Miliardy dolarów w grach wideo online: Sony zainwestuje jeszcze więcej w PlayStation.

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam

Miliardy dolarów w grach wideo online: Sony zainwestuje jeszcze więcej w PlayStation.​

1689444503912.jpeg

Przede wszystkim tworzenie nowych gier wideo „live service”, czyli stale rozwijających się doświadczeń online, które są również wspierane od wielu lat: 40% całkowitego budżetu grupy przeznaczonego na badania i rozwój.​


Sony zainwestuje równowartość 2,13 mld USD (około 300 mld jenów) w bieżącym roku finansowym kończącym się 31 marca 2024 r. w badania i rozwój gier wideo.
To liczba rosnąca w porównaniu z poprzednim rokiem podatkowym, który zakończył się 31 marca, i ponad dwukrotnie wyższa w porównaniu z rokiem podatkowym 2020; co ważniejsze, stanowi 40% wszystkich budżetów na badania i rozwój oraz większą inwestycję niż inne obszary, w których Sony jest aktywne, takie jak telewizory i czujniki do kamer.

Inwestycja, której szczegóły podała japońska gazeta finansowa Nikkei , przewiduje, że Sony skoncentruje się na dwóch obszarach: grach wideo online (lub usługach na żywo) oraz technologii rozszerzonej rzeczywistości. W ostatnich miesiącach Sony wprowadziło na rynek PlayStation VR2, drugą generację swojej przeglądarki rzeczywistości wirtualnej. Ponadto, według doniesień, Sony zamierza skierować zasoby dziewięciu wewnętrznych studiów deweloperskich, a także firm, w które zainwestowało – w tym twórcy silnika graficznego Unreal Engine i Fortnite, Epic Games – w celu zwiększenia inicjatyw wokół rozszerzonej rzeczywistości.

Sony poszerza swoją ofertę o integrację wielu innych internetowych gier wideo: celem jest posiadanie co najmniej dwunastu gier tego typu na rynku do marca 2026 r. Również w tym celu w styczniu 2022 r. przejęła firmę Bungie za 3,7 mld dolarów, twórcę Destiny, a przed Halo.
Następnie Haven Studios, założone przez byłego Ubisoft i byłego Google Jade Rayond, oraz Firewalk Studios: obie zaprezentowały swoje nowe gry wideo, dwie gry online, na niedawnej wystawie PlayStation Showcase, a mianowicie Fairgames i Concord. Bungie ogłosiło również swoją następną grę wideo: Marathon, która zostanie wydana również na Xbox i PC.

Większość budżetu przeznaczonego na tworzenie gier, 55%, zostanie przeznaczona na usługi wideo na żywo i przewiduje się, że do 2026 r. wzrośnie do 60%. W roku podatkowym 2023 dział gier był wart 31% całkowitych przychodów grupy; filmy (przez Sony Pictures) 11%; podczas gdy telewizory, smartfony i aparaty fotograficzne stanowią 21%.
dday
 
Do góry