Marrtwy (czerwony) piksel na środku ekranu.

lzielinski

New member
Witam
Mam pytanko kupiłem w sobote tv 40s4000. Naśrodu wczoraj zauważyłem czerwony martwy piksel. Czy to podlega gwarancji. Czy może iść do sprzedawcy i prosić o wymianę sprzętu. Tv kupiłem w Mega Avans dają każdemu 7 dni na sprawdzenie. Czy taka sytuacja powinna ich skłonić do wymiany sprzętu??? Czy są jakieś prawa na które mogę się powołać.
 

cyber78

Member
Bez reklam
na gwarancji już nic z tym nie zrobisz, jak dają 7 dni na sprawdzenie, to oddaj i powiedz że ci się nie podoba, jak teraz nie wymienisz w sklepie to w serwisie już nic nie wskórasz.
 

lzielinski

New member
Tak sobie bo sie nie podoba to oddać nie mogę bo przecież nie przyjmą. trzeba podać jakiś powód. Pytanie czy jest jakieś prawo na które mogę się powołać.
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
standard ISO jest poczytaj o tym
zeby przyjac musi byc 3martwe na 3 cm czy jakos tak i przyjma, poszukaj standardy ISO w LCD
 

lzielinski

New member
Dzwoniłem do serwisu i generalnie powiedzieli mi że w mieści to się w normie dla sony jest to jeden w środku i 3 do okoła. Ale ponieważ jest to na środku i jest to uciążliwe dla oka. Można to reklamować tylko, że nie wiadomo z jakim skutkiem. W serwisie kazali się udać do sklepu ze względu na to, iż sprzęt kupiony w sobotę, jako żw towar nie zgodny z umową bo takiej wady nie powinno być. Pytanie tylko co zrobi sklep????
 

BoDeX

New member
Oddaj do sklepu - powód - niezgodność z umową i kropka .

Ale nie zaczynaj wojny, tylko powiedz, że nie spełnia Twoich wymagań i oczekiwań. Po obejrzeniu chcesz kasiorkę .
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
jak niezgodnosc z towarem, a czytales umowe i instrukcje jest tam ze moze byc, zobacz standar ISO o ktorym pisalem wczesniej, jest ISO i nie musze tego przyjmowac, to samo jak jest podswietlenie nie rowne.

Jak by tak kazdy bral do domu i sie bawil i oddawal, zastanow sie a co ma sklep pozniej z tym zrobic, ja rozumiem jak ktos kupil i nie wypakowal, ale nie uzywany sprzet.
 

m@rcin

Member
Jeśli to nie kłopot, to pojedź z tv do sklepu. Może trafisz na bardziej życzliwego człeka który ci wymieni sprzęt bez problemów. Nie zaczynaj wojny tylko spokojnie wyjaśnij sprawę. ;)
Powodzenia
 

neutron1

New member
Jak dają 7 dni na sprawdzenie to go oddaj i po sprawie, kup w innym sklepie i
nic więcej nie kombinuj bo przekombinujesz i zostaniesz z tym tv.
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
a ja nie rozumie takiego gadania, wiec wiecej nie bede pisal bo pisalem wyzej
wez kup samochod pojezdzij sobie troche i oddaj, w czym problem
MOZNA oddac TV jesli nie byl uzywany!
 

Sych

New member
lzielinski napisał:
Zadzwoniłem do sklepu i generalnie nie chcą się zgodzić na wymianę. Czy ma ktoś pomysł co im mogę powiedzieć.

Przeczytaj regulamin "testowania" 7dmio dniowego. Na pewno jest tam napisane w jakim przypadku możesz zwrócić. Wtedy dowiesz sie co powiedzieć. Możesz również postraszyć, albo nawet zadzwonić do UOKiK, przedstawić sytuacje i podpowiedzą Ci co i jak załatwić. Bedziesz pewny siebie, wymienią.
 

lzielinski

New member
Nie chcą przyjąć i wymienić. 7 dniowe testowanie jest tylko że działa albo nie działa. Tak mi powiedział jakiś kierownik z Mega Avansu. Co bym nie przytaczał to on że tylko może to przyjąć i oddać do serwisu sony na ekspertyze i oni jak dadzą ekspertyzę że podlega wyminie to wtedy wymienią. Bo on zna praktykę i jeden piksel sie i kwalifikuje na wymiane tv. Ja na to że to towar nie zodny z umową a on że te prawa to różnie z nimi bywa.
 

lzielinski

New member
Gość z infolinii sony mówi że to trzeba dochodzić racji ze sprzedawcą na podstawie niezgodności towaru z umową.
W sklepie mówią że oni mogą oddać do serwisu na diagnozę. Jak serwis się zgodzi to wymienią na inny.
W serwisie sony w placówce w Poznaniu poinformowano mnie iż w środku ekranu może być jeden taki subpiksel. Choć jak jest umiejscowiony w środku i uciążliwy do naprawy podlega.
Bądź tu mądry i pisz wiersze.
Zostaje tylko opcja walki ze sklepem. Bo w serwisie na podstawie gwarancji marne szanse.
Najlepiej jakby się wypowiedział ktoś kto zna się na prawie handlowym.
 

luki_R

New member
Możesz liczyć jedynie na dobrą wolę sprzedawcy lub serwisu, prawo jednak w tym przypadku nie jest po twojej stronie, norma ISO dopuszcza opisaną tu wadę, a SONY nie wymienia matrycy z jednym uszkodzonym pikselem (niektórzy producenci mają gwarancję na zero martwych pikseli).
 

lzielinski

New member
Dzisiaj po kilku telefonach do sklepu, serwisu i do rzecznika praw konsumenta zawiozłem telewizor do sklepu jako niezgodność towaru z umową.
Najlepiej tłumaczyła mi pani rzecznik żebym nie dał się zwieść tłumaczeniom sprzedawcy tylko napisał reklamację i oddał do sklepu. Mówiła że to jest wada i koniec.
Teraz czekam na odpowiedź ze strony sklepu napiszę jak mi odpowiedzą.
PS. Generalnie na pewno wniosek jest jeden nic już nie kupię w Mega Avans.
PS.2. Najlepiej jak ekspedient przeczytał co napisałem w reklamacji to stwierdził że nie powinno być żadnego problemu bo u nich jest 7 dni na sprawdzenie a jak się zauważy jakąś wadę typu wypalony piksel to wymieniają na nowy. Niestety jego kierownik nie podzielał jego zdania.
 
Do góry