle (czyli zauważasz dopiero przy wieczornym seansie w domu), jak byś sprawdzał ważne jest wyłączenie automatycznej regulacji podświetlenia i ustawienie go na maksimum. Przy typowym oświetleniu sklepowym i jasnym obrazie praktycznie trudno to zweryfikować.
Natomiast niezależnie na co się zdecydujesz, poczytaj o LCD, tego typu wady są częstą przypadłością wielu modeli różnych producentów - niezależnie od opinii trzeba sprawdzić konkretny egzemplarz, zwłaszcza, że nigdy nie wiesz, czy np. Twój egzemplarz nie upadł kurierowi na glebę ;)
 

grzes_k

New member
Pytam pod kątem ewentualnego zwrotu TV 47LB671 przysługującego przy zakupie zdalnym. Chodzi mi o opcję resetu, "przywróć do ustawień fabrycznych":
1. Czy jest taka funkcja?
2. Jeśli wczytam aktualizację softu, czy reset przywróci soft jaki był poprzednio?
3. Jeśli odp dla pkt 2 jest nie, czy można zwrócić TV z zaktualizowanym softem?

Pytam, bo według litery prawa, sprzęt zwraca się "w stanie nienaruszonym". Co jest logiczne, bo zwracane towary muszą być "sprzedawalne", jak nowe.

ad. 1. Tak
ad. 2. Nie sądzę
ad. 3. "Zwracany Towar powinien znajdować się w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu." - czyli nie powinno być problemu

Zwracany towar teoretycznie powinien być np. przeceniony, choć w praktyce pewnie bywa różnie.

Co do opinii o różnych sklepach mam takie same doświadczenia jak wcześniej opisywane, dlatego jeśli oferta cenowa MM i możliwość ewentualnego osobistego odbioru nie jest przeszkodą to zdecydowanie polecam. Nawet jeśli chodzi o wątpliwość rezerwacja czy zakup - na dowodzie zakupu potwierdzają pieczątką bodajże "zakup przez internet".

PS
Po zakupie 47LB671 zauważyłem dwie negatywne cechy: przyciemnione narożniki i słabe kąty (wcześniej miałem plazmę). Na dzień dzisiejszy, co dziwne, pomimo "świadomości" tej wady narożniki zupełnie mi nie przeszkadzają, być może przyzwyczajenie z fotografii gdzie lekkie winietowanie się zdarza.
 
Ostatnia edycja:

bhn92

New member
Bez reklam
Najwżej będziesz zmagać się z czymś innym...to jest pojedyńczymi pixelami, które nie włączają się. Sprawdź temat o H66xx. Pisano o tym...a przecież mają te same matryce. Dodatkowo, o czym wspominano w temacie o 6400, tam jest coś j chyba z bandingiem - widać to na meczach i zielonej trawie.


banding to chzba na lgkach ohh pamietam jak pomimo ye uwielbiam mecze to ich nie ogladalem bo tak to wkurwialo,teraz na h6400 pieknie sie oglada
 

grzes_k

New member
banding to chzba na lgkach ohh pamietam jak pomimo ye uwielbiam mecze to ich nie ogladalem bo tak to wkurwialo,teraz na h6400 pieknie sie oglada

Nie wiem skąd u Ciebie tak alergiczne reakcje na uwagi LG kontra Samsung, masz już tv to czas zainwestować chyba w dobrego psychoanalityka ;)

Często omawiane na forum wady (cechy jak mówią producenci) telewizorów dotyczą nie firmy tylko modelu, a chyba nawet jeszcze częściej egzemplarza TV LCD.
Warto zwracać uwagę jakie przypadłości dotyczą użytkowanego modelu sprzętu, z którymi spotkali się użytkownicy, żeby przyszli nabywcy mogli to zobaczyć przed zakupem i określić czy im to pasuje czy nie.
Namawiałeś mnie na porównanie obok siebie LG i Sama, żebym się przekonał o wyższości tego drugiego - przecież od dawna wiem jak wygląda czerń w jednym i drugim, ale mnie nadal bardziej wkurzają kiepskie kąty niż gorsza czerń, nie oglądam i nie będę oglądał w ciemności, taka czerń mi odpowiada a wolałbym lepsze kąty.

A jeśli już traktować wg producenta: tylko LG - banding praktycznie niezauważalny, chmur brak, nie piszę o modelu i egzemplarzu bo to cecha firmy :)
A już poważnie: każdy model (a nawet egzemplarz) ma swoje wady i zalety, polecam zarówno Samsunga, LG i inne - jeśli komuś pasuje to czemu nie? Przed zakupem zwrócić uwagę na potencjalne "zagrożenia" i tyle - a potem cieszyć się użytkowaniem (i tak uważam, że podstawą jest dobre źródło i dobre ustawienie obrazu - i to nie koniecznie profesjonalna kalibracja, tylko regulacja jak kto lubi).
 

ptaq707

Member
Pytam pod kątem ewentualnego zwrotu TV 47LB671 przysługującego przy zakupie zdalnym. Chodzi mi o opcję resetu, "przywróć do ustawień fabrycznych":
1. Czy jest taka funkcja?
2. Jeśli wczytam aktualizację softu, czy reset przywróci soft jaki był poprzednio?
3. Jeśli odp dla pkt 2 jest nie, czy można zwrócić TV z zaktualizowanym softem?

Pytam, bo według litery prawa, sprzęt zwraca się "w stanie nienaruszonym". Co jest logiczne, bo zwracane towary muszą być "sprzedawalne", jak nowe.

jest taka fukcja, zrobilem to jak oddawalem pierwszego TVka - kasuje wszystko i powraca do menu z konfiguracja TV
 
Do góry